west logo heb white
תפריט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
דברו איתנו

מרכז מידע

מרכז מידע

מתלבטים בין ריצה לשחייה? למה לא ריצה במים?

בין אם בפארקים, על חוף הים או בשולי הכביש, ריצה ללא ספק הפכה לאחד מענפי הספורט הטרנדיים בשנים האחרונות.

הריצה היא אחד מענפי הספורט הפופולאריים ביותר בזכות הזמינות שלה, ההשקעה הכספית הזניחה ובשל היותה אחת מהפעילויות הטובות ביותר לשריפת אנרגיה שמקורה בשומן.

אולם, העיסוק ההולך וגובר בפעילות באופן בלתי מקצועי ולעיתים בלתי מבוקר – מוביל לפציעות, לשברי מאמץ ולעומס על המפרקים. הפסקת הפעילות הגופנית כתוצאה מהבעיות הפיזיולוגיות מובילה לירידה משמעותית בכושר הגופני ועלולה להוביל לירידה קיצונית במצב הרוח, לפגיעה במערכת החיסונית ולהשמנה.

רשת מרכזי עולם המים, בבעלות אורי סלע, מציעה פתרון יעיל ומעניין – אימוני ריצה במים.

הכרה ביתרונותיה הרבים של הפעילות הגופנית ביחד עם הזמינות שבריצה הובילו לעליית הפופולריות של הענף, מאות קבוצות ריצה קיימות בכל רחבי הארץ וארועי ריצה שונים – מרתונים ומירוצים מושכים אליהם אלפי ישראלים מדי שנה. אולם לצד היתרונות הבריאותיים הולכות וגוברות פציעות הספורט בקרב הרצים.

אחד הפתרונות המעניינים מגיע דווקא מתחום ההידרותרפיה המציע תרגילי ריצה בתוך המים, אשר מצד אחד לא מייצרים לחץ וזעזועים על המפרקים ומצד שני משפרת את הכוח המתפרץ ותורמת לבניית המסה השרירית של אותם שרירים עליהם עובדת הריצה.

אימון ריצה במים מתבצע בעולם המים  באופן פרטני תוך התאמה אישית לגמישות , יכולות וכאב של הרץ או המטופל, באימון ריצה כזה אנחנו פעמים רבות משלבים שחיית WEST לצורך הארכה, חיזוק והורדת עומס מהמפרקים.

את התרגילים במים ניתן לבצע על מנת למנוע לחץ ופגיעה במפרקים או כטיפול בפציעות מסוגים שונים.

אורי סלע, מומחה להידרותרפיה ומייסד שיטת ה-WEST, שיטת השחייה הבריאה בעולם, מדגיש שחשוב לבצע תרגילי חימום ומתיחות לפני התרגילים העצימים במים ומציג אימון בחמישה שלבים בדרגת קושי מתגברת, אותו יש לבצע עם חגורת ציפה אשר תשאיר את הראש מחוץ למים:

  1. התקדמות במים תוך ביצוע תנועת עיגולים עם הידיים ותנועת "אופניים" עם הרגליים כשהגוף מאונך. תרגיל זה נועד לחמם את שרירי הרגליים והידיים לקראת המשך האימון.

ריצה במים

2. תנועת אופניים עם הרגליים מבלי להפעיל את הידיים במטרה להכין את הרגליים ללחץ חזק יותר של ההתנגדות במים.

לרוץ בלי להזיע: ריצה במים

3. צעידה איטית במים ועלייה לקצות האצבעות תוך יישור הברכיים. תרגיל מצוין ליציבה ולהפעלת שרירי התאומים.

4. הרמת ברכיים בתוך המים – הרמת הברכיים גבוה לכיוון החזה בקצב מהיר, תכין את שרירי הרגליים לריצה ולביצוע תנועה מלאה.

5. ריצה במים – אורי ממליץ באימונים הראשונים לבצע את הריצה בקצב איטי ולמשך 10 דקות בלבד, מאחר וזהו תרגיל קשה מאוד. תרגיל זה יוצר אורך ואלסטיות בתנועת הריצה, מפעיל את כל שרירי הגוף ומצוין לשריפת קלוריות.

תרגילי ריצה במים

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.