073-7579019
 |  כניסה ללקוחות  |  EN

האם לשחות חתירה עם ידיים ישרות או מקופלות?

  • בית
  • האם לשחות חתירה עם ידיים ישרות או מקופלות?

דילמת הידיים הישרות מול מרפק גבוה? מה יותר נכון ? מה יותר מהיר? באיזה גיל נכון יותר לשחות עם ידיים ישרות ומתי עם מרפק מעל כף היד בהעברת הידיים מעל המים?

במאמר נעשה סדר בבלאגן ונבין את הקשר החשוב ביותר בין שמירה על הכתפיים וחיזוקם לבין מהירות.

 

אבל לפני הכל פשוט חובה לצפות בסרטון הזה של Caeleb Dressel  ( קיילב דרסל) עושה היסטוריה כאשר שחה 17.63 ב- 50 מ’ יארד  

בדר”כ אחרי שרואים את קיילב דרסל אומרים , אני רוצה כזה , בדיוק ככה, מה צריך לעשות על מנת לשחות כלכך מהר?

התשובה כמובן לא כלכך פשוטv ואני יכול לרמוז לכם שאנחנו נדבר בדיוק על זה במאמר.

מה הן היתרונות של שחייה עם ידיים ישרות:

  1. יש לנו מנוף גדול יותר ובכך היד הגורפת יכולה לקדם אותנו מהר יותר.
  2. טווח התנועה שלנו גדול יותר ואנחנו מגיעים ללא התנגדות של המים רחוק הרבה יותר
  3. הלחץ על שריר הדלתא גדול יותר ולכן גם מחזק את השרירים בקצב גבוה יותר.
  4. ישנם אנשים שלא יכולים להרים מרפק גבוה מעל המים בגלל כאבי כתפיים, חוסר גמישות , לחץ בצוואר והם חייבים לשחות עם ידיים ישרות עד לשחרור השכמה.

מה הן החסרונות של שחייה עם ידיים ישרות:

  1. ישנם שחיינים שקואורדינטיבית לא מצליחים לישר מעל המים ולקפל מתחת למים 
  2. העומס על הדלתא גדול יותר ואם אין לנו את הגמישות זה יכול לגרום לנו בקלות לפציעות כתף בשחייה עם מרפק מקופל יש חלוקה שונה בין יותר vaרירים
  3. קשה לנו להתמיד עם ידיים ישרות לאורך זמן  ממושך

אחרי שהבנו קצת את היתרונות והחסרות נבין למה לילדים מומלץ וכדאי ללמוד שחיית חתירה עם ידיים ישרות.

מה חשוב לנו בלימוד ואימון שחייה בשלבים הראשונים אצל ילדים? 

לפני שנדבר על טכניקה, טכניקה , טכניקה ועוד קצת טכניקה אנחנו צריכים לבנות את השלד , בדיוק כמו שבונים בית, לא ניתן לעצב בית לפני שיש שלד טוב ומוצק והתהליך הזה כמובן לוקח זמן .

למה בכל זאת לעבוד עם ידיים ישרות ?

בידיים ישרות אנחנו מגדילים טווח תנועה שזה סופר סופר חשוב לילדים ,עובדים על הרוטצייה, אנחנו מחזקים את שריר הדלתא ועובדים לאט לאט על מהירות , מאמנים רבים אוהבים לשלב עבודה עם ידיים ישרות   ואז לעשות שינוי בהתאם למבנה הגוף של השחיין .

נתונים מעניינים מאוד מגמר אולימפי :

גברים 50 מ’ חתירה כולם שוחים עם ידיים ישרות , נשים 50 מ’ חתירה , 2 מתוך 8 עם ידיים ישרות 

100 מ’ גברים גמר אולימפי , 2 בלבד ידיים ישרות ו- 0 מהנשים.

הסיבה העיקרית היא שעל מנת לשחות בצורה הזאת זה דורש המון המון המון כוח.

מומלץ לראות את האלוף האולימפי ושיאן העולם ב- 1500 מ’  סאן יאנג Sun Yang הסיני ,  במצלמה מכמה זוויות 

למה בכל זאת רוב שחייני המרחק והמים הפתוחים כן שוחים עם קיפול מרפק?

שאנחנו שוחים מרחקים , המטרה שלנו היא ברורה , ליצור חימצון ( עייפות של השריר) בקצב איטי יותר במיוחד בשחייה ל- 1500 מ’ או 10 ק”מ בים , שחייה עם ידיים ישרות יוצרת עומס גדול מידי עם הכתף ויכולה לגרום לדלקות חוזרות ועומס מיותר על הצוואר, הגב תחתון והכתף, למרות כל זאת ישנם שחייני מרחק שיודעים לעשות שינוי ב- 200 או 100 אחרונים של ה- 10 ק”מ לידיים ישרות ובכך מצליחים לגייס שרירים נוספים ולשחות בפיניש מהר יותר.

עכשיו לחלק המעניין ביותר והוא שחייני המאסטרס , שחיינים בוגרים שהם לא מקצוענים בגילאי 25+ :

פה אנחנו מסתכים על המטרה שלנו כמאמנים ומטפלים , לגרום קודם כל לשחיין לשחות מותאם למבנה הגוף תוך שמירה על הצוואר וגב וכשהכל מותאם אז ניתן גם לפתח את המהירות.

ל- 95% משחייני המאסטרס (פרט לספירנט של 50 ו- 100 מ’ בתחרות ) מתאים לשחות עם ידיים מקופלות ופה צריך להרים את המרפק לשיא הגובה מצד אחד , אבל קצת פחות  והכוונה היא כן להישען נכון על המים אבל לא ליצור לחץ מיותר על הכתף.

אם יש לכם כאבי כתף מומלץ דחוף לקבוע אבחון עם אחד המהלים המקצועיים בעולם המים ולעבוד לפי התכונית הזאת לטיפול בכתף דרך שחייה >> מה שאסור לעשות זה לנוח ולהגיד מנוחה תעזור…

איך אנחנו יודעים אם אנחנו ב- 5% שצריכים לשחות עם ידיים ישרות למרות שאנחנו בגילאי 25 ומעלה?

אם אתם ממש אבל ממש לא גמישים , המרפק שלכם נופל למים או שיש לכם לחץ חזק מאוד בצוואר מומלץ לא בצורה חדה אלא להרים את הידיים ישרות ( לא לשמיים ) ובכל להגדיל את טווח התנועה בקצב גבוה יותר.

אסור כשיש לחץ בצוואר או בכתף לעבוד על מהירות כי אז הנזק יכול להיות גדול הרבה יותר.

לסיכום:

תמיד מומלץ להתייעץ עם המאמן שחייה שלכם , הוא מכיר אתכם ויודע מה נכון לכם ומה יבנה לכם את הגוף בצורה נכונה יותר , אם יש לכם כאבי כתפיים, צוואר או גב תחתון אתם חייבים לשחות WEST וללמוד איך הכי נכון לכם לשחות תוך שמירה על המפרקים החשובים של הגוף.

סוד קטן ואחרון :

** אם תשחו מותאם אישית לגוף שלכם וליכולות  תוך שמירה על הצוואר והגב  אתם תשחו גם מרחקים קצרים וגם ארוכים ללא כל פציעות והרבה יותר מהר.

לקבלת קופון של 20% הנחה על קורס אונליין בשיטת WEST , מעל 100 סרטים , מותאמים אישית לבמנה הגוף במחיר של שיעור פרטי 1!!

עשר שלבים ללימוד שחיית חתירה לילדים – שימו לב שבשחיית ילדים אנחנו רוצים להעמיס על הכתפיים ובלימוד שחיית מבוגרים WEST אנחנו משחררים כתפיים וגב תחתון