west logo heb white
תפריט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
דברו איתנו

מרכז מידע

מרכז מידע

תוכנית אימון במים "סימן שאלה" לטיפול מיידי בגב התחתון

התעוררתם בבוקר עם כאבי גב חזקים? לפני שהולכים לקבל זריקת קורטיזון ומוציאים אלפי שקלים, יש מה לעשות!

במאמר נסביר קצת על תופעת היציבה בצורת "סימן שאלה", ניתן תוכנית אימון "Default training program" לטיפול בכאבי הגב התחתון, ובעיקר נבין איך להיפטר מזה אם וכאשר זה יקרה לנו שוב פעם במהלך החיים.

התוכנית תאפשר לכם לשחרר את הגב התחתון והשלד בכלל, עוד לפני בכלל שהוא "נתפס" לכם.

למה נתפס לנו פתאום הגב? ולמה לפעמים אנו עומדים בצורת סימן שאלה?

הגב התחתון הוא מרכז שיווי המשקל ומרכז האיזון של הגוף. רוב האנשים (אלפי אנשים בכל חודש) מגיעים לעולם המים עם פריצת דיסק, בלט בחוליות L4-L5 ובכלל מתח בגב התחתון.

ב- 90% מהמקרים כאשר נתפס לנו הגב התחתון, זה לא קורה פתאום, בין רגע, אלא תמיד סוג של תהליך כאשר איננו מתייחסים לסימנים המקדימים – גוררים רגל, תחושה של כאב המוקרנת מאזור הגב, או פעולות פשוטות כמו שהייה תחת מיזוג, שינה על מזרן לא נוח, חזרה מחופשה, טיסה ארוכה ועוד…יכולים לגרום לנו להיתפס ולהיתפס חזק.

חשוב לדעת ששינוי, אפילו אם הוא טוב, גורם לנו ליציאה מאיזון וכשזה קורה, בחלק גדול מהמקרים הגב התחתון שלנו "משלם את המחיר".

מדוע כאב בגב התחתון הוא דבר טוב?

אתם בטח שואלים איך כאב יכול להיות דבר טוב? דיברנו על העובדה שהגב התחתון הוא מרכז האיזון של הגוף, שיווי המשקל. תחשבו על זה שהגב התחתון יכול ללמד אותנו שאנו מגזימים – הוא בעצם "נורת האזהרה" שלנו בחיים ואם לא נתייחס ל"נורת החיווי המהבהבת" של גופנו ונמשיך כרגיל להעמיס עוד ועוד על הגוף מבלי לעצור לרגע ולחשב מסלול מחדש ולשחות WEST, הגוף מפסיק להקשיב לנו. הוא נותן לנו מכה אחר מכה כגון פציאליס (שיתוק/הירדמות חצי פנים) אירוע לב, תאונה, אירוע מוחי ובסוף סרטן.

בפעם הבאה כשיש לנו כאב גב, נגיד תודה על הסימן. מספיק לקבל "בומבה אחת" על מנת להבין.

אימון במים לטיפול מיידי בכאבי גב תחתון

"אין מה לעשות, כאבי הגב אצלנו הם בירושה"

חשוב להבין שענין התורשה הוא שטויות במיץ ויש מה לעשות.

מדוע איננו מאמינים בתורשה ומדוע זה מסוכן מאוד להגיד "אמא שלי סבלה מכאבי גב תחתון, אז קרוב לוודאי שגם אני אסבול כל החיים?" נכון שאנו נולדים עם מבנה גוף מסוים, אך השאלה המרכזית היא לא מה קיבלנו אלא מה עשינו עם זה – איזה ארגז כלים בנינו לעצמנו בחיים.

הדוגמא לתורשה היא בדיוק כמו לקבל רכב בירושה ללא בולם זעזועים ולהגיד "זהו" וכל פעם כשיש אבן בכביש להרגיש כאב נורא בכל הגוף, כי הרכב זועק הצילו. או פשוט להתקין בולם זעזועים חדש לרכב ולנסוע בכיף.

את בולם הזעזועים לחיים אתם יכולים לבנות ע"י שחיית WEST – להתאים בעצם את סגנון השחייה למבנה הגוף, להרחיק את השריר מהחוליות ובכך, כאשר אתם בסטרס, עוברים משהו קשה בחיים, הגוף שלכם בולם את הכאב ומאפשר לכם לחיות חיים טובים יותר.

אמונה שאין מה לעשות כשמדובר בתורשה, היא שטויות. גם עם 8 פריצות דיסק, היצרות בתעלה ו- 3 בלטים, ניתן לחיות חיים מאושרים, ללא כאבים וללא ניתוחים, פשוט צריך לעשות….

כמה פעמים עושים כל אימון?

האימון הוא סוג של תוכנית מגירה, כמו כדור "אדום" כזה שלוקחים אותו ברגע של כאב. לפעמים צריך לעשות את האימון פעם אחת בלבד ולפעמים מדי יום במשך 10 ימים.

חשוב מאוד לדעת שהאימון עובד – הוא מרפה את השרירים, מגמיש אותם, משחרר את הגב התחתון והרגליים ובעצם מרחיק את הסטרס הנורא שלוחץ לנו על עמוד השדרה.

*הרבה אנשים מחכים ומחכים ואז פונים קודם כל למומחה. אנו ממליצים פשוט לבוא למים. מומחים רבים של שיטת השחייה WEST מטפלים בכל חודש באלפי אנשים הסובלים מכאבי גב תחתון. פשוט עשו את התוכנית ותתמוגגו כמה זה כיף וקל.

לפני תחילת האימון

כשאתם נכנסים למים, בצעו קודם כל 10 מתיחות מומלצות בזמן אימון שחייה >>

והנה זה מגיע: תוכנית אימון "סימן שאלה" לכאבי גב תחתון וכאבים בשלד בכלל

  • תוכנית אימון שחייה המיועדת לאנשים שנתפס להם הגב: מתאים לשחיינים מיומנים, שחיינים שיודעים לשחות מעל 500 מ' חתירה.
  • סנפירים גמישים – חובה.
  • מומלץ מאוד שנורקל שחיינים לביצוע התוכנית.

** במידה ואינכם יודעים לשחות חתירה – הקליקו על הקישור ותוכלו לקבל קורס שחיית חתירה online בשיטת WEST, ללא תשלום >>

#התרגילמשך זמן ביצוע התרגילדגשים מיוחדים
112 מ' חתירה ללא נשימה10 ד'במידה ויש לכם יותר אוויר, ניתן לשחות מרחק גדול יותר, אבל לדייק בשחייה איטית. ברגע שנגמר האוויר, מביאים ברכיים לבטן לאט ומרימים ראש. חשוב מאוד להרים ראש לנשימה רק כאשר הרגליים על הרצפה, על מנת לא ליצור לחץ בגב התחתון
2מתיחות ידיים3 ד'עושים את מתיחה 1, 8 ו- 10. כל מתיחה בדיוק 10 שניות, כך במשך דקה.
325 מ' חתירה עם סנפירים, ללא נשימה או עם שנורקל10 ד'בין כל 25 מ' עושים מתיחת סנפיר (מתיחה מספר 4).
כל מתיחה עושים במשך 10 שניות: 10 שניות כפול 2 בכל רגל. כך שבעצם במקום לנוח 40 שניות, מנצלים את הזמן להאריך את השרירים ולאפשר אלסטיות לגב התחתון.
במידה ונגמר האוויר, לא להרים את הראש לפנים אלא לנשום בשיטת WEST - הכוונה היא לנשום עם 0 עבודת צוואר.
מומלץ לצפות בסרטון של איך לנשום ללא עבודת צוואר וגב תחתון.
412 מ' חתירה ללא נשימה: שלושת הדגשים5 ד'שוחים חתירה 12 מ' ונעמדים לאט. בכל פעם חושבים על שלושת הדגשים החשובים על מנת לשמור על הגב התחתון:
1. עומק מתיחה מותאם אישית למבנה הגוף
אם אתם B או C, במקרה של כאבי גב תחתון תמתחו 35 ס"מ. אם אתם ממש לא גמישים, נוקשים בטירוף ואתם A, מתחו 50 ס"מ מקו המים.
2. ראש ניטראלי - ראש עם מבט למטה. אם אתם שוקעים מאוד, תורידו ממש טיפה את הראש כמו הנהון של כן עם הראש (רק לא להזיז אותו תוך כדי שחייה)
3. גרירת רגליים - לנסות לעבוד איתם ממש טיפה רק על מנת להציף אותם.
5שכיבה על המים במשך 5 שניות ועמידה איטית 4 ד'שוכבים על המים כאשר הידיים פרוסות בקו הכתפיים בעומק של כ- 35 ס"מ מקו המים. נמתחים טיפה במשך 5 שניות ואז לאט לאט עושים בלונים, ידיים לאחור וברכיים לבטן. רק כאשר הרגליים נוגעות ברצפה ניתן לעמוד.
מטרת התרגיל לעגל את הגוף על מנת לשחרר את הגב התחתון ולמתוח.
את התרגיל נעשה במרחקים של 10-12 מ' הלוך חזור במשך 4 דקות
625 מ' חתירה ללא נשימה בצורה איטית תוך גרירת רגליים15 ד'שוחים ללא נשימה ובקצב איטי מאוד. במידה ונגמר לנו האוויר, לא שוחים מהר ומנסים לסיים את הבריכה, אלא מותר לנו לנשום. כאשר נושמים מנסים לתת למתיחה להוציא את הראש מהמים ללא עבודת צוואר. כמובן שמטרת התרגיל מעבר לעבודה ההיפוקסית, היא לגרור את הרגליים תוך כדי שחייה על מנת לשחרר את שני האזורים החשובים ביותר בגוף:
1. הצוואר - מרכז הסטרס בחיים
2. הגב התחתון - מרכז האיזון ושיווי המשקל של הגוף
7מתיחות3 ד'מתיחות 5 , 9, 2 - בסדר הזה. כל מתיחה עושים בדיוק דקה, בקטעים של 10 שניות
** מתיחת קרסול על הקיר, מתיחת מפשעה, מתיחת ידיים על הקיר מאחורי הגב.
חשוב מאוד לבצע את המתיחות וליצור גירוי. את המתיחות עושים בעדינות וללא כל כאב בגב התחתון. אם מתיחה מכאיבה לנו, לא עושים אותה ומתייעצים עם הצוות המקצועי והמאמנים הבכירים של שיטת WEST

לסיכום

במהלך חיינו אנו עוברים שינויים רבים, וטוב שכך. כל שינוי בחיים כגון מעבר דירה, מעבר עבודה, ילדים וכו'.. גורם לנו ליציאה מאיזון. לפעמים השינוי או הטראומה קשים לנו מאוד ומשפיעה עלינו, על הגב התחתון והצוואר.

המטרה שלנו, שיהיה לנו בתיק את אותו "כדור פלא" שלא רק מעלים את הכאבים, אלא מאריך לנו את הגוף, משחרר את כל השלד וגורם למוח שלנו להתמקד ולהירגע.

בעולם המים ובכלל המאמנים הבכירים של שיטת השחייה הבריאה בעולם WEST, לא מאמינים במנוחה או אקמול, אלא בעבודה ועשייה. רק אם אתם פעלתם למענכם, מבחינה אנרגטית הגוף אומר לעצמו "אוקיי, אתם דואגים לי. אני אפחית את הכאב".

חשוב לציין שאת התוכנית המובאת כאן, עשו אלפים. אותו אימון שפותח את הנשימה, משחרר סטרס, מוריד את גודל "הבלון" של הגוף לאיזון ובסופו של דבר מרים אתכם על הרגליים.

האימון מורכב משעה ברוטו. אם יש לכם רק חצי שעה זה גם מעולה – פשוט מורידים מכל תרגיל חצי מהזמן.

כמה פעמים יש לחזור על האימון?

מדי יום עד שהכאב בגב התחתון נעלם, וברגע שזה קורה, אסור להפסיק – חובה להמשיך לעשות פעילות גופנית על מנת לחיות חיים ללא כאבים בגב התחתון ועם חיוך ענק.

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.