west logo heb white
תפריט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
דברו איתנו

מרכז מידע

מרכז מידע

מה בעצם גורם לאנשים לחלות במחלות עונתיות?

הימנעות ממחלות עונתיות

מאמר חובה לכל אדם, שחיין או הורה, על מנת לעבור את טירוף הוירוסים שמשתוללים לנו באוויר

במאמר נחבר אתכם לסיבה האמיתית שאנשים חולים ואיך בצורה פשוטה ניתן לחזק את הגוף.

בעולם המים מאמינים בחיבור בין גוף ונפש. המטרה היא לשמור על גופנו בכדי שנוכל להעניק לאחרים. מספיק שילד אחד חולה בבית וכל הבית בסטרס – מי נשאר, איך מודיעים בעבודה ואיך שורדים בלי לחלות ולהצטרך לטפל גם בעצמנו בנוסף לטיפול בילד…

בגוף האדם זורמת אנרגיה האחראית למגוון הפעילויות היום יומיות: לתפקודי האיברים הפנימיים, לרמת האנרגטיות ביום יום וכיוצ"ב. במקביל לאנרגיה זו, זורמת אנרגיה מיוחדת הקרוייה WEI QI – האנרגיה המגינה. סוג זה של אנרגיה מיוצרת בריאות וזורמת בחלקו החיצוני של הגוף, קרוב לעור. תפקידי ה- WEI QI הוא למנוע חדירת מחוללי מחלה (וירוסים חידקים) לגוף. 

תינוקות וילדים קטנים, זקנים, אנשים חולים, תזונה לקויה, חוסר במנוחה ועבודה מאומצת, חוסר בפעילות ספורטיבית ובמיוחד סטרס, כל אלו יחלישו את יכולת הריאות ליצר ולפזר בגוף את האנרגיה המגינה.

כאשר כבר חדרו מחוללי המחלה, ניתן לטפל ע"י מזונות וצמחים הזמינים בכל בית. ככל שנקדים את הטיפול הביתי, כך עולים סיכויי ההצלחה.

שתי דוגמאות למצבים שכיחים ודרכי הטיפול

1. כאבי גרון עלי מרווה נגד כאבי גרון

על פי הרפואה הסינית, השלב ההתחלתי של כאב גרון נחשב לחום, בשלב השני לחום מתווספת רעילות.

1.1. גירגור עלי מרווה – ערבבו חופן עלי מרווה (כפית עלים יבשים) עם כוס מים רותחים, השרו במשך 10 דקות ואז סננו. אפשר להוסיף כפית אחת של חומץ תפוחים ו/או דבש ולגרגר 3 פעמים ביום. המרווה בעלת איכות קרה ומרה. על פי הרפואה הסינית, הטעם המר מקרר, מיבש ליחה ויעיל נגד דלקות. 

1.2. גרגור מי מלח – הכינו תמיסת מלח על ידי הוספת 1/2-1 כפית מלח ל-1/2 כוס מים חמים. זה עשוי לנטרל ליחה ולהפחית את האיזור הדלקתי. גרגרו כל שלוש עד ארבע שעות. המלוח מקרר. הוא מניע את אנרגיית הגוף כלפי מטה ופנימה. מרכך התקשויות – מטפל בבלוטות הלימפה, שרירים נוקשים ומנטרל רעלים. הטעם המלוח טוב לטיפול בדלקות חניכיים, דלקת גרון, דלקת בסינוסים – סינוסיטיס.

2. שיעול

השיעול מצביע על פגיעה בזרימה התקינה של אנרגית הריאות. בצל עם דבש נגד שיעול

2.1. בצל ודבש – קצצו בצל בגודל בינוני וכסו אותו בדבש. לאחר כשעתיים הבצל יגיר נוזלים. כפית אחת, 4 פעמים ביום תעשה פלאים.

2.2. תה מעלי אקליפטוס – השרו חופן עלים, כ5-8, בכוס מים רותים. ניתן להמתיק במעט דבש. יש להימנע מצריכה מופרזת של התה ללא התיעצות עם מטפל מוסמך. 2 כוסות ביום. לעלי האקליפטוס יכולת בהסדרת זרימת אנרגית הריאות ויבוש לחות.

בנוסף, במחלות הנגרמות מגורמים חיצוניים (וירוסים וחידקים), הרפואה הסינית יעילה בטיפול במחלות וסמפטומים על רקע חוסר איזון פנימי. דוגמא למצב זה היא אדם שסובל מקור כל הזמן. ניתן לחלק את האנרגיה בגוף, בחלוקה גסה, ל-2 סוגים: YIN&YANG. ה-YANG היא האנרגיה שאחראית על התנועה, פעילות, חום הגוף, אש. הסינים מגדירים את ה- YANG כצד המואר של ההר. כאשר נוצרת חולשה של אנרגיה, אחת התופעות שיופיעו יהיו קור. במצב ההתחלתי ההמלצה היא להוסיף מחממים לתזונה כדוגמת תה קינמון.

ביסודה, הרפואה הסינית מתיחסת לסביבה כגורם משפיע על מצבו הפיזי של האדם. למשל כשמזג האויר חם, חיביים לקרר את הגוף מבפנים. למרות שתה הוא חם, נשתמש בצמחים בעלי אופי קר לקירור הגוף מבפנים. הנענע, מרווה, לואיזה, מנטה, הם דוגמאות לצמחים מקררים.

גיא קורן

על הכותב:

גיא קורן מטפל ברפואה סינית –  דיקור, טווינה וצמחי מרפא משנת 2004.

בעל ניסיון רב בתחום הרפואה הפנימית (גסטרו) אורטופדיה ורפואת ספורט.

מאמן שחייה למעלה מ- 20 שנה ומאמן שחייה בשיטת WEST במרכזי עולם המים, מחובר לאימון הגופני ומטפל בספורטאים רבים, במיוחד שחיינים בכל הגילאים

לאתר של גיא >> , לנייד של גיא קורן – 054-5600342

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.