מכירות:073-7579019
כל נושא:03-6992995
 |  כניסה ללקוחות  |  EN

שחייה כבסיס לכל ענפי הספורט

פורסם בקטגוריות: תזונה ואורח חיים בריא ,
  • בית
  • שחייה כבסיס לכל ענפי הספורט

השחייה משולה לאותו קלף רב תכליתי במשחקי הקלפים השונים (הגו’קר למשל) שביכולתו להציל כמעט כל מהלך שלנו במשחק – כך בעולם הספורט, לא זו בלבד שהשחייה משתלבת עם מגוון סוגי הספורט השונים, היא גם מאזנת את גופנו, טובה למח ובכלל לחיים, בין אם מדובר במבוגר או בילד.

לימוד שחייה כבסיס לכל ענפי הספורט

איך זה עובד?

אז מה הם בעצם היתרונות שבשילוב השחייה עם תחומי ספורט אחרים? ואיך זה עוזר במקרים של פציעות ותהליך השיקום? ולא, המטרה כאן היא לאוו דווקא להפוך אתכם לשחיינים מקצועיים, אלא כאיזון וסינרגיה.

נתחיל עם הילדים.

מצד אחד, אנו מעודדים אותם שיישבו וילמדו ומצד שני, אנו חפצים לאפשר להם להשתובב, לרוץ ולהיות פעילים פיזית, במקום לשבת כל היום מול הטלוויזיה או הסמאטרפון.

אז איך מאזנים בין השניים? במקום וויכוחים ועימותים, צריך למצוא את שביל הזהב באמצעות פעילות ספורטיבית קבועה, כזו או אחרת.

ילדים מטבעם הם טיפוסים אקטיביים, אך כשהגוף אינו פעיל מספיק, הוא הופך עייף ועצבני יותר. קחו לדוגמא משחק כדורגל שילדים אוהבים לשחק. קורה לא פעם שאחד הילדים, בחלוף פרק זמן לא רב, חש שאינו מצליח לתפקד כפי שהיה רוצה, הוא לא מצליח להתרכז במשחק, פחות חמצן מגיע למח והילד מרגיש מתוסכל, לפעמים עד כדי כך שהוא אינו מעוניין לשחק יותר.

אם נעודד את אותו ילד להצטרף לחוג שחייה, הוא יוכל לשפר את כושרו הפיזי, להאריך את השרירים ולייצר אלסטיות וגמישות, מה שייחזק אותו ויאפשר לו לשחק זמן רב יותר, לא להיפגע בקלות ובמידה ונפצע, התאוששות מהירה יותר.

מה עושים אם הילד נמצא כל הזמן מול המחשב?

ישיבה ממושכת מול המחשב היא מקור לבעיות פיזיות קשות לטווח הקצר והארוך, עימן מנסים כיום להתמודד בכל העולם.

ילדים רבים יושבים במשך שעות מול המחשב וכבר סובלים מכאבים בגב התחתון ובצוואר. חשבו מה עלול לקרות לילד שכבר בגילאים אלו מתחיל לפתח בעיות מסוג זה… לכן, העיסוק בספורט בימנו חשוב וחיוני יותר מאיי פעם (כשרוב העבודות היו פיזיות, ובכלל, מבוגרים וילדים היו נמצאים יותר בתנועה במהלך היום).

משחק כמו כדורגל למשל, מרפה את השרירים ומחזק את הגוף, אך אינו מספיק. הוספת שחייה למשוואה, תאזן את בעיית הכיפוף שנוצרת כתוצאה מהישיבה מול המחשב, תייצר אלסטיות לאורך כל עמוד השדרה, תרחיק את השרירים מהחוליות, מה שיכול למנוע כמעט לחלוטין את הכאבים העלולים להתפתח כתוצאה מהישיבה הממושכת מול המחשב.

פציעות ספורט אצל ילדים

ילדים או נערים אשר שוחים בשילוב ענף ספורט אחר, כמעט ואינם נפצעים. הסיכוי לראות אצלם שברי הליכה או שברים אחרים, נמוך ביותר.

דוגמא להמחשה – הגיעו אלינו שלושה ילדים / נערים שעברו פציעות ספורט מחוגים שונים – ג’ודו, טניס וכדורסל. שלושתם הצטרפו ללימוד שחייה בשיטת WEST ושלושתם עשו זאת בתקופת זמן קצרה יחסית, אך אחד מהם (שריסק את עצם הטיביה / השוק), חזר לשחק באופן כמעט מלא תוך חודש בלבד מיום הורדת הגבס, וזאת מסיבה פשוטה אחת – הוא שחה ממש טוב עוד לפני שהתחיל לשחק כדורסל.

כאשר יכולת השחייה טובה אצל ילדים, זמן השיקום הנדרש מתקצר כמעט בשליש לעומת כאלה שאינם שוחים. ולא רק זאת, ביכולתה למנוע פציעות כגון פריקת מרפק אצל ילדים בעלי גמישות יתר ופציעות נוספות.

חשיבה לטווח רחוק

הטענה הרווחת היא שקואורדינציה ניתן לפתח עד גיל 12 בלבד, ומשם רק לנסות לשפר (וגם כאן, מדובר על אחוזים קטנים מאוד). כך שלא משנה באיזה חוג ספורטיבי ילדכם יבחר (וחשוב לנו שהבחירה תהיה שלהם, כדי שייהנו ויתמידו בכך), מומלץ מאוד לרשום אותו גם ללימוד שחייה – המפתחת מאוד את הקואורדינציה באמצעות עבודה רבה ותרגול, המקנים לילד כלים להצלחה בכל חוג ספורטיבי אחר, בין אם זה כדורגל, כדורסל (הכרוכים ביכולת קואורדינציה מורכבת) או כל תחום אחר.

ולא רק זאת, במקרה בו הילד שולט בכל ארבעת סגנונות השחייה, מובטחת לו גם שליטה פיזית נדירה שיכולה לסייע לו בכל תחום שייבחר בעתיד.

לסיכום, כשאנו מדברים על ילדים, השחייה מהווה בסיס חזק וטוב, הסולל לו את הדרך לסיכויי הצלחה טובים יותר בכל תחום שיבחר לאחר מכן.

בוגרים

לשחייה אין גיל

לכל אחד מאיתנו תחום ספורטיבי אחר אליו הוא מתחבר ואוהב – סקווש, כדורגל, טניס… אך יחד עם כל האהבה והכיף שיש בתחומים אלו, מגיע הגיל שבו אותו משחק עלול להזיק לנו, אם באמצעות לחץ או דחיסה של החוליות, או במקרים של שחיקת הסחוס במפרק הירך, ואנו מחפשים חלופה ראויה, כאשר השחייה נותנת את המענה המושלם לכך. ההמלצה היא לחשוב צעד אחד קדימה ולשלב שחייה לפני שנוצר נזק. כך, נוכל גם למנוע מעצמנו תהליך ארוך וכואב.

שחייה בשיטת WEST, המותאמת באופן אישי למבנה גופנו וכושרנו הפיזי, ולכן מתאימה גם בכל גיל, שומרת לנו על הגב והצוואר ומאפשרת לנו לאזן את הגוף ואת היכולת להמשיך באותו ענף ספורט אליו אנו מחוברים.

גם אם לא למדתם שחייה עד היום, זה הזמן שלכם להיכנס למים ולהרגיש איך הגוף שלכם מתעורר לחיים.

טריאתלון

התעוררתם בוקר אחד והחלטתם שאתם חייבים להשתתף בטריאתלון? אם אתם שחיינים, קרוב לוודאי שתוכלו להגשים את חלומכם בתוך 3 חודשי אימונים בלבד.

שחיין שמגלה עניין ברכיבת אופניים או בריצה, מסוגל לעשות זאת לרוב בקלות יחסית, ובמקרה של עומס, הוא יכול פשוט לשלב לאחר אימון ריצה גם קצת שחייה ובכך להמנע מפציעות ולהמשיך לייצר אלסטיות בגוף.

לעומת זאת, רצי מרתון המעוניינים להתחיל לשחות, צריכים להיות בעלי רצון חזוק במיוחד ותקופת אימונים של לפעמים גם 6 חודשים עקב הקושי בהארכת השריר.

פציעות – התמודדות ושיקום שיקום פציעות באמצעות שחייה

מדי חודש, אנו מקבלים לטיפול בשיטת WEST בעולם המים, מאות עד אלפי אנשים עם קרע במינסקוס, שבר בעצם הבריח (הקלביקולה) וכל מני תופעות נוספות הנגרמות כתוצאה מלחצים בצוואר ועוד.

אנשים ששוחים קבוע הסובלים מבעיות בברכיים לדוגמא, יכולים פשוט לעשות אימוני שחייה בשיטת ווסט, אשר פותחה במיוחד לבעיות אלו, ללא הוצאות כספיות מיותרות ויקרות על שיקום (שמתווספות בדרך כלל להפסד של ימי עבודה, תחושת תסכול ועוד).

לסיכום

ישנן סיבות רבות וטובות מדוע מומלץ לשלב את ענף השחייה עם כל ספורט אחר ובכל גיל, אך בעיקר כי אנו מעוניינים שהגוף שלנו יהיה מוכן למקרה של פציעה.

למנוע מצב בו במקרה של פציעה, כשאנו בשיאנו (בכדורסל או בכל תחום אחר), נאלץ לעצור הכל.

לדאוג שהגוף שלנו יהיה חזק דיו למעבר דירה למשל, מבלי לסבול כאבי תופת בגב.

השחייה ובעיקר שחייה בשיטת WEST, מאפשרת לנו ולילדנו להיות בריאים וגמישים יותר, להיפצע פחות, ומעניקה לנו יכולת התמודדות טובה יותר עם אורח החיים המרתוני והלחוץ של היום.