west logo heb white
תפריט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
דברו איתנו

מרכז מידע

מרכז מידע

מצוף SWIMFIN ללימוד שחייה לילדים – התנסות מקצועית בעולם המים

מצוף SWIMFIN ללימוד שחייה לילדים

לאחר חודש התנסות עם מצוף הכריש SWIMFIN במרכזי עולם המים (המונים כ-60 מדריכים ומטפלים וצוות ניהול מקצועי) בקרב ילדים בגילאי שנה וחצי עד 10, החלטתי לכתוב לכם אילו יתרונות מצאנו במוצר החדש.

בשוק קיימים מגוון מוצרי ציפה לצורך לימוד שחייה משופרת – נודל/בננה/נחש (ממוקם מתחת לבית השחי), חגורת ציפה, בגד ים עם מצוף פנימי, מצופים לידיים, קרש ציפה, פולי (מצוף לרגליים) ועוד – ולכל מוצר יש את היתרון שלו, אך הפעם חשוב לי לספר על יתרונות ה- SWIMFIN להגברת בטחון עצמי במים ולהתפתחות שחייה נכונה בפחות מאמץ. גם הורים יכולים לשחק עם הילדים ולהיעזר ב- SWIMFIN בכדי להגביר הנאה במים ולשפר את מוכנות הילד לשיעורי שחיה.

מבנה: הסנפיר בנוי ממצוף שמתחבר לגב מתחת לבית השחי ומתחת לפופיק ע"י רצועות סקוצ' ולכן ניתן להתאמה במהירות. המצוף גורם למצב גוף טוב מאוד במים, זאת אומרת מצב בו הראש נמצא חצי בתוך המים וחצי בחוץ (תלוי כמובן ביכולת הציפה של השחיין) והרגליים נמצאות פחות או יותר בקו המים (עקב בקו המים, הרגליים בפנים).

בעיה שכיחה מאוד בשיעורי השחייה, היא שהרגליים שוקעות ותהליך הבעיטה בשחיית חזה או בחתירה נוצר דרך הבטן. מבנה ה- SWIMFIN לעומת זאת מאפשר ציפה נכונה (וזה בהחלט לא מובן מאליו) ומספיק שהילד בתנועה ובועט ברגליים, הראש עולה למעלה (מיד אחר כך גם הביטחון העצמי עולה) והרגליים צפות למקום הנכון.

גיוון: חשוב לשאול את הילד איזה דג הוא רוצה להיות היום? אם לדוגמא הוא בוחר בכריש ניתן להשתמש בזה על מנת להגיד לו "האם הכריש יכול לשחות לפה? האם הכריש יכול לתפוס את החישוק?" וכן הלאה.

תוך פרק זמן די קצר הילד כלל לא מרגיש שהמצוף עליו, הוא שומר על קו זרימה נכון (גוף ישר, ללא סטייה ימינה ושמאלה), בהמשך כשהוא מכניס את הראש למים, זווית הגוף משתנה ומתאפשרת הרמה של הראש לנשימה ללא מאמץ גדול.

אינו מפריע לידיים: בשלבי השחייה הראשוניים בסגנון החזה, כאשר פותחים את הידיים בתנועת עיגול, צריך ליצור תנועה מספיק גדולה שלא רק תקדם את הגוף במים אלא גם תאפשר להרים את הראש לנשימה, סוגי המצופים הנוספים כגון נודל ומצופים לידיים קצת מפריעים לנו לתנועה ואף משבשים אותה.

כדי שילדכם יהפוך במהרה לכריש, דולפין או כל דג אחר (אפילו לנמוֹ, דג ליצן), עבדו יחד על התרגיל הבא: נותנים לילד לבחור את הצבע של ה-SWIMFIN (אם הוא יבחר הוא ירצה מאוד להשתמש בזה) וחוגרים אותו, שמים סנפירים על הרגליים (רצוי סנפירים מגומי) ומשקפת אם רוצים, ונותנים לילד לתפוס חפצים צפים במים (כדור, ברווז, חישוק…) כאשר הידיים במנח חץ (זרועות ישרות קדימה, כף יד מול כף יד ואגודלים נוגעים בקו המים). התרגיל/משחק מהנה וקל, יגרום לשיפור הנשימה (גם אם אינו מכניס ראש למים), חיזוק חגורת כתפיים, שיפור קו זרימה, גמישות ואלסטיות כף הרגל ויצירת התקדמות במים. לאחר מספר חזרות של הורה עם ילד, קצב הלימוד בבריכה יהיה טוב יותר והילד ייהנה במים ויהיה מוכן לשיעורי שחייה.

אז יאללה, למים… (-:

מצוף ללימוד שחייה לילדים

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.