073-7579019
 |  כניסה ללקוחות  |  EN

הידרותרפיה לכאב בחגורת הכתפיים לחץ בצוואר כאב בכתף מגרנות כאבי ראש

סרטון לשחרור צוואר כתף שכמה

תרגילי שחייה בשילוב וידאו לשחרור צוואר וכתף >>

מהו הלחץ / כאב שמגיע מהחלק העליון של הגוף?

לאחר פציעה או כתוצאה מאימון לא נכון וכו’, הלחץ גורם להפסקת הפעילות וזה גורם נזק גדול יותר כיוון שאנו מקבעים את המקום ולא מזיזים אותו. הפציעות הן שונות ומגוונות, אך הכנו בשבילכם תרגילים במים הדומים לביצוע תרגילים “ביבשה”, רק שבמים הרבה יותר קל לבצעם, על מנת לשחרר את הכאב ממה שאנו מכנים חגורת הכתפיים.

הפן הנפשי סיני

מדוע אנו חולקים את חגורת הכתפיים יחד? כל אדם מגיע לעולם עם “החבילה שלו” – זוגיות, משפחה, פרנסה, טראומות ועוד.. וכל אדם יכול להעמיס על עצמו כמות ספציפית של לחץ. איזור השכמות הוא האיזור הפגיע ביותר ומסמל חרדה ומצוקה נפשית. הלחץ מגיע מהאיזור שנמצא בין השכמה לעמוד השדרה. אם אנו לא מטפלים בכך, הלחץ יכול להגיע לכאבי גב, דלקת בכתף, כתף קפואה, מגרונות ולבסוף אף למחלות מסוכנות יותר. דרך הטיפול במים, אנו ננסה לשחרר את אותו לחץ, להגמיש אותו על מנת שניתן יהיה “להעמיס” על הגוף יותר ללא פגיעה, להגמיש אותו ולחזק את כל השרירים מסביב.

מה אנו חשים בזמן פעילות גופנית?

כמעט כל תרגיל אפילו הליכה, ישיבה מול מחשב או נהיגה יכולה לגרום לנו לכאב במקרה שיש דלקת, ולכן הפעילות הגופנית צריכה להיות מתונה עם הרבה מתיחות בסיום הפעילות.

איך מתחילים (אבחון)?

קובעים אבחון עם אחד המנהלים המקצועיים שלנו ל- 45 דקות. באבחון אנו בודקים מגוון היבטים: ספורטיבי, הידרותרפי, סיני, דופק ואיזון הגוף. מתחילים בהליכה תוך כדי שיחה ולאט לאט מנסים לראות איזה תרגילים ניתן לעשות ומה ישפר את הכאבים, מצב הרוח וההסתגלות למים. לאחר 24 שעות מהאבחון התקשרו אלינו למשרד ודווחו על הרגשתכם – לחיוב או לשלילה. שיחת טלפון זו חשובה לנו מאוד על מנת לבנות עבורכם תוכנית טיפול ל- 3 חודשים, המשלבת עבודה אקטיבית והרפיה פסיבית.

על הטיפול במים

לאחר האבחון ושיחת הטלפון 24 שעות לאחר הטיפול ואחרי שהבנתם כי הכי נכון לטפל בעצמכם בעולם המים, אנו מתחילים להציב מספר מטרות:
  1. הסתגלות למים
  2. הרפיית שרירים ומפרקים
  3. חיזוק שרירים
  4. תחילת תרגילי שחייה.
מתחילים בהליכה במים, נשימות, תרגילי ציפה (על מנת לראות מרכז ציפה), בודקים שכיבה על המים ועמידה.

הידרותרפיה לחגורת הכתפיים

הכיוון הוא לבנות את השרירים הגדולים בגוף, על מנת לשמור על המפרקים ומסיימים בהרפיה בשכיבה על הגב או על הבטן בהתאם להרגשת המטופל. בכל שיעור/טיפול עובדים – חוזרים על השיעור הקודם ומנתחים את התרגילים משיעורי הבית (אם נעשו כאלה בבריכה). מטופלים שסובלים גם מפחד מים מתחילים הסתגלות ראשונית של הרפיה ורגיעה במים, ורק אח”כ עוברים לתרגילי חיזוק. על מנת להצליח בטיפול צריך לפחות פעמיים בשבוע להיות במים ולקבל פידבק קבוע מהמטופל. פידבק זה עוזר לנו להגיע לתוצאות מהירות יותר ועל מנת לדעת להתאים לכם את התוכנית, האימון והטיפול הנכון.

דוחות מטיפולים ומטפלים קודמים

ככל שנקבל מידע רב יותר מהמטפלים השונים דרך הטלפון (אם תאפשרו לנו לדבר עם המטפלים הקודמים), נצליח ביחד להביא אתכם לתוצאות טובות יותר ובזמן מהיר יותר.

תרגילים שונים שניתן לעשות באופן עצמאי

שם התרגילאופן ביצוע ומטרותהערות
הסתגלות למיםתרגילים 1-4 בתרגילי גבמומלץ לבצע את תרגילים מספר 1,2,3,4,5,6,11,12,13
גלגול גוף עם סנפיריםאנו בועטים עם סנפירים כאשר הידיים נמצאות לצד הגוף משוחררות ליד הירך. גלגול הגוף נעשה ע"י כוח האגן והרגליים ולא הכתפיים - הכתפיים והידיים משוחררות.
במהלך השחייה לא מוציאים בלונים אלא רק כשנגמר האוויר, וברגע שנגמר האוויר, מסתובבים ב- 180 מעלות על מנת לעמוד (הסיבוב הזה גורם לזה שלא יהיה לחץ על הגב התחתון והצוואר בזמן העמידה).
יש לשים לב שהראש נמצא כל הזמן בתוך המים (להסתכל למטה).
יש לבצע את התרגיל 20 פעמים - בכל פעם עד שנגמר האוויר ואז נעמדים.
חתירה עם יחד אחתניתן לראות באתר - בתרגילי ה- WEST
מטפלי ומדריכי עולם המים יתאימו לכם את התרגילים הנכונים מתוך ניסיון עשיר שנים וממאות תרגילים נחמדים, מגוונים, מהבסיסיים ביותר ועד למשולבים ומורכבים.

 ההצלחה שלכם היא ההצלחה שלנו! מצפה לכם הפתעה נעימה, מאתגרת ומשפרת.

בהצלחה! צוות הניהול המקצועי של עולם המים