073-7579019
 |  כניסה ללקוחות  |  EN

לימוד שחייה למבוגרים

כן!!! כל אחד יכול 🙂

לימוד שחייה למבוגרים אם בחורה נחמדה שהחלה ללמוד שחייה רק לפני 5 שנים בלבד, ולמדה לשחות רק בגלל שהכריחו אותה – בגלל בעיות גב, אגן וכו’, היום, בגיל 90+(!) היא שוחה 5 פעמים בשבוע לפחות 500 מ’ בכל פעם והמים, היא אומרת, הם כמו אוויר לנשימה. בעולם המים אנחנו מלמדים בכל גיל ועם כל בעיה בריאותית, עם כל פחד אפשרי – לאחר טביעה חס וחלילה, קושי נשימתי, טראומה, או סתם כי לא לימדו אותנו כשהיינו צעירים.

פחד מים

לאנשים עם פחד מים או שלא למדו לשחות ואינם מסוגלים אפילו להכניס את הראש למים, אנחנו מתחילים בהליכה במים חמימים בטמפרטורה של כ- 30 מעלות (חמים יותר מבריכה רגילה), עד שהגוף מתאזן עם המים. לאחר מכן עושים תנועות של עיגולים בידיים, על מנת לפתוח את הנשימה לאט לאט. לעולם לא נכניס למישהו את הראש למים אם הוא לא רוצה או מפחד. הכל נעשה בשלווה וברוגע, ותוך תקופה של 3 חודשים עד שנה פשוט תגלו עולם מופלא – את עולם המים, ותלמדו שחייה בטכניקה מדהימה שמשלבת את עקרונות המים, ההידרותרפיה, וטכניקת השחייה הטובה בעולם – הלא היא שיטת השחייה WEST.

לימוד שחיית חתירה למבוגרים

אז איזה סגנון כדאי ללמוד לשחות ראשון?

האם לשחות גב זה הכי בריא? או אולי שחיית חזה, כי זה הסגנון היחיד שאני יודע, והאם לשחות גב כפי שהרופא המליץ לי?

אין דבר כזה סגנון בריא או לא. ישנם אנשים שסגנון שחיית החזה הוא מצויין עבורם, כל עוד הם שוחים עם שנורקל – זאת מאחר ובשחיית חתירה הם מאבדים יציבה עם המים ובגב, כואב להם הצוואר וכתוצאה מכך הם חשים סחרחורת.

צוות הניהול המקצועי בעולם המים אבחן אלפי ילדים, מבוגרים, שחיינים וכאלה שחוששים… תוך כמה דקות מתחילת האבחון נוכל לדעת בדיוק מה הכי נכון לכם, יותר מכל אדם ואף רופא, כי אנחנו חיים את המים, יום ולילה, אוהבים אנשים ונהנים עוד יותר להיות במים.

לכל סגנון יש את היתרונות והחסרונות שלו – סגנון החזה למשל, עובד על הכי הרבה שרירים מכל ארבעת סגנונות השחייה – התנועה בו היא סימטרית וטובה לשרירי הרגליים (באמצעות זאת שאנו מרחיקים ומקרבים אותם במהלך השחייה), אך סגנון החזה יכול להיות מסוכן לאנשים עם פריצת דיסק, במיוחד בזמן הנשימה. אנו בעולם המים, הכנו בשבילכם מספר סרטונים נחמדים המדריכים איך לשחות חזה בטכניקת ווסט, ללא פגיעה בגב ובצוואר. לעומת שחיית החזה, סגנון הגב הוא מעולה – הראש למעלה מסתכל לשמיים, יש לנו אוויר, הצוואר יחסית ישר ואין נזק לגב, אך מצד שני, למי שיש כאבי צוואר או ראש, הוא עלול לגרום ללחץ חזק ואף לסחרחורת. לימוד שחיית גב למבוגרים וכך גם לגבי סגנון שחיית חתירה – גם לסגנון זה יתרונות וחסרונות רבים. אנו בעולם המים בודקים את הכוח, גמישות, אלסטיות, ציפה, כאבים ועוד, ומתאימים לכם את מה שהכי נכון עבורכם ולא לחבר, בן זוג וכו’…

באיזה אופן כדאי ללמוד – בפרטי או קבוצה?

אנחנו מעודדים ללמוד בקבוצה, לקבוצה יש כוח. בעולם המים יש פרגון הדדי אחד לשני, כי הדבר החשוב ביותר הוא ליהנות, תוך שמירה על הגוף, ואם “על הדרך” אנחנו מרוויחים גם שריפת שומן, חיזוק היכולת האירובית, שמירה על הגב התחתון ועוד, מה עוד צריך? 🙂

אם אתם לא יודעים לשחות 25 מ’ רצוף, ברוב המצבים נמליץ לכם על שיעור פרטי. במידה ואתם יודעים לשחות חזה אבל לא יודעים חתירה וגב, גם כן מומלץ להתחיל עם שיעורים פרטיים. שיעורים פרטיים ללימוד שחייה למבוגרים אם אתם יודעים לשחות 25 מ’ חתירה ואין לכם אוויר לשחות עוד בריכה, תתחילו ללמוד שחייה בקבוצת WEST והקבוצה תדאג להוביל אתכם עד לשלב הבא – קבוצות המאסטרס, שאליהן ניתן להיכנס רק לאחר שלמדתם לשחות 40 מ’ חתירה רצוף, בפחות מ- 30 דקות.

אבל מה שבאמת חשוב לנו, זה אתם, האנשים – להתאים לאדם את מה שהכי נכון לו, האם קבוצה, פרטי, או תוכנית אישית לבד ללא מדריך. לא לכל אחד מתאימה קבוצה ולא כל אדם יכול להרשות לעצמו להתאמן באופן פרטני. אבחון שחייה בעולם המים יכול לשנות לכם את החיים.

מומלץ בחום!

שינוי גודל גופנים