west logo heb white
תפריט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
דברו איתנו

מרכז מידע

מרכז מידע

תרגילים שכדאי לדעת לפני שיוצאים לשחות בים

תרגילים לאימון שחייה בים

לאחר צפייה בתרגילים והבנתם, נוכל לדעת טוב יותר כיצד להתמודד עם הים תוך שמירה על הגוף וכך ליהנות מאימון ים נכון, בריא, מאתגר ואפילו נצליח לשפר את מהירות השחייה.

חשוב מאוד באימון ים ובכלל בשחייה, כגון טכניקת שחייה WEST, זה לזרום עם המים ובים עד כמה וכמה. "כשנכנסים בים" הוא יודע להיכנס בנו בחזרה, אבל הרבה יותר חזק. לכן, צריך להתיידד איתו, להבין אותו והחשוב ביותר לשחות איתו ולא נגדו.

תיהנו!

1. ריצה במים – אנו מבדילים בין ריצה כחלק מתחרות, שאז השחיין צריך לרוץ עד שהמים מגיעים לגובה הברכיים ואז לקפוץ, לבין ריצה עם גריפה בידיים כחלק מעזרה בהתקדמות. בתרגיל מספר ,1 נתרגל ריצה בעומק של מטר אחד, נעבוד על איזון בריצה, ללא החלקה, תוך שמירה על קצב יחסית גבוה. במרבית הפעמים נרוץ במים כחלק מהשחייה, אלא אם הריצה במים היא כחלק משיקום הברכיים, קרסול וכו'.

2. קפיצות דולפין – מרגע שהמים עברו את קו הברכיים, כדאי להתחיל לקפוץ. אנחנו נעמדים, נותנים קפיצה למים כאשר הראש נמצא בין הידיים כמעט עד קרקעית הים או הבריכה ( אם מתרגלים בבריכה), דוחפים בצורה קלה את הגוף עם הידיים, נעמדים בפיסוק של כ-10-20 ס"מ וקפוצים שוב עד שהמים מגיעים לגובה המותניים ומרגע זה ניתן לשחות. קפיצת הדולפין מעולה לעבור את הגלים ובמקרה כזה ננסה לקפוץ מתחת לקצף של הגל או לפני שהגל נשבר, או להתקדמות שהיא מהירה יותר משחייה.

3. קפיצת דולפין פישוק רחב – בדיוק כמו בתרגיל 2, רק שהפעם, אנו נעמוד עם רגל קדימה ורגל אחורה, נבצע פישוק כזה כאשר יש זרמים והים סוחף, כדי להיות יציבים לפני הקפיצה הבאה.

4. קפיצת דולפין עם תנועה תת מימית בידיים – נשתמש בתנועת דולפין + תנועת ידיים על מנת לעבור גלים גדולים יותר. לפעמים הקפיצה הרגילה לא מספיקה על מנת להתחמק מהגל ולהיתקע מתחתיו ולכן תנועת ידיים קטנה תעשה את כל ההבדל ותוציא אותם מוכנים ישר לשחייה או לקפיצה נוספת.

5. שחייה עם ראש בחוץ – מאוד חשוב לנו לדעת לשחות כאשר הידיים בקו המים והסנטר נוגע במים. מצד אחד, לא ללחוץ על הצוואר והגב מדי, ומצד שני, לוקח לנו לפעמים מספר שניות לראות את כיוון השחייה שלנו ולכן נשחה מספר תנועות תוך גלישה ונשמור על כפות הידיים שלנו ממש על קו המים וללא שינוי קצב השחייה. שחיינים רבים עוברים מידי פעם לשחיית חזה, פוגעים ברצף השחייה וגורמים לגוף להתמודד פתאום עם סגנון אחר וקבוצות שרירים שונות, מה שגורם לא מיד, אבל לאחר מכן לעייפות.

6. מבט קדימה תוך כדי שחייה ונשימה לצד – התרגיל החשוב ביותר בשחייה בים.  התמצאות במרחב תוך שמירה על נשימה לצד ולא לפנים. בנשימה לפנים, הלחץ בצוואר גדול מאוד ויוצר כיווץ של השכמות, מקצר את התנועה שלנו במים ומחמצן אותנו מהר יותר. אנחנו מחפשים מצד אחד זרימה בשחייה, המשכיות, ומצב שני לא לפגוע או ללחוץ על הצוואר ולכן, באותה תנועת נשימה אנחנו גם מסתכלים קדימה וגם נושמים לצד. בד"כ מומלץ לנשום כל 2 תנועות, על מנת לראות את המצוף או היעד כמה שיותר מהר ואז להמשיך בשחייה רגילה.

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.