מכירות:073-7579019
כל נושא:03-6992995
 |  כניסה ללקוחות  |  EN

10 טיפים להורים שבחרו בשחיית פעוטות בעולם המים

פורסם בקטגוריות: שחיית פעוטות ,
  • בית
  • 10 טיפים להורים שבחרו בשחיית פעוטות בעולם המים

הורים יקרים,

מחכה לכם חוויה מהנה ומרגשת יחד עם הקטנטנים במים.

בכדי שתוכלו ליהנות ולהפיק ממנה את המירב, חשוב מאוד שתקראו את כל ההנחיות המובאות כאן עוד לפני השיעור הראשון והכניסה עם הפעוטות למים.

טיפים להורים בשחיית פעוטותהשחייה במים חשובה ובעלת מטרות מגוונות:

  • חיזוק השרירים, הקואורדינציה ושיווי המשקל של התינוק.
  • הקשר וזמן האיכות עם ההורה
  • בדרך כלל, בגילאי 3-4 שנים, הפעוט ישחה 25 מ’ לבד!

עולם המים פיתח שיטה ייחודית, טיפולית בשם WEST שמטרתה לבנות את השריר נכון. השיטה מדברת על הארכה וחיזוק חגורת הכתפיים, פתיחת הנשימה והארכת שרירי הרגליים.

בעזרת התמדה ועבודה איכותית בשיטת ה-WEST, ילדכם יחזק את הבטחון העצמי, ייפתח עצמאות, יהיה חזק יותר ואתלט, וכן, לא פחות חשוב – הילדים שלכם יהיו דגים, או דולפינים קטנים.

להלן מספר הנחיות לפני ואחרי השיעור במים עם הפעוטות:

הכנה בבית ואמבטיות

הכינו בבית אמבטיה למשך 30 דקות, מספר פעמים. המטרה היא להרגיל את הילד לשהות ולהתנועע במים. בדרך זו, התינוק יהיה מוכן לקראת השיעור הראשון בבריכה.

הגעה לפחות 30 דקות לפני השיעור

מומלץ להגיע כ-30 דקות לפני השיעור, להתארגן בנחת ובלי לחצים. לתת לתינוק להתרגל לסביבה החדשה, להתאים את טמפרטורת הגוף בין החוץ לחלל הבריכה.

מה עלול לקרות אם הגענו ברגע האחרון? הגענו בריצה, הורדנו לפעוט מהר את הבגדים, ללא כל הכנה מוקדמת הכנסנו את הפעוט למים. הוא עשוי לבכות במשך כל השיעור ואתם תרגישו חסרי אונים.

בדיוק כפי שאנו עושים הכנה לפעוט לקראת שנת הלילה באמצעות טקס פחות או יותר קבוע, כך אנו רוצים שההסתגלות למים תהיה נכונה ואיטית. הכוונה היא לא להכניס את התינוק למים לפני השיעור, אלא להכין אותו לכניסה.

גם לנו היה לא נעים אילו היו מעירים אותנו וזורקים עלינו דלי מים לפני שהספקנו להתעורר.

אכילה לפני השיעור

מומלץ לאכול בין 30-60 דקות לפני השיעור. 

אנו רוצים שלפעוט יהיה כוח בשיעור ולא יהיה רעב תוך כדי. חשוב לנו להאכיל מספיק זמן לפני, כדי שלא יפלוט או שיהיה עם תחושת כבדות. עם הזמן, הפעוט יתרגל לאוכל ממש לפני השיעור ויוכל לאכול בסמוך לשיעור.

מה עושים אם הילד רעב או בוכה במהלך השיעור

המטרה שלנו שהילד יצא עם חוויה טובה מהשיעור.

אם הוא בוכה, כדאי לחבקו כאשר החזה שלכם בתוך המים ולהרים ולהוריד לאט לאט. הלחץ המשתנה של המים, הקרבה והחיוך של ההורה ירגיעו מאוד!

במידה והילד עדיין בוכה, ניתן להניח את האצבע שלכם בפיו של הפעוט. מומלץ לצאת להיניק או להביא לו בקבוק ולהאכיל אותו בתוך המים.

אם הוא כבר אכל, מבצעים את התרגילים באטיות ובעדינות מבלי להקפיץ “לשמיים”.

במידה והילד ממשיך לבכות, אפשר לשחק איתו בצד.

לכל ילד יש תקופת הסתגלות שונה, הנע בין אלו המסתגלים כבר בשיעור הראשון וכאלה שבשיעור השלישי, כאשר מדובר בילד עם טראומת מים מאמבטיה, לידה וכו’.

ייתכן וייקח זמן רב יותר וחייבים להיות סובלניים, כי בסוף הפעוט ידביק את הפער, יהיה שחיין ובעיקר יאהב את המים.

במקרים אלו של פחד מים, מומלץ להתייעץ עם מנהל מקצועי בעולם המים.

אוכל מיד בסיום השיעור

יש להקפיד ולתת לתינוק אוכל לפני השינה ולאחר השיעור.

השריר שלנו נבנה בשינה והמערכת החיסונית שלנו מתחזקת לאחר פעילות גופנית.

אסור לתת לילד לישון לפני שאכל.

ילדים שאוכלים מיד לאחר השיעור ונרדמים, בונים את השריר בצורה טובה יותר ומתקדמים בקצב מהיר יותר ופחות חולים.

המצב הקלאסי הוא לצאת מהמים, להלביש ומיד להאכיל.

צלילה ראשונה וצלילות בכלל

הורים רבים מחכים לראות את התינוק שלהם צולל. כן, הם רוצים את התמונה היפה מתחת למים, להשוויץ לכל המשפחה ובצדק. אלא שהצלילה אינה חשובה ליכולת השחייה של הפעוט. הוא אמור לחוות כיף, צחוק ולא פחד מצלילה.

הצלילה היא אחת המטרות, אבל אינה מעידה על יכולת השחייה של הפעוט. הורים רבים יוצרים בשל כך סטרס מיותר אצל הפעוט. 

במידה והפעוט נרתע מהצלילה למרות כל הניסיונות, ותרו על הצלילה לתקופה מסוימת ועבדו על אלסטיות כף הרגל, חיזוק והארכת הכתפיים לפי שיטת WEST.

קבוצתיות – מפגש חברתי

לאחר השיעור הראשון ובכלל, מומלץ לפתוח קבוצת ווטסאפ גם אם “קודחים בקבוצה”. זה שווה ולו עבור תמונה אחת שמישהו צילם אתכם.

ככל שאנחנו כהורים יותר נהנה מהחברה, כך החוויה שלנו תהיה יותר כיפית, נתמיד ונגיע לתוצאות טובות ומהירות.

מקלחת בסיום השיעור

מקלחת בסיום השיעור אינה מומלצת והורסת את חווית השיעור בבריכה, לעתים, אף עשויה לגרום לטראומה: נסו לדמיין שמחזיקים אתכם, הטוש נוגע בגוף בצורה לא נעימה, הסבון בעיניים…המקלחת לא מוכרת… בקיצור, לא!!! 

מומלץ לחכות עם האמבטיה לערב בנחת וללא לחץ סביבתי. האמבטיה ממשיכה את החוויה וניתן לעבוד על אותם אלמנטים כמו בשיעור ועל הדרך לקדם את ילדכם.

השלמות

השלמות נעשות בד”כ ביום ושעה אחרים, עם מדריך וקבוצה שאנחנו לא מכירים.

המלצות נוספות

  • מומלץ לא לקבוע חיסונים 48 שעות לפני השיעור.
  • מומלץ להכיר מראש את הקבוצות ברמה ובגיל שלכם.
  • הילדים שלכם זקוקים לרצף בפעילות הגופנית, ההשלמה חשובה לרציפות וההמשכיות.
  • חשוב להדגיש שמכל שיעור ומדריך ניתן ללמוד! לעתים השינוי החד פעמי מוסיף ותורם.
  • כל שיעור הנו חוויה מעצימה עבור הפעוט.
  • ילד מצונן יש להביא לשיעור כרגיל.
  • המצבים שבהם לא תגיעו לשיעור: חום, דלקת בעיניים או באוזן. ניתן להתייעץ עם רופא וב- 95% מהמקרים הרופא ינחה אתכם שאין בעיה להשתתף בשיעור שחייה, אלא שיש להימנע מצלילה.

יעדים לעתיד

שיטת עולם המים מורכבת מאלמנטים של תורת האימון, השחייה התחרותית והטיפולית.

שיטת השחייה WEST מועברת בשלבים מהקל לכבד. בשיטה זו, הילד חווה הצלחה אחרי הצלחה וכשהפעוט שלנו מצליח, אנחנו הכי מאושרים בעולם.

היעד הסופי שלנו הוא להפוך את הפעוט לדג וללמד אותו לשחות 25 מ’ עם ידיים בחץ (עם ובלי סנפירים) לפני גיל 4.

היעד הזה מצליח אם לפעוט יש סנפירים משלו וההורה מתמיד (במיוחד בחורף) להגיע לשיעורים לפי שיטת עולם המים WEST .

מאחורי הקלעים, למדריכים בשיטה יש 20 נקודות דרך שחייבים לעבור על מנת להצליח.

מה שנשאר לכם זה לחייך, לעלות על “הרכבת” של שיטת השחייה הבריאה בעולם ולהתמוגג מאושר.

אם במקרה אתם סובלים מבעיות גב תחתון או מתח בצוואר, שיטת WEST למבוגרים היא הדרך הטובה ביותר לומר שלום לכאבים ולחיות חיים בריאים מאושרים ללא כאבים!

נשמח לתת לכם את כל הפרטים על הקורסים שלנו בשיטת ה-WEST שמופצת במעל 120 מדינות!

ניתן לפנות אלינו טלפונית או במשרדי הסניפים, וכמובן להיכנס לאתר שלנו >> ולהתרשם מהפעילויות המגוונות.

באהבה רבה,
אורי סלע