073-7579019
 |  כניסה ללקוחות  |  EN

שחייה עם שנורקל לשחרור כתפיים וצוואר, סימטריה וקו זרימה

  • בית
  • שחייה עם שנורקל לשחרור כתפיים וצוואר, סימטריה וקו זרימה

למה בכלל לשחות עם שנורקל שחיינים ולמי זה מתאים?

נתרכז בשני דברים: אחד – בפן ההידרותרפי לטיפול בצוואר והגב, ושתיים – לשיפור השחייה

שחיינים וספורטאים רבים הסובלים מבעיות צוואר או כאבים בגב התחתון יכולים להיפטר מאותן בעיות על ידי שחייה מותאמת.

שחיית גב

היא הסגנון היחיד שבו הצוואר הוא ניטראלי ואם שומרים על רפיון צוואר ורפיון הכנסת יד למים, מצליחים לשחרר את המתח מהצוואר ולחזק את השרירים התומכים.

שחיינים עם מתח גדול בצוואר חשים לעיתים סחרחורת בזמן שחייה על הגב, בד”כ כי הצוואר מאוד תפוס והם לא מצליחים באמת להרפות את הגוף בזמן השחייה, ולהם אנו ממליצים להתחיל לשחות עם שנורקל, על מנת לשמור על ראש ישר בהתאם למבנה האנטומי הנכון של הגוף. כמו כן, כדאי למתוח את היד ולגלגל את הגוף ללא נגיעה של כתף בלחי או כתף בסנטר (ז”א ללא מתיחה מקסימאלית אלא קצת פחות).

לאחר תקופת שחייה עם שנורקל משתפרים הסימטריה, אורך השרירים בצוואר וסביב לו (כתף, שכמה, טרפז), גלגול הגוף, שמירה על שחייה ישרה וקו זרימה, והנשימה משתפרת פלאים (צריך לעבוד קשה יותר בכדי לשאוף אוויר, משום שמתרגלים לקחת אוויר ממרחק רב יותר בעקבות השימוש בשנורקל).

לאחר תקופה זו, מנסים לנשום בחתירה עם סנפירים כל חמש תנועות ושומרים על הסנטר בהמשך לסטרנום (עצם החזה), כאשר הצוואר כמעט ולא זז אלא רק הגוף מתגלגל. תרגיל נוסף שניתן לעשות על מנת לשחרר את הצוואר והכתף מתאפיין בגלגול עדין של הגוף בזמן שחייה עם שנורקל וסנפירים, המים נוגעים כל פעם בחלק אחר (פעם בכתף, פעם בדלתא הקדמית ופעם באחורית) ובכך יוצרים זרם מים שמשחרר מאוד את הכתפיים ללא מניפולציה, הגוף בעצם משתחרר מעצמו בקצב שלו. אם יש מספיק אוויר, ניתן לעשות גם את התרגיל ללא שנורקל וללא נשימה (במטרה לא להזיז את הצוואר) ואז בין בריכה לבריכה ניתן לנצל את הזמן ללקיחת אוויר ומתיחות ספציפיות לכתפיים והצוואר.

כשלומדים לשחות, ההמלצה היא לשחות נכון ללא נשימה, גם אם אין בעיות צוואר, ורק אח”כ לשלב נשימה כי מאוד קשה להפנים שני דברים במקביל (טכניקה ונשימה).

שחיינים רבים בעולם, בכל הרמות, מתאמנים עם שנורקל, כדי לשפר שחייה – היפוקסיה (חוסר חמצן), קו זרימה, סימטריה, מהירות ועוד…. לשחיינים החובבנים ובמיוחד לטריאתלטים או לשחיינים ששוחים כל שתי תנועות, הדבר עוזר מאוד לפיצוי של היד הנגדית לנשימה.

אם רוצים או לא, בזמן הנשימה ימינה (בשמאל זה הפוך) היד השמאלית “נופלת” ולא מתחילה את הגריפה בעומק הרצוי ולפעמים גם הראש שוקע מאוד לאחר הנשימה, בכך אנו כל הזמן עסוקים בפיצוי, לא חוזרים למרכז ולא מנתבים את כל האנרגיות להתקדמות. תופעה נוספת היא חיתוך קו סימטריה – בד”כ נשימה כל שתי תנועות ורצף לא קבוע בתנועות גורם לראש לעלות ולרדת. במקרה זה, השנורקל עוזר לנו לשחות ישר, סימטרי ורפוי, כך שבהמשך ניתן לנשום נכון יותר.

אנחנו כאן לייעץ ולהדריך, פנו אלינו בכל שאלה. ובכל מקרה, נסו את התרגילים ועדכנו אותנו.