073-7579019
 |  כניסה ללקוחות  |  EN

מים והידרותרפיה בזמן ההיריון ולאחריו

הידרותרפיה לנשים בהריון

מה עושים? קודם כל נכנסים למים, כבר המשקל יורד ביותר מחצי! עובדים על הארכת שרירי הגב, מתיחות ושחרור אזורים תפוסים, אזורי נשיאת משקל, שרירי רגליים, אגן וגב עליון, עבודה על חיזוק רצפת אגן שמירה על תנועתיות בגוף.

טכניקות בהן נשתמש: ג’הארה, ווטר דאנס, תרגילים ואירובי, לימוד שחייה מותאמת חזה חתירה וגב, עבודה על סיבולת לב ריאה ותרגילי כוח.

השיעור מהווה טיפול לכל דבר, מועבר על ידי מטפלת הידרותרפיה מוסמכת, אך עם אופי יותר ספורטיבי.

למי זה מתאים? לנשים בכל שלבי ההיריון ואחריו, נשימה כבדה, הריון סוכרתי, אוסטאופורוזיס הריוני, כאבי גב, שרירים תפוסים או סתם כי מתחשק פינוק.

סוג הפעילות: פרטני, קבוצתי, מנוי חופשי 

שחייה, טיפול הידרותרפיה ושחייה שיקומית לנשים בהריון

בתקופת ההיריון אתן עוברות הרבה שינויים: גופניים, הורמונאליים, נפשיים ועוד…

שינוי נקודת שיווי המשקל – בד”כ הנקודה היא בחוליות L2 + L3 בזמן ההיריון שיווי המשל משתנה ואנו צריכים לחזק ולהרפות את הגוף על מנת למנוע כאבים.

איך להתאמן וכמה – המאמר מלמד על קצה המזלג קצת על הדרך הנכונה להתאמן ולמצוא את האיזון.

שחייה והידרותרפיה לנשים בהריון בתקופת ההיריון האישה עוברת תהליכים רבים: נפשיים, אישיים, גופניים ואנו בעולם המים מתאימים את אופי האימון, טיפול לתקופת ההיריון וליכולות הגוף.

  1. אימון לנשים בהריון – אנו מאמינים שכדאי ומומלץ להביא את הגוף למאמץ, אך בצורה מאוזנת, הדרגתית ולהאריך כמה שיותר את הגוף. כלל האצבע מדבר על עבודה עד גבול של 75%. מצד אחד, עבודה אירובית ומצד שני לא לעבור את הגבול על מנת לא ליצור מצב של מצוקה לעובר. אימון נכון שומר על הגוף, מונע כאבים, עוזר בהפחתת בצקות וחשוב לא פחות – מחזיר את האישה לאחר הלידה בקצב מהיר יותר לפעילות גופנית נכונה וטובה.
  2. WEST לנשים בהריון – נקודת שיווי המשקל בתקופת ההיריון משתנה ולכן כדאי לעשות התאמה של סגנון השחייה אותו אתן שוחות, לדוגמא: מתיחת יד בחתירה תיעשה עמוק יותר בתוך המים, אך לא עמוק מידי, על מנת ליצור הארכה של הגב התחתון אך לא ליצור כיווץ חזק מדי בשרירי הבטן. מטפלי ומאמני עולם המים מתאימים את הסגנון למבנה הגוף, הכאבים ואלסטיות ותקופת ההיריון.
  3. הידרותרפיה כטיפול מונע, פינוק, חיזוק שרירים, הכנה ללידה, טיפול בכאבים ואיזון כללי. פעמים רבות נשים סובלות מבצקות וכאבי גב במיוחד לאחר החודש השישי. הן מצויות במתח (בייחוד כשמדובר בהריון הראשון או הריון בסיכון) ובכלל, פציעות ישנות הופכות להיות חזקות ומורגשות הרבה יותר וכואבות בתקופה זאת, עקב שינוי של נקודת שיווי המשקל בגוף מ L2-L3 לאיזור הסקרום (עצם הזנב) גורם לכאבי גב תחתון הקרנה ובעקבות כך לסטרס.

הטיפול ההידרותראפי במים חמים עוזר לאיזון, הפחתת כאבים, עוטף אותך בתקופה רגישה זו ומאפשר לך לעשות הכל ללא כאבים.

אנו, בעולם המים, מאמינים באיזון ועל מנת למצוא לכם את התוכנית, האימון או הטיפול המתאים, מומלץ להתייעץ עם אחד המנהלים המקצועיים בעולם המים. 

מה צריך לעשות?

להגיע לאבחון עם מנהל מקצועי שימצא את הדרך הנוחה והמתאימה עבורכן: איך לשחות, באיזה סגנון, איך לשחרר את הגוף והאם ולאיזה קבוצה.

זירוז לידה

ניתן לצפות בקליפ על נקודות העוזרות לזירוז הלידה, אנו כמובן לא נוגעים בהן במהלך הטיפול.