west logo heb white
תפריט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
דברו איתנו

מרכז מידע

מרכז מידע

מה הסיבה האמיתית שאנשים סובלים מכאבי גב?

כל יום מגיע אלי לפחות אדם אחד שסובל מכאבי גב תחתון מסיבות שונות –  הצירות בתעלה, פריצת דיסק, בלט דיסק, לפני ניתוח, אחרי ניתוח. למרות הסיפורים השונים, לכל כאבי הגב סיבה אחת!!

לאחר עשרות אלפי מטופלים שהגיעו אלינו עם כאבי גב תחתון ושלד בכלל ושוקמו, אפשר להגיד שפיצחנו את "שורש" הבעיה. המטרה שלנו היא לא להכניס את הדיסק הפרוץ פנימה אלא לחיות ללא כאבים למרות התורשה, למרות מבנה הגוף ולמרות מה שעברנו בחיים.

המטרה כמובן לדעת למה מגיע הכאב ורק אח"כ לטפל בו.

אורי, כואב לי הגב!

הנה כמה סיפורים שחוזרים אצלי ואצל המטפלים האחרים באופן קבוע:

סיפור 1: מלפפון חמוץ- כמה שאני שונא מלפפון חמוץ….

לפני שבוע הגיע אלי בחור נחמד בן 45 שסיפר לי שמלפפון חמוץ דפק לו את הגב התחתון, הוא המשיך לספר: "אז ככה, פתחתי את הארון מעל הכיור, ובזמן שאני מרים את קופסת השימורים שמעתי "פק". נשכבתי על השיש עם קופסת השימורים ביד ולא הצלחתי לזוז. הגעתי בזחילה לטלפון הנייד, פינה אותי אמבולנס והכל בגלל מלפפון חמוץ, למה בכלל הייתי צריך לאכול אותו?"

ברור לנו שהרמת קופסת שימורים לא יכולה לגרום לפריצת דיסק!! אפשר להמשיך לאכול מלפפון חמוץ  😉 

ובכל זאת, הבחור סבל כאבים איומים ששום זריקת קורטיזון לא פתרה.

סיפור 2: אני רק רוצה להרים את הילד שלי

לפני 8 שנים הגיע אלי גבר בן 38 עם דמעות בעיניים. הוא היה מוכן לעשות הכל, לתת את כל כספו, לסבול כל החיים שלו מכאבים רק כדי שיוכל להרים את התינוק שלו על הידיים. הוא  חיכה לזה כל החיים שלו, לרגע הזה שיהיה לו ילד משלו, וכשזה קרה הוא לא יכול היה להיות גבר, הוא לא יכול היה לחבק את הילד שלו כי כל כך כאב לו הגב.

החתמתי אותו שהוא מתחייב להתאמן 4 פעמים בשבוע ואמרתי לו שהשינוי מתחיל עכשיו ועוד שבועיים בלבד הוא יוכל להרים את הילד.

לפעמים אנחנו חייבים להיות בתחתית של התחתית על מנת באמת להבין שאין לנו ברירה ואנחנו חייבים שינוי.

סיפור 3: נשים בהריון – אשתי תמי

אשתי בדרך לילד הרביעי. באופן קבוע בחודש שמיני היא סובלת מכאבי גב תחתון ורק טיפול במים ושחיית WEST משחרר אותה לעוד שבוע ואז שוב חוזרים הכאבים.

בהריון, קיים הפן הפיסי. אם מרכז שיווי המשקל של הגוף הוא ב- L2-L3, בגלל גדילת הבטן הלחץ יורד לאזור הסקרום (עצם הזנב) בנוסף להרחבת האגן לפני הלידה. אם לא נחזק את הגוף בדומה שמחזקים יסודות של בניין, השינוי במשקל ובמרכז הכובד עלול ליצור לחץ שיכול להתפוצץ.

משל העץ

היה לנו עץ לימונים על אדמה רגילה במקום חשוך ובלי שמש, עץ שפרח והביא המון לימונים. לבקשתנו, הגנן לקח את עץ הלימונים וסידר לו אדמה מיוחדת, טפטפות, שמש, צל, אבנים יפות מסביב.

העץ שעבר מקום, למרות המים והפינה החמה והמושלמת כביכול, איבד את כל העלים שלו, חלק מהענפים התייבשו ונפלו ורק לאחר שנה של גסיסה חזר לפרוח בסביבה החדשה שלו.

גם אנחנו חווים בחיים מעברים שעל פניו נראים מושלמים אבל הם קשים מאוד, והם יכולים לגרום לפגיעה באיזון שלנו ולכאבים, במיוחד בגב התחתון.

מהן הבעיות הקשות ביותר שאדם חווה שמשפיעים חזק על הגב התחתון?

אני לא מדבר על כאבי גב רגילים, אלא על כאבים קשים יותר, שיכולים להשבית לגמרי אדם שקודם עשה הכל.

  • מעבר דירה

בדיוק כמו אצל העץ, עקרנו את השורשים ממקום מסוים, וגם אם הבטיחו לנו אדמה נפלאה, מים טובים, נוף וכמה עצים סקסיים לידינו 😀 בעצם עברנו טראומה. לכן עצים רבים שהיו רגילים למקום מסוים לא שורדים את המעבר.

גוף האדם יודע להתמודד עם אתגרים מעניינים וקשים אך ישנם אנשים שהתחילו במעבר דירה וחוו כאבי גב, פירוק זוגיות, בעיות בכליות ואף מוות, וזאת למרות שעברו לבית החלומות שלהם.

מעבר דירה הוא אף פעם לא קל, וחייבים לדעת את זה.

כאב בגב התחתון הוא סימן טוב, הוא אומר לנו שהגוף יוצא מאיזון וחייבים להחזיר אותו לאיזון.

מעבר דירה הוא כמו חיתוך של שורש עץ וחיתוך של שורש מצריך עבודת שורש, וכשאני מדבר על איזון אני מדבר על טיפול בגב התחתון שהוא מרכז האנרגיה, מרכז הצ'י, וכאשר מטפלים בו ההתמודדות והמעבר הופכים להיות מדהימים ומעניינים.

  • שינוי מקום עבודה

שינוי מקום עבודה קורה מספר פעמים בחיים, לחלק יותר וחלק פחות.

הצעתי לעובדת מוערכת ומקצוענית בהידרותרפיה ובשיטת WEST לנהל את סניף הדגל הטיפולי שלנו. למחרת היא אמרה לי שהיא במיטה ולא יכולה לקום בגלל כאבי גב. אח"כ היתה חולה. לאחר שבוע עם צינון היא אמרה: אוקי, נמאס לי מהמיטה ואני רוצה את התפקיד.

כמה אנשים לא מצליחים להתמודד בגלל הכאבים? כמה אנשים מפספסים תפקידים גדולים בחיים, סובלים חודשים, עוזבים את מקום העבודה שלהם בגלל כאבי גב?

  • לידה של ילד חדש

בלידה של בתי ליבי (בתי השנייה) חשבתי שניתן להמשיך כרגיל. הלו"ז שלי היה צפוף גם ככה, רק הוספתי לזה את ההורמונים של אשתי, הורדתי שעות שינה והנה מתכונת מעולה לקריסה של הגוף. זה התחיל עם כאבי גב חזקים ואפילו חרדה.

המזל שלי שאני יודע, מחובר ומודע לטיפול ולגוף וכשזה קרה איזנתי את הגוף בטיפול ושחיית WEST.

יש כמובן עוד המון דוגמאות של מאות ואלפי מטופלים שהגיע לטפל בבעיות גב דרך שיטת השחייה, מאיבוד של אדם יקר, ועד בוס שהורג אותם, אך לכולם מכנה משותף: יציאה מאיזון, יציאה משיווי משקל, משהו שמערער אותנו.

איך מטפלים בבעיה?

  1. לדבר על זה

צריך  להבין ששינוי כגון מעבר דירה או עבודה הוא טראומתי.

לעובדים שלי אני אומר שבחודש הראשון הם יהיו חולים. אני אומר לעובד מה הוא צריך לאכול כמו הוספת ירקות שורש לתפריט כדי לאזן, ואיך לשחות במדויק. מי שעשה את התהליך כמעט ולא הרגיש כלום ויצר סוג של בולם זעזועים למעבר שיכול להיות טראומטי וכואב. חייבים לפתוח את הנושא עם בן או בת הזוג, עם חבר קרוב או מטפל ולדבר על הקשיים, גם אם נראה על פניו שהכל "דבש".

  1. לתמוך בשינוי נפשית וגופנית

ההמלצות שלי הן טיפול מגע, ריצה בים, שחייה בים, טיפול פסיכולוגי.

במידה ואתם מתאמנים להוריד עומס באימונים ולהתאמן עד 65%, ובטח לא להתחרות אם יש לכם ברירה, כי אתם עלולים להיפצע קשה, ולא רק בגב.

  1. לשחות WEST

שחיית WEST  פותחה עבור 2 נקודות עיקריות: C6-C7  שהוא מרכז הנפש והרגש, ו-  L2-L3 שזה מרכז שיווי המשקל של הגוף. המטרה על קצה המזלג היא לשחות תוך הרפייה של 2 הנקודות האלו, תוך התאמת הסגנון למבנה הגוף.

שחיית WEST לא רק מאריכה את השרירים ויוצרת בולם זעזועים לגוף שלנו על מנת להתמודד, היא גם משחררת ומפרקת את המתח שמצטבר בכתפיים ובראש. בדיוק כמו בלון שהולך להתפוצץ, אנחנו מורידים קצת את מידת הלחץ במוח, בגוף.

בשחיית WEST  אנחנו מאריכים את השרירים ובעיקר את מרידיאן ה- UB ששולט על הגב התחתון ומאפשר לכל תנועה שלנו ואפילו ישיבה להפוך ליותר רגועה, ובכך מפחית משמעותית את הלחץ בחוליות בכלל ובגב התחתון בפרט.

הסיבה האמיתית לכאבי גב

 

לסיכום:

אומרים שאיזון בחיים זה שם המשחק. הגוף שלנו הוא סופר מדוייק. הוא נותן לנו סימנים שאנחנו לא מקשיבים לו. הוא כמו בלון שאם מנפחים אותו יותר מדי הוא עלול מתפוצץ ללא התראה מוקדמת.

המטרה שלנו היא למצוא את האיזון שלנו, או ליתר דיוק לא לתת למיכל האישי שלנו להיות מלא כל הזמן, כי כל שינוי יכול להשפיע על הגב התחתון, ואנחנו חייבים להכין את הבית שלנו ( הגוף שלנו) לשינויים הרבים של החיים.

מומלץ לעשות טיפול פיזי פעם בשבוע גם כשלא כואב על מנת לפרק מתח, להרפות, ואולי לעשות סוג של ריסטרט. החשוב מכל: לשחות WEST, שיטת השחייה הבריאה בעולם שמאפשרת לכם להאריך את הגב התחתון, למתוח את המרידיאנים שמשחררים את מרכז שיווי המשקל של הגוף, לפרק מתח מהמוח ולהרגיש טוב עם עצמכם.

שיטת השחייה WEST היא לא רק שחייה, היא דרך חיים שעוזרת לנו להתמודד עם שינויי החיים והאתגרים שאנחנו ניצבים מולם.

לפרטים נוספים והרשמה לקורס WEST שישנה לכם את החיים: [email protected]

 

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.