west logo heb white
תפריט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
דברו איתנו

מרכז מידע

מרכז מידע

אימון ריצה במים כטיפול הידרותרפיה

טיפול הידרותרפיה בפציעות, כאבי גב, ברכיים, קרסול, דורבן, אגן, גיד אכילס, שברי מאמץ ואפילו לאחר אירוע מוחי ועוד..

אימון ריצה במים

ריצה היא אחד מענפי הספורט הטובים והבריאים, אך היא אינה מתאימה לכולם. לכל אדם יש מבנה גוף שונה, זוויות שונות של כף הרגל, גמישות ואלסטיות שונה.

בשנים האחרונות הפכה הריצה לאחד מענפי הספורט הפופולאריים ביותר בזכות הזמינות הגדולה: לא צריך לחשוב או לנסוע, פשוט לשים נעלי ספורט ולצאת לריצה. בגלל הזמינות הגבוהה, חוסר הניסיון ואימון לא נכון, מגיעים לעולם המים רצים רבים לאחר פציעות, אם בשל העומס על המפרקים במרחקים ארוכים, אי עשיית מתיחות (רוב האוכלוסייה מזניחה מתיחות לאחר אימון) הגורמת ללחץ על המפרק, דלקת בגיד ועוד…

אנו בעולם המים מאמינים שחייבים להמשיך להתאמן ולא להפסיק גם אם כואב, אך להשתדל להתאמן בענפי ספורט שונים על איברים שונים ולהמשיך את העבודה האירובית.

בפציעות רבות הזעזוע של החיכוך עם הרצפה גם אם הנעל מתאימה (יש היום נעליים מעולות בשוק), יוצרת לחץ על המפרקים ולכן העבודה במים, הטיפול במים, השחייה השיקומית יכולים בהחלט לעזור. אך מה קורה אם כל החיים שלנו אנו רצים, רוצים להמשיך לרוץ או שיש לנו תחרות ריצה בקרוב ואנחנו לא רוצים לרדת ברמת הביכולת? לשם כך, בנינו לכם סט תרגילים קלים להבנה על מנת שתמשיכו להתאמן כל הזמן.

כמובן שתמיד מומלץ להתייעץ עם הצוות המקצועי של עולם המים, על מנת לדעת מהו המינון הנכון לאימון ריצה במים או לטיפול ההידרורתפי הנכון.

תרגילים בוידאו

1. הליכה במים עם עיגולים בידיים – התרגיל הראשון והבסיסי בהידרותרפיה על מנת להגיע לריצה במים, הוא הליכה. לפעמים, אנחנו הולכים ולפעמים עושים אופניים, כאשר עיקר ההתקדמות במים היא ע"י העיגולים. בתרגיל זה אנחנו מחממים את השרירים ברגליים ובגוף בכלל, מרגילים את המפרק לעבודה חזקה בהמשך.

2. אופניים ברגליים +הליכה – תרגיל שני בהידרותרפיה לקראת ריצה, זה אופניים במים והוספת כמה צעדי הליכה על מנת להרגיל את הקרסול לעבודה ולחץ חזק יותר מהתנגדות המים. הפעם, אנחנו לא נשתמש בידיים אלא התרגיל ייעשה במקום.

3. הליכה על קצות אצבעות ויישור ברכיים – תרגיל זה מצוין בהידרורתפיה ועוזר לנו ליציבה. אנו מנסים ללכת לאט ולתת לכל שרירי הרגליים לעבוד, כאשר אנחנו לא נותנים לרגליים לעקבים לגעת ברצפה ומשחקים עם גובה העקב בהתאם ללחץ שיש על הקרסול.

4. הרמת ברכיים גבוה – תרגיל רביעי בהידרותרפיה לקראת ריצה במים הוא הרמת הברכיים. אנו רוצים להרגיל את ה- 4 ראשי ובכלל את הרגליים לתנועה מלאה וכמובן להתכונן לריצה.

5. ריצה במים עם ובלי ידיים תרגיל 5 בהידרותרפיה הוא ריצה במים. עד עכשיו, עשינו הכנה לקראת הדבר האמיתי. מאימון לאימון ניתן לקצר את שלב ההכנה ולהתרכז רק בתרגיל הזה.

כדאי להתחיל בפעם הראשונה ב- 10 דקות בלבד ובקצב איטי, כי למרות שזה נראה קל , זה אחד התרגילים הקשים ביותר. תרגיל זה יוצר אורך ואלסטיות בתנועת הריצה, כך שניתן וכדאי לעשות אותו גם כשאין כאבים פעם בשבוע.

ריצה במים יכולה להיות בהחלט במקום אימון ריצה, ניתן לעבוד בדיוק על אותם שרירים, מעומק 1.20 ומעלה רק שבריצה במים אין לחץ וזעזועים במפרקים.

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.