מכירות:073-7579019
כל נושא:03-6992995
 |  כניסה ללקוחות  |  EN

הידרותרפיה ושחייה לנשים בהריון

הידרותרפיה לנשים בהריון

למה כדאי לשחות ולקבל טיפול במים בזמן ההריון? מה המים עושים לגוף שלנו בחודשי ההריון? למה נשים מרגישות כאבים בגב התחתון בזמן ההריון מהחודש השישי ומעלה?

כמה טיפים שחובה לדעת אם רוצים להתחיל לשחות בזמן הריון (גם אם לא שחינו בחיים), איך לעבוד “אירובית” ולמה זה כל כך חשוב כן לשחות וכן להעלות דופק (לא יותר מ- 75%).

רופאים רבים אומרים לנו לא לעשות פעילות גופנית שלא עשינו לפני ההריון. האם הם צודקים?

למה חובה להקדים תרופה למכה ולשחות בזמן ההריון על מנת להפחית כאב, ליצור אלסטיות בגב התחתון ובעיקר להרגיש מעולה עם הגוף שלך.

איך מתחילים לשחות בזמן הריון?

קודם כל נכנסים למים, כבר המשקל יורד ביותר מחצי! עובדים על הארכת שרירי הגב, מתיחות ושחרור אזורים תפוסים, אזורי נשיאת משקל, שרירי רגליים, אגן וגב עליון, עבודה על חיזוק רצפת אגן שמירה על תנועתיות בגוף.

טכניקות בהן נשתמש: ג’הארה, ווטר דאנס, תרגילי חיזוק, לימוד שחייה מותאמת חזה חתירה וגב, עבודה על סיבולת לב ריאה ותרגילי כוח.

השיעור מהווה טיפול לכל דבר, מועבר על ידי מטפלי הידרותרפיה שהם גם מדריכי שחייה בשיטת WEST (שחייה המותאמת אישית למבנה הגוף וליכולות, ובעיקר להתאים את הסגנון לשלבי ההריון).

למי זה מתאים? לנשים בכל שלבי ההיריון ואחריו, נשימה כבדה, הריון סוכרתי, אוסטאופורוזיס הריוני, כאבי גב, שרירים תפוסים או סתם כי מתחשק פינוק.

סוג הפעילות: פרטני, קבוצתי, מנוי חופשי 

שחייה, טיפול הידרותרפיה ושחייה שיקומית לנשים בהריון

בתקופת ההיריון אתן עוברות הרבה שינויים: גופניים, הורמונאליים, נפשיים ועוד…

שינוי נקודת שיווי המשקל – בד”כ הנקודה היא בחוליות L2 + L3 בזמן ההיריון שיווי המשל משתנה ואנו צריכים לחזק ולהרפות את הגוף על מנת למנוע כאבים.

איך להתאמן וכמה – המאמר מלמד על קצה המזלג קצת על הדרך הנכונה להתאמן ולמצוא את האיזון.

שחייה והידרותרפיה לנשים בהריון

בתקופת ההיריון האישה עוברת תהליכים רבים: נפשיים, אישיים וגופניים. אנו בעולם המים מתאימים את אופי האימון, טיפול לתקופת ההיריון וליכולות הגוף.

  1. אימון לנשים בהריון – אנו מאמינים שכדאי ומומלץ להביא את הגוף למאמץ, אך בצורה מאוזנת, הדרגתית ולהאריך כמה שיותר את הגוף. כלל האצבע מדבר על עבודה עד גבול של 75%. מצד אחד, עבודה אירובית ומצד שני לא לעבור את הגבול על מנת לא ליצור מצב של מצוקה לעובר. אימון נכון שומר על הגוף, מונע כאבים, עוזר בהפחתת בצקות וחשוב לא פחות – מחזיר את האישה לאחר הלידה בקצב מהיר יותר לפעילות גופנית נכונה וטובה. כאשר מתחילים להתאמן בשחייה בזמן ההריון, המצב הקלאסי זה לעבוד על הטווח האירובי הנמוך כ- 65% בדופק של כ- 132. לעבודה אירובית חשיבות כפולה בכלל, ובפרט בתקופת ההריון, כאשר אנחנו שוחים ומעלים את הדופק טיפה (זה כמו לרוץ בקצב שמאפשר לנו לדבר תוך כדי ריצה), מזרימים את הדם, משחררים את הגב התחתון ובעיקר משחררים את המוח והראש מסטרס, מהחיים וממה שקורה לגוף בזמן ההריון. 
  2. WEST לנשים בהריון – נקודת שיווי המשקל בתקופת ההיריון משתנה ולכן כדאי לעשות התאמה של סגנון השחייה אותו אתן שוחות, לדוגמא: מתיחת יד בחתירה תיעשה עמוק יותר בתוך המים, אך לא עמוק מידי, על מנת ליצור הארכה של הגב התחתון אך לא ליצור כיווץ חזק מדי בשרירי הבטן. מטפלי ומאמני עולם המים מתאימים את הסגנון למבנה הגוף, הכאבים ואלסטיות ותקופת ההיריון.
  3. הידרותרפיה לנשים בהריון –  כטיפול מונע, פינוק, חיזוק שרירים, הכנה ללידה, טיפול בכאבים ואיזון כללי. פעמים רבות נשים סובלות מבצקות וכאבי גב במיוחד לאחר החודש השישי. הן מצויות במתח (ביחוד כשמדובר בהריון הראשון או הריון בסיכון) ובכלל, פציעות ישנות הופכות להיות חזקות ומורגשות הרבה יותר וכואבות בתקופה זאת, עקב שינוי של נקודת שיווי המשקל בגוף מ L2-L3 לאיזור הסקרום (עצם הזנב) גורם לכאבי גב תחתון הקרנה ובעקבות כך לסטרס.

איך מודדים דופק בזמן שחייה אם אין מד דופק >>>

מה אסור לנו לעשות בזמן הריון ומתי לא כדאי לשחות?

היופי בשחיה בהריון שמותר לנו כמעט לעשות הכל בעצם, כמו להתאמן, להעלות דופק, לשחרר את הגב התחתון, לאפשר לגוף ולאגן להתרחב תוך כדי חיזוק, אך צריך להבין שאסור לנו לפגוע בעובר, מה שבא לידי ביטוי ב- 3 דברים שאינם טובים לנו:

  1. להעלות דופק מעל 75% או ליתר דיוק ב- 80% מאמץ כי אז נכנסת עבודה של חמצן. בדופק זה מנגנון ההגנה של הגוף מביא את כל החמצן לאם ולא משאיר חמצן לעובר דבר שעלות לגרום לסכנה ממשית לעובר.
  2. לא לשחות ללא חמצן – שחייה היפקסית ללא נשימה גם כן מסוכנת לעובר ולכן, מותר לנו לעשות צלילה קצרה של עד 7 שניות ולא יותר ולא לעשות תרגילים כגון נשימה כל 5, 7 וכו’…..
  3. אם מרגישים כיווץ בבטן, להרגיע ולא להמשיך, יש סיכוי שמתחתם חזק מידי את הידיים וכנראה שאימצתם את הבטן. גם פה לעצור ולנסות שוב מחר או ביום אחר ולא להגיע לשיא המתיחה.

** כאשר מגיעים לאימון אצל אחד המאמנים הבכירים בעולם המים  הם כבר ידעו להתאים לכן את הסגנון ויתנו לכן תרגילים ספציפיים שיתאימו לכן לתקופת ההריון וליכולת.

הטיפול ההידרותרפי לנשים בהריון במים חמים עוזר לאיזון, הפחתת כאבים, עוטף אותך בתקופה רגישה זו ומאפשר לך לעשות הכל ללא כאבים.

אנו, בעולם המים, מאמינים באיזון ועל מנת למצוא לכם את התוכנית, האימון או הטיפול המתאים, מומלץ להתייעץ עם אחד המנהלים המקצועיים בעולם המים. 

מה צריך לעשות?

להגיע לאבחון עם מנהל מקצועי שימצא את הדרך הנוחה והמתאימה עבורכן: איך לשחות, באיזה סגנון, איך לשחרר את הגוף והאם ולאיזו קבוצה.

זירוז לידה: איפה אסור לגעת על מנת לא ליצור זירוז לידה לפני הזמן 

כאשר את עושה טיפול במים, חשוב מאוד שמהטפל או המטפלת ידעו במדוייק אלו נקודות בגוף ניתן וכדאי לגעת ובאיזה לא, כאשר ישנן נקודות שאם נוגעים בהן הן “מורידות צ’י” ואז בעצם יוצרות אפקט כמו פיטוצין  שעלול לזרז את הלידה.

 

** בסרטן ניתן לראות את תמי סלע, אשתו של אורי סלע, אשר שחתה עד יום לפני הלידה ובאופן קבוע סבלה מכאבי גב תחתון מהחודש השמיני. בתקופה זו של ההריון (חודש שמיני ותשיעי) טיפול אחד של 30 דקות היה מחזיק אותה שבוע שלם ללא כאבים כלל.

 

הודעה חשובה ללקוחות עולם המים

משפחה יקרה,
סניפינו יהיו סגורים עד להודעה חדשה בעקבות הודעת ראש הממשלה ומשרד הבריאות.

מכתב ללקוחות עולם המים מאפרת יסעור, מנכ"לית עולם המים בעניין הקורונה