עדכונים שוטפים בצל שגרת הקורונה >>

הידרותרפיה

כואב לכם הגב התחתון? איך השילוב בין שחייה והידרותרפיה היא הדרך הטובה ביותר לטיפול בכאבי הגב

איך לטפל בכאבי הגב התחתון ולחיות חיים מאושרים, ללא כאבים וללא ניתוח

כאב גב תחתון יכול לשתק אותנו. הוא גורם לנו להיות עצבניים, חסרי סבלנות, ואנחנו מוצאים את עצמנו הולכים לאין ספור מומחים על מנת להקל על הכאבים.

אבל יש דרך להתמודד עם כאב הגב לבד, ללא צורך בניתוח, וגם לחסוך אלפי שקלים.

איך?

השילוב בין שחייה והידרותרפיה הוא הדרך הטובה ביותר לטיפול בכאבי הגב, ולמניעת חזרה שלהם.

אחד הדברים החשובים ביותר בחיים כשמדובר בגוף שלנו הוא לארגן לנו ”ארגז כלים”, כדי שנוכל לטפל בגוף שלנו בעצמנו. בדיוק כפי שאנחנו מצחצחים שיניים לבד, משתדלים לאכול אוכל בריא, עושים פעילות וישנים, תחזוקה שוטפת של השלד והשרירים תסייע לנו לחיות חיים נטולי כאבים, והיא חשובה לא פחות מאוכל ושינה.

אנחנו, ב”עולם המים”, מאמינים שצריך לתת לאדם כלים לתרגל בעצמו, ורק לאחר עבודה קשה ומדוייקת, להגיע לטיפול הידרותרפי פסיבי, שבו הגוף נגרר במים ודרך תזוזת הגוף במים המטפל משחרר את המקומות הכואבים ללא מניפולציה.

פעמיים תרגול = טיפול הידרותרפיה אחד ע”י מטפל.

גם אם אין לכם כאבי גב כרגע, אם לא תשמרו על הגב התחתון שלכם, רוב הסיכויים שתסבלו מהם בעתיד, ולכן כדאי ללמוד לשחות WEST על מנת להתכונן ליום שאחרי.

מבחינה פיזיולוגית דרושים שלושה חודשים כדי לחזק שריר, ושישה חודשים כדי להאריך אותו. לכן, ככל שתדחו את הטיפול מרגע הפציעה או הופעת הכאב, קצב השיקום יהיה ארוך יותר.

אנחנו, ב”עולם המים” לא מאמינים בקסמים, אלא ביצירת ”בולם זועזועים” לחיים דרך הגמשה, הארכה וחיזוק השרירים שעוטפים את עמוד השדרה. כך, גם אם יש לכם היצרות בתעלה, פריצת דיסק או בלט, אתם יכולים לחיות חיים שלמים ללא כאבים, לשחות מרחקים, לעשות סקי ואפילו לרוץ מרתון.

חשוב להבין שהמטרה שלנו היא לא רק להקל על כאבי הגב, אלא גם למנוע מהם לחזור שוב בעוד כמה חודשים, דבר שקורה  לאלפי אנשים עד שהם מגיעים לעולם המים.

על מנת שזה יקרה אנחנו חייבים לפרק את העומס של השרירים והסטרס של הגוף מהגב התחתון, השכמות והצוואר.

איך אני יודע מה מינון הטיפול שאני צריך? כמה פעמים בשבוע שחיית WEST וכמה הידרותרפיה?

לפני קביעת טיפול מכל סוג, יש שתי  שאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם:

  1. כמה בריכות חתירה אתם יכולים לשחות ברצף?
  2. מה מינון הכאב שלכם מ- 1 ועד 10 (1 כמעט ולא כואב, 6 מפריע כל היום, 10 לא יכולים ללכת ולתפקד ולא ישנים בגלל כאב)

ככל שהכאב חלש יותר, ויכולת השחייה טובה יותר, כך השיקום מהיר יותר, וכמעט לא תצטרכו טיפולי הידרותרפיה, אלא כל השיקום ייעשה באמצעות שחייה מותאמת אישית, ששומרת על הגב התחתון.

המצב הקלאסי שעובד ב- 80% מהמקרים הוא לעבוד בשני קווים מקבילים:

  • ללמוד לשחות WEST – שיטת שחייה הידרותרפית שמשקמת כיום הכי הרבה אנשים בעולם (במעל 160 מדינות), כשהבסיס של השיטה הוא הגב התחתון והתאמת הסגנון למבנה הגוף, תוך שמירה וטלטול של הגב התחתון בזמן השחייה.
  • טיפול הידרותרפי – שמורכב מעבודת חיזוק במים חמים, גמישות והארכת הגוף, וטיפול פסיבי כגון וואטסו, ג’הארה, ווטרדנס ועוד… במינון הנכון של הטיפול להקלה על הכאבים.

ככל שהכאב פוחת כך ניתן לעשות פחות טיפול פסיבי ויותר עבודה אקטיבית ושחייה.

טיפול הידרותרפי לבעיות גב תחתון

כמה פעמים בשבוע מומלץ להגיע לטיפול ושחייה במים לצורך טיפול בבעיות הגב?

  • אם כאב הגב שלכם אקוטי, כלומר יש לכם כבר הקרנה לרגליים, והכאב הוא מעל 5, כאב שלא מרפה, ובבוקר הוא קשה ביותר עד כדי חוסר יכולת תנועה, מומלץ להגיע 3-4 פעמים בשבוע בחודש הראשון, על מנת לתת סוג של בוסט לריפוי.
  • אם אתם סובלים מפחד מים, או שאתם לא יודעים להכניס את הראש למים, מומלץ לעשות קורס פחד מים, ופעם בשבוע טיפול פרטני.
  • אם אתם שחייני עבר, או שאתם שוחים 1 ק”מ חתירה ויותר, אתם לא חייבים טיפול פרטני, אלא רוב השיקום יעשה ע”י קבוצות הווסטרס, שהיא קבוצות שחייה לשיפור הטכניקה, תוך התאמת סגנון השחייה. בקבוצות האלו מלמדים אתכם איך להתקדם מהר יותר במים, תוך הרפיית הגב התחתון וטיפול בכאב.

בכל מקרה, אם אתם לא בטוחים מה נכון לכם, ואיך לטפל בקצב המהיר ביותר בגב התחתון,  ניתן לתאם אבחון עם הידרותרפיסט מומחה, ולקבל תמונה מדוייקת על הדרך הנכונה לכם.

לתיאום עם הידרותרפיסט מומחה מומלץ לשלוח מייל ל  info@swimming.co.il

 

הטיפול ההידרותרפי בעולם המים איך הוא מורכז ואיך הוא יעזור לכם לטפל בבעיות הגב התחתון שלכם.

איך שיטת השחייה ההידרותרפית WEST תגרום לכאב הגב שלכם להיעלם וגם תשחו 1 ק”מ חתירה יותר מהר

איך טעויות בשחייה יכולים לגרום לכם לכאב גב ואיך לתקן את הטעויות דרך שחייה WEST