עדכונים שוטפים בצל שגרת הקורונה >>

איך שוחים בים בקצב זהה כאשר יש 2 שחיינים ברמות שונות

פורסם בקטגוריות: מים פתוחים וטריאתלון ,
  • בית
  • איך שוחים בים בקצב זהה כאשר יש 2 שחיינים ברמות שונות

5 תרגילים במים פתוחים לשחייה ברמות שונות

התרגילים חשובים ביותר בתקופת החורף כאשר יש שחיינים שרגישים יותר לקור ובשחייה איטית הם יכולים אף להגיע להיפותרמיה

הכי כיף זה לשחות ביחד, גם מבחינת החוויה וגם בטיחותית, ששואלים אותי באימון ריצה איזה קצב אני רץ, אני מחזיר את השאלה לאדם ששאל: " איזה קצב אתה רוצה לרוץ"? 

באופן אישי, כיף לי מאוד לרוץ בכל קצב ואני נהנה להתאים את המהירות לרץ שרץ איתי, אלא אם הוא רץ ממש ממש מהר, כי פשוט כיף לי לרוץ, גם כושר אבל בעיקר שחרור נפש בין השדות והשטח.

אימון ביחד הופך את כל האימון לשונה לגמרי, גם אם הוא לא " All Out " , יש משהו בים שהוא מאוד משחרר, מנקה ברמות שקשה לתאר.

מה לעשות בכל זאת שאנחנו רוצים לשחות עם חבר ואנחנו יותר מהירים? אם זה בקיץ אפשר ומומלץ לעבוד על הארכת תנועות, נשימה כל 5 ובעצם לנצל את השחייה לסוג של מדיטציה, בחורף אין לנו את האפשרות לשחות לאט, כי יש סיכוי טוב שיהיה לנו ממש קר אחרי 5-10 דקות ולכן הכננו עבורכם מספר תרגילים נחמדים על מנת לשמור על חום הגוף.

אם אתם איטיים יותר מהחבר, תשלחו לו או לה את התרגילים האלה ותוכלו לראות איך האימון של שניכם הופך להיות אפקטיבי וכיף הרבה יותר.

במילים אחרות השחיין המהיר לא חייב לשחות לאט על מנת לשחות עם חבר או עם קבוצה, הוא יכול לשמור על מאמץ זהה רק עם תרגילים שונים בזמן השחייה

תרגיל 1- שחיית כלב ארוך

תרגיל 2 – תפיסת מים ידיים לפנים, רגליים חתירה

תרגיל 3- ידיים חזה, רגליים חתירה עם או בלי נשימה

תרגיל 4- שחיית גב

תרגיל 5 – למלא מים במצוף או לשים בקבוק של ליטר עד ליטר וחצי ובכך ליצור גרר משמעותי ( בקבוק של 300 מיל לא עושה את העבודה)

תרגילי בונוס:

תרגיל 6- נשימה כל 5- ככל שאנחנו נושמים פחות כך קצב השחייה יורד והעבודה ההיפקסית עולה

תרגיל 7- שחייה עם אגרופים

תרגיל 8- שחייה עם הגב רק עם הרגליים, ידיים מחזיקות במצוף

 

תרגיל ששחייני נבחרת ישראל עושים על מנת לשמור על אותו קצב עם אורי סלע 

20 שניות רגליים, ידיים עושות תפיסת מים, 20 תנועות שחיית כלב, 20 שחייה רגילה נשימה כל 5