מכירות:073-7579019
כל נושא:03-6992995
 |  כניסה ללקוחות  |  EN

למה חובה להמשיך לשחות לאורך כל השנה ובמיוחד בחורף?

  • בית
  • למה חובה להמשיך לשחות לאורך כל השנה ובמיוחד בחורף?

במאמר זה נדבר על הפחדים שלנו ההורים בחורף, מחלות של ילדים, חיזוק המערכת החיסונית ולמה השחייה בחורף משנה חיים ומחזקת את המערכת החיסונית.

 

אלו מחלות אנחנו מכירים?

חשוב לדעת ולהבין שילדים חולים מדי פעם, אך השאלה המרכזית היא האם הם חולים פחות כאשר הם שוחים?

בחורף, מסתובבות להן שפעות, דלקות אוזניים, כאב גרון, צינון, חולשה כללית של המערכת החיסונית ועוד… אז מתי כן ומתי לא לקחת את הילד לבריכה? נגיע לכך בהמשך.

מה מפחיד אותנו?

הפחד העיקרי שלנו כהורים הוא: שהילד יהיה חולה ולכן הורים אכן מפסיקים את חוג השחייה (לא שחייני עולם המים) בתקופה הכי חשובה בשנה שהיא החורף, והשאלה הנשאלת: האם שחייה בבריכה מחוממת כאשר לאחר השחייה אנו חובשים כובע פליז לראשו של הילד, תגרום לילד שלנו להיות חולה יותר מאשר אם עשה מקלחת בבית? התשובה היא – לא. נגיע לכך בהמשך המאמר. מאוחר יותר.

מה לעשות אם האישה או הבעל  אומר/ת: “אין שחייה בחורף”?

זאת שאלה קשה ואולי המורכבת ביותר מבחינת השחייה בחורף ובמקרה כזה, יש לשלוח מאמר זה אל בת/בן הזוג, להראות לו/ה כמה מאמרים ומחקרים נוספים על שחייה בחורף והמערכת החיסונית, במידה והמצב ממש קיצוני

לוותר כמובן ולעלות את הנושא שוב בעוד חודש ואז בעוד שבוע בעדינות, עד שבן הזוג נשבר ולהביא את  הילד לחוג השחייה בעתיד.

מה קורה לגוף שלנו כשאנחנו מפסיקים לשחות ולמה אנחנו לא אוכלים רק בקיץ?

קצת על הפן הפיזיולוגי, תורת האימון והחולשה של המערכת החיסונית.

היום בעולם, ברוב המקרים, פציעות גופניות מתרחשות לאחר הפסקה בפעילות, ולרוב, המערכת החיסונית שלנו קורסת כאשר אנחנו מפסיקים את הפעילות ואז מתחילים אותה ושוב מפסיקים.. בדיוק כמו לנסוע בהילוך ראשון כל הזמן.

אז בפעם הבאה כשיורד גשם או שלג ואתם מוותרים על אימון, תבינו שהילד לא יהיה חולה מהאימון עצמו, נהפוך הוא! אבל הוא כן יכול להיות חולה בשיעור הבא, כי עשיתם לגוף הפסקה ארוכה מידי והמאמץ של הגוף לאחר הפסקה היא קשה מידי.

דוגמא נוספת, היא שאנחנו לא אוכלים הרבה ביום אחד ואז יום שלם לא אוכלים כלל – מה שיקרה במצב כזה הוא עלייה במשקל ובמיוחד במסת השומן בגוף וגם כאן יש פגיעה במערכת החיסונית.

כפי שלא מומלץ לאכול לסירוגין – לאכול ואז לא לאכול ואז כן לאכול, מאחר וזה פשוט מסוכן לגוף, כך בדיוק קורה עם פעילות גופנית ובמיוחד שחייה, אשר מאריכה ובונה את השרירים בצורה הכי טוב לילדים (לכל ענפי הספורט) מחזקת אותנו ואת המערכת החיסונית כאשר אנחנו שוחים קבוע.

מחקרים?

מספר מחקרים בעולם דיברו על חשיבות השחייה במים קרים למערכת החיסונית (בקור יש פחות חיידקים) אבל המחקרים המעניינים ביותר בארה”ב וברוסיה דיברו על דלקות אוזניים לילדים כששוחים בחורף, לעומת ילדים שלא שוחים בכלל – הנתונים היו מדהימים וחשובים: ילדים ששוחים סובלים ב- 50-60% פחות מדלקות אוזניים מאשר ילדים שלא שוחים, כך שהמחקר מראה בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים – ילדים יקבלו דלקות אוזניים בגלל מבנה האוזן שלהם, בין אם ישחו או לא ישחו. אבל אם כן ישחו, הסיכוי שלהם לסבול מהאוזניים קטן משמעותית.

מחקר נוסף דיבר על כמות הפעמים שהילד חולה כאשר הוא שוחה לעומת כשהוא אינו שוחה. כאן, המחקר אפילו מראה תשובה קיצונית הרבה יותר – ילדים ששוחים, חולים פחות! (מדדו את מספר הפעמים שילדים היו צריכים להישאר בבית בגלל חום, חולשה של המערכת החיסונית ועוד…).

ילדים ששוחים בחורף, חולים פחות מילדים שלא שוחים בחורף. אין פה שום מקום לדילמה.

למה להעביר את הפחדים שלנו כהורים לילדים?

תחשבו על סיטואציה בה אתם אומרים לילדכם “עכשיו חורף וקר לא כדאי לצאת מהבית”, איך זה ישפיע על חינוך הילדים שלנו שאנחנו כהורים מחנכים את הילדים לוותר כשקצת רטוב בחוץ?

האם אנחנו רוצים שהילדים שלנו יוותרו? שימצאו תירוצים לא לעשות דברים שקצת קשה? ובמיוחד שחייה, כולם יודעים כמה זה בריא וטוב. אל תגרמו להם לוותר, להיות חולים ולהתרגל שכאשר יורד גשם לא יוצאים מהבית. זה לא בריא, ילדים חייבים לצאת מהבית, צריכים להזיז את הגוף במיוחד בחורף, וכן, הם חייבים לצאת מהמחשב על מנת להניע ולהזיז את הגוף. אם הם לא יזיזו את הגוף הם ישגעו אתכם ואתם תשתגעו ותכעסו עליהם סתם.

איך להצליח בשחייה בחורף ולשמור על ילדים בריאים לאורך כל השנה?

  1. לאכול ממש לפני השיעור פרוסה עם ריבה, או גבינה, בננה, חטיף אנרגיה ועוד…. ובסיום השיעור להביא אוכל על מנת שילדים יוכלו כבר ארוחת ערב בסיום השיעור( זה חשוב לא רק בחורף)
  2. ללכת עם הילדים שלכם ולפנק אותם בחורף בכובע מגניב שהם אוהבים של FROZEN או ספיידרמן, חלוק מגניב שיהיה להם כיף והם יחכו לשיעורי החורף על מנת להשתמש בציוד החדש.
  3. לעטוף אותם במגבת טוב אחרי השיעור, במיוחד את הראש והרגליים.
  4. לא להפסיד שיעור בשום מצב אלא אם הילד עם חום או דלקת עיניים. ילדים שמפסידים שחייה או פעילות גופנית אירובית הופכים להיות פחות קשובים ויותר חלשים.
  5. כשיורד גשם, שלג לעודד את הילדים ולהגיד להם “איזה כיף, אנחנו הולכים לשחות בשלג ונהיה הכי חזקים”.
  6. להשתדל לקלח את הילדים בבית, אלא אם זה ממש מאוחר ואז לקלח בבריכה וישר לשים פג’מות.
  7. לעודד את הילדים עוד ועוד כמה הם שוחים יפה ואם גם בפעם הבאה הם יכולים להיות כאלה מדהימים – זה גורם להם להרגשה מעולה והם גם ישתפרו בשחייה, יתמידו יותר ויהיה להם כיף יותר להגיע לבריכה עם ההורים (חשוב גם בקיץ וגם בחורף)

 שחיית פעוטות בחורף