west logo heb white
תפריט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
דברו איתנו

מרכז מידע

מרכז מידע

סנפירים אישיים לאימוני שחייה – למה זה כל כך חשוב?

סנפירים אישיים ללימוד שחייה

איזה סנפיר כדאי לנו לקנות? ומה היתרון של סנפיר שחייה?

לסנפירים הגמישים (עשויים גומי) מגוון יתרונות חשובים מאוד לשחייה, ותאמינו או לא, לחיים:

  1. הסנפיר הגמיש יוצר אלסטיות מדהימה בקרסול ובכך מסייע לנו בתנועתיות. הוא אף מסייע לעשות תנועות שלאנשים מסוימים לעיתים קשה לעשות מחוץ למים – כגון הליכה, ריצה – ביתר קלות.
  2. הסנפיר מונע פציעות – ככל שהקרסול, מפרק הרגל והשרירים יותר ארוכים כך השריר מתחמצן בשלב מאוחר יותר באימון כך שניתן לחזק יותר את השריר מבלי לפגוע בו.
  3. הסנפיר מסייע בתרגילי סגנון מורכבים – ע"י נטרול הרגליים ניתן לעבוד על איכות טובה יותר של תנועת הידיים.
  4. הסנפיר מסייע לפעוטות, החל מגיל שנתיים, בהתפתחות תקינה של כף הרגל, הליכה, ריצה, רכיבה על אופניים, קואורדינציה ואיזון שרירי.
  5. הסנפיר מסייע לאנשים הסובלים מכאבי גב על ידי יצירת אלסטיות בגב התחתון מה שמפחית כאבים אליהם הם רגילים (את הפעמים הראשונות חייבים לעשות עם בליווי מדריך/מטפל עולם המים על מנת להיות בטוחים שהתנועה נכונה).

הסנפיר דומה למעשה לנעל ריצה, הוא גמיש מאוד, ומקבל עם הזמן את מבנה כף הרגל שלנו. נוצר מצב שהוא ממש מותאם לכף הרגל ולכן הוא מאפשר ביצועים טובים יותר. אם רגלו של ילדינו היא 28.5 מומלץ לקנות לו סנפירים במידה 26-28 על מנת ליצור מצב שהסנפיר יהיה צמוד לכף הרגל (לא לומר "הילד גדל מהר" ולקנות לו מידה 30-32). אותו דבר כמובן עם מבוגרים אדם שהמידה שלו 44.5 מומלץ לקנות 42-44 אלא אם יש סנפיר עם מידה 44-45.

סנפיר, או נעל שמותאמת אישית לכף הרגל, מסייע למבוגרים ולילדים כאחד להשתפר בקצב מהיר וללמוד תרגילים וסגנונות מורכבים יותר וכך כמובן להשתפר, וזאת בניגוד לאלו שלוקחים סנפירים של מישהו אחר או סנפיר שנראה מתאים (זכרו – גם אם הסנפיר מתאים במידה זה לא אומר שהוא מתאים לילד שלכם).

היתרונות הרבים יכולים בקלות להפוך לחסרונות אם לא מתאימים סנפיר על פי מידת כף הרגל או אם משתמשים בסנפירים של אחרים שמוצאים בבריכה.

בבקשה, אל תשתמשו וגם אל תתנו לילדכם השחיינים להשתמש בסנפיר של מישהו אחר, כפי שלא תתנו להם לנעול נעליים משומשות של אחרים – זה עלול לפגוע בגיד אכילס, בברכיים ובגב.

אם כך, לסיכום, סנפירים הם דבר נפלא ואני אישית משתמש בהם בכל אימון למטרות שונות ממהירות ו/או טכניקה.

אם בכל זאת שכחתם סנפירים פעם אחת – לא נורא אם תשתמשו בזוג אחר, אך שימוש מתמשך בסנפיר/נעל שלא שלכם יכול להפריע לכם בביצועים, בהתקדמות ולגרום לנזק גופני.

מומלץ תמיד להגיע לאחד ממרכזי עולם המים ולמדוד את הסנפיר ולהתייעץ עם הצוות המקצועי של עולם המים על מנת להפיק את המירב מהסנפיר האלסטי והגמיש.

להזמנת סנפיר שחייה מתאים [email protected]

 

 

איזה סנפיר שחייה לבחור לאנשים בגילאי 20+ ?

 

שחייה מהנה!

שלכם, אורי סלע.

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.