073-7579019
 |  כניסה ללקוחות  |  EN

חשיבות רציפות האימונים למבוגרים ולילדים

  • בית
  • חשיבות רציפות האימונים למבוגרים ולילדים

“נחזור אחרי החגים”… מכירים את המשפט הנ”ל? רבים משתמשים במשפט זה על מנת לתרץ הפסקה של פעולה כלשהי. “אחרי החגים אתחיל דיאטה”, “אחרי החגים אתחיל לרוץ”, “אחרי החגים אחזור לשחות”… הבנתם כבר את הרעיון, נכון?

מבוגרים רבים עוצרים את קידום המטלות הקבועות, המשימות וכד’ לתקופה של “אחרי החגים”. הורים רבים מפסיקים את הפעילות הגופנית של הילדים עד שיגמר החום, עד שידעו מהי מערכת השעות בגן או בבית הספר, בקיצור דוחים. דחיינות הינה אחת מהתכונות המתסכלות ביותר. הרצון להתקדם טמון בתוכנו, אך הדחיינות גורמת לגלגל החיים להתקדם הלאה מבלי לעסוק בפעולות המקדמות אותנו.

איך נמנע אותה? 

ראשית, נשאל את עצמנו למה? למה אנו מבצעים פעילות גופנית? מדוע רשמנו את ילדינו לחוג שחייה?

בואו ונבחן את עצמנו על מה ניתן להסכים? כולנו מסכימים כי:

  • גוף בריא גורם לאדם ליצור תוצאות טובות יותר.
  • כושר גופני טוב יותר, יוצר נמרצות רבה יותר ותוצאות טובות יותר בכל תחום.
  • לדימוי העצמי של הילד יש השלכה לשאלה “כיצד הוא נתפס בעיני חבריו לשכבה / לגן”.
  • ילד בריא וחזק הינו ילד בעל דימוי עצמי גבוה יותר, דבר המאפשר לו השתלבות חברתית קלה יותר, מאפשר לו לצמוח ולהיות דומיננטי ומצליח יותר.

אם כך, הרי שכולנו מסכימים שהפעילות הגופנית מהווה אנרגיה מקדמת ומתניעה אותנו לעבר עתיד מוצלח יותר.

הפעילות הגופנית הינה אחד מן הדלקים לו זקוק הגוף בכדי להתפתח ולצמוח. האם היה עולה על דעתנו שלא למלא דלק בתקופה של החגים ברכב שלנו ? ברור שלא.

סכנת המחשבים!!

לא פעם ולא פעמיים אנחנו שומעים הורים נשברים ואומרים: נשבר לי כבר מהמחשב הזה , הילד כל הזמן מול הטלוויזיה, מול הפורטנייט, ההפסקה של הפעילות הגופנית לטובת המחשב הרסנית , הילד נמצא בכעס תמידי ” נלחם” הוא לא רוצה לאכול, לשתות , כאילו כל הצרכים שלו מסופקים באותו רגע מול המחשב, הסכנה פה היא מיידת ,אנחנו ההורים אומרים: “לא נורא קצת מחשב” , צריך איזון אבל ללא הפעילות הגופנית האירובית הקבועה לילד אין איך לפרק מתחים והוא מוציא את זה במקומות פחות טובים וגורם להורים לתסכול.

בדיוק כמו שאסור לנו לאכול המון שבוע ואז לעשות דיאטה שבוע ככה אסור לנו להפסיק את הפעילות הגופנית , הילדים צריכים את זה למוח, לגוף , לביטחון  ובעיקר לאיזון של הגוף.

מאמנים רבים מספרים על ילדים שלאחר פגרה של חודש בלבד ושעות מול הטלויזייה והמחשב, הילד לא הצליח לחזור לאימונים, השרירים היו קצרים, תפוסים , לא היה לילד אוויר יחסית לילדים אחרים וילדים רבים פרשו ועזבו ענף ספורט שהם כלכך אהבו רק בגלל הקושי והחזרה לאימונים.

הכי הרבה פציעות ספורט למבוגרים וילדים נוצרים לאחר פגרה, חופשה , יותר מאימון יתר, יותר מציוד לא נכון , יותר מתנאי אימון בעייתיים , פשוט פגרה היא מסוכנת לגוף 

אז מה בכל זאת עושים?

יוצרים חזרתיות. חזרתיות יוצרת הרגלים – טובים ורעים. יציאה משגרת האימונים יוצרת עייפות, סרבול וחוסר אנרגיה ההופך את הרצון לחזור ולהתאמן לעניין מורכב וקשה. יצירת הרגל מנצח של אימון קבוע ושמירה על שגרת אימונים יוצרת אנרגיה קבועה המקדמת אותנו ואת ילדינו.

ביהדות ישנה אמרה על פיה יש “לקבוע עיתים לתורה”. הכוונה היא לקבוע מועדים קבועים, ימים ושעות בהן אנו מקפידים על הדברים החשובים באמת. צרו לכם עתים לפעילות גופנית. ללא כל קשר לחום, קור, לימודים חופשה וכד’. ימים ושעות קבועות בהן הילד או אתם, משקיעים בעצמכם ומבצעים פעילות גופנית.  

ניפגש בבריכה!