west logo heb white
תפריט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
דברו איתנו

מרכז מידע

מרכז מידע

מתי כדאי להתחיל לשחות

כידוע, ילדינו התחילו לשחות כבר בבטן, ואנו מתחילים את שלבי ההסתגלות למים באמבטיות הראשונות כמה ימים לאחר הלידה. במדינות אחרות חלק מהילדים נכנסים לאמבטיה עם הראש צף מחוץ למים ישר לאחר הלידה, חלקם זזים, חלקם נרדמים… בקיצור, הילדים דגים מהיום הראשון.

מתי כדאי להתחיל לשחות

המפתח לכך שילד יהיה "דג במים" הוא ההורה. איך " לשרוד" מדקה עד 30 דקות באמבטיה?! להורים מסוימים האמבטיה היא סיוט שצריך לסיים אותה כמה שיותר מהר, זה חלק ממטלות היום לקראת ההשכבה של הילד לישון, אך צריך לזכור שמקלחת מהירה ברובה לא נעימה, היה נעים לכם שנשפריץ לכם מים וסבון על הפנים? נשים לכם מים קרים, חמים, ננער אתכם – נשמע יותר כמו שטיפת כלים. ילד צריך את זמן ההסתגלות שלו לכל דבר.

מצד שני, אורי סלע מעולם המים מציין כי אם חייבים לעשות משהו כמו אמבטיה לילד, אז למה שלא ננסה ליהנות מהעשייה הזאת. יש כל כך הרבה דרכים לעשות מהאמבטיה חוויה – לקנות לילד משחקים לאמבטיה, משחקי השפרצה ועוד… המטרה היא 30 דקות של הנאה וכייף.

ישנם הורים שאין להם סובלנות בשיעורי השחייה ועושים את זה כי חייבים וכי זה נכון. בעולם המים מאמינים שההורה צריך ליהנות לא פחות מהילד.

אז לשאלה מתי כדאי להתחיל לשחות? הכל תלוי בכם ההורים: מתי שאתם יכולים, אם יש לכם זמן ואנרגיה, והתשובה היא באמבטיה הראשונה ובגיל 3 חודשים בבריכה. ניתן כמובן לשחות גם לפני בבריכה, אך אנו רוצים שהמערכת החיסונית של ילדינו תהיה חזקה יותר ורק אז נכניס אותם למים עם עוד ילדים.

חשוב לזכור כמובן שילד שוחה הוא ילד אתלט, בעל ביטחון, והחשוב מכל זה לשים את ילדינו צעד אחד קדימה, לא חייבים להיות ראשונים או אלופים. הדגים האלה שיגדלו, יודו להורים כל החיים על האהבה הגדולה למים, הרי פחד הוא דבר משתק והיופי הוא לראות ילדים שפחדו בגיל צעיר ועכשיו הם קופצים לגובה רצים מהר, זורקים כדור ונהנים.

מתי מתחיל שלב השחייה ממש?

ישנם רופאים שמליצים להתחיל לשחות בגיל 5-6 שנים כי הילדים יותר חזקים בגיל זה, הקואורדינציה טובה יותר, הריכוז גבוה ויותר קל בגיל הזה.

אורי סלע מאמין שניתן להתחיל לשחות כבר בגיל צעיר יותר בדרך של משחקים וכך גם לחזק את הילדים, ואת המערכת החיסונית שלהם. כבר בגיל מוקדם כדאי להיות עצמאים במים.

עולם המים פיתח טכניקת שחייה שמדברת על המכנה המשותף הנמוך ביותר והמטרה היא לקחת ילד קטן, חלש, עם בעיית קואורדינציה, בעל יכולת ריכוז נמוכה, מפחד ממים ושלא מעז יותר מידי. אנו מפרקים את התנועות ועושים אותם קלות יותר להבנה. החיזוק הוא ע"י משחקים – מגוון המשחקים ושינוי התרגילים גדול מאוד והציפיה לשיעור הבא גדולה בהרבה.

אנו מצליחים – גם אם זה לא נראה הגיוני – לגרום לילדים מתחת לגיל שנתיים או בגיל 3 לשחות 25 מטר >>, שהיא בריכה 1/2 אולימפית, לבד. מה שאנו בסה"כ מבקשים הוא שיהיה לילדים שלנו טוב בחיים ואחד הדברים שצריך לעשות לשם כך הוא להרגיל אותם למים.

מאיזה גיל להתחיל ללמוד שחייה?

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.