west logo heb white
תפריט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
דברו איתנו

מרכז מידע

מרכז מידע

שחייה לאחר פעילות גופנית

מי מאתנו לא נתקל בשעות הבוקר המוקדמות או לעת ערב בצועדים נמרצים הפוסעים ביחידות או בזוגות על מדרכות העיר או לחוף הים, ברוכבי אופניים מצוידים בתלבושות רוכבים ססגוניות המתנשפים במעלה הדרכים וכמובן בכל אותם פריקים לספורט שאינם מוותרים לעצמם על ביקור קבוע בבריכת השחייה או באולם הכושר במועדון הספורט שלהם.

שחייה לאחר פעילות גופנית

אין ספק, המודעות לחשיבותה של הפעילות הגופנית האירובית והאן-אירובית הולכת ותופסת תאוצה בד בבד עם האינפורמציה הרפואית המעודדת אותה והתומכת בתרומה הרבה שיש בה לבריאות הגוף והנפש. זאת, בנוסף לכל יתר היתרונות הנלווים לה כמו גוף מעוצב, תחושה של שליטה בחייך, מצב רוח משופר וכיוצא באלה.

רובם של הצועדים, הרוכבים או המתעמלים אינם נעזרים בהכוונת מדריכים מקצועיים הדואגים להתאים את אופי הפעילות האירובית לגילו, למצבו הבריאותי וליכולותיו של העוסק בה, שכן, רבים מאתנו אינם מודעים לחשיבות הרבה שיש באימון המוכוון הן ברמה הבריאותית והן ברמת ההגעה אל היעד. קחו למשל קבוצת נשים שהחלה צועדת שלש פעמים בשבוע, 40 דקות בכל פעם. בהדרגה האריכו הנשים את זמן צעידתן לשעה ואולם הם לא נתנו דעתן לכך כי דווקא שינוי זה הוא הסיבה לכאבי גב שהחלו פוקדים אותן ולחלק מהן גם להקרנת כאבים לרגלן.

הכוונה מקצועית נכונה לפני או במהלך האימון היתה מסייעת לצועדות להתאים את יכולות גופן לפעילות המאומצת ומונעת מהן סבל מיותר. ספק אם יתאפשר לאותן נשים להמשיך בפעילות הספורטיבית שהחלו בה, או להגיע ליעד אותו הציבו לעצמן. מה חבל! גם מתאמני חצי/מרתון שרובם חשים בלחץ על הצוואר והכתפיים וכאבי מפרקים (או ברכיים לרוכבי אופניים) בכל עת שהם עוברים את סף שעת הריצה, הרכיבה או העבודה בחדר כושר, יכולים לחסוך מעצמם את אי הנוחות, פציעה אפשרית או כאבים מיותרים אם ייעזרו מלכתחילה בהכוונה אמונית מקצועית, בהתאמת ציוד העזר (כמו למשל: הרמה/שינוי של כסא האופניים, נעלי ריצה מתאימות וכד') אשר יהפכו כל אימון לאפקטיבי יותר ומהנה לאין שיעור.

השחייה- מלכת הפעילויות האירוביות

בניגוד להליכה, ריצה או רכיבה – פעילויות שבהן הדגש הוא על עבודת רגליים, השחייה הינה פעילות אירובית שהעוסקים בה מפעילים בו זמנית את כל אברי גופם. לשחייה יתרונות בולטים: היא מחזקת שרירים, מגמישה ומאריכה אותם, מפתחת קואורדינציה, משחררת צוואר וכתפיים ומגדילה את נפח הריאות. בנוסף, מהעוסקים בספורט השחייה נמנעים נזקים הנגרמים עקב פעילות ספורטיבית יבשתית (כגון הליכה וריצה), הכרוכה בהפעלת לחץ על חלקי הגוף השונים ובמיוחד עומס על עמוד השדרה, לחץ במפרקים וכד'. אפילו לעצם השהייה במים, עוד בטרם התחלת השחייה יש תרומה המטיבה עם הגוף שכן המים מעל בית החזה מפעילים לחץ על שרירי בית החזה ומפתחים אותם!

ניתן לצפות בשחייה מותאמת לפי ה- DNA האישי של השחיין >>

לפיכך, ממליץ הצוות המקצועי של עולם המים:

  • עשה לך מנהג קבוע – שחייה לאחר כל פעילות גופנית מומלצת!
  • בטריאתלון בדרך כלל מתחילים בשחייה, אופניים וריצה. גם במקרים אלה מומלץ לשחות לאחר אימון הריצה, פרט לאימונים ספציפיים שבהם אין ברירה ומדמים תחרות ואז כדאי להתחיל לתרגל את ההחלפות בתחרות (שחייה, אופניים ובסוף ריצה) גם פה ובמיוחד להיכנס ל- 10 דקות שחייה קל.
  • לאחר אימון ריצה קלאסי (ריצת נפח או אינטרוולים), יש לתכנן שחייה ממושכת יותר שתגרום לפירוק חומצת החלב שנאספה בשרירים מחד ולהפחתת הלחץ מהמפרקים מאידך.
  • שחייה מהירה ב-75%-80% כח תשחרר מהר יותר את הלחץ מהמפרקים.
  • למותר לציין כי בסוף כל אימון יש להקדיש מקום וזמן למתיחות עפ"י הוראות המדריך.

זכרו: בריאותכם חשובה יותר מכל רצון להשגת יעדים! הקפידו לבצע את עצות המדריך ואז יהפוך הספורט לחוויה מהנה בסדר יומכם וחייכם, וגם כישוריכם ישופרו. המלצות לתרגילי מתיחות >> הצוות המקצועי של עולם המים מזכיר לך: גוף בריא בנפש בריאה!

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.