west logo heb white
תפריט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
דברו איתנו

מרכז מידע

מרכז מידע

כיצד ניתן לשפר בריאותנו הפיזית והנפשית על ידי נשימה נכונה?

רוצים לשפר את יכולת הריכוז, להפחית את המתח, להעלות את מצב הרוח ולחזק את המערכת החיסונית? תתחילו לנשום טוב

קבלו מספר דרכים לשיפור הנשימה שלכם, אשר תשפיע על בריאותכם ומצבכם הנפשי.

הנשימה היא חלק מהתהליכים הפיזיולוגיים הבסיסיים במערכת הביולוגית באדם. תהליך הנשימה אחראי לספק חמצן לדם, המשמש להפקת האנרגיה לגוף. התהליך הוא גם אוטונומי וגם רצוני, כלומר, שבאפשרותנו לשלוט על קצב הנשימה, על עומקה, על איכותה וכאשר אנו מוותרים על השליטה, התהליך הופך אוטונומי.

רובנו לא מקדישים לנשימה את תשומת הלב הראויה לה, בעזרתה ניתן להשפיע על המצב המנטלי, הנפשי והפיזי. תהליך ספיגת החמצן בדם ושחרור דו-תחמוצת הפחמן מהדם הוא תהליך הדורש זמן. כאשר הנשימה מהירה, אין זמן מספיק לספיגה יעילה של חמצן או להוצאה מלאה של דו-תחמוצת הפחמן. נשימה אטית, אם כן, מאפשרת ספיגה אופטימלית של חמצן והוצאה אופטימלית של רעלים.

קצב ואיכות הנשימה חשובים לבריאותנו, על כן נדרש אימון, אותו ניתן להשיג בעזרת פעילויות הדורשות מודעות לנשימה. רובנו מקשרים יוגה או מדיטציה לנשימה, אך בעזרת אימוני שחייה, ניתן לייעל את הנשימה ולשפר את אספקת החמצן למוח ושאר אזורי הגוף.

מחקרים הוכיחו כי עבודה במים תורמת ומשפרת את יכולות הנשימה: ניתן להכפיל פי 1.5 את כמות החמצן הנכנסת לריאות ולמוח. ככל שכמות החמצן עולה, כך גוברת יכולת הריכוז במוח ולא רק בזמן האימון אלא אף בטווח הארוך. הלחץ ההידרוסטטי המופעל על גוף המצוי במים יוצר מגע חזק עם העור ויש בו כדי להגביר את זרימת הדם בגוף ולשפר בד בבד את היכולת הנשימתית שלו. בנוסף, הוא מעניק מעין “חיבוק” תחושתי ומרגיע המתגבר ככל שעולה טמפרטורת המים ל-35 מעלות ויש המגדירים תחושה זו כמעין שהייה ברחם האם. כמו כן, התזמון ותשומת הלב הרבה הניתנת לנשימה במהלך אימוני שחייה משפרים את יכולת השליטה בשאיפה ונשיפה ויעילים במיוחד לתרגול נשימה נכונה ואיכותית.

ולסיום, קבלו 5 תרגילי נשימה שכדאי לבצע באופן קבוע על מנת לשפר את הנשימה שלכם:

תרגיל מס’ 1: שחייה כנגד הקיר וגלגול הגוף ב90 מעלות עד להוצאת הראש אל מחוץ למים וגלגול בחזרה – חשוב מאוד לשמור על ראש ישר, במידה ולא מצליחים לשאוף אוויר ניתן לבצע גלגול מלא ולהתהפך על הגב.

תרגיל מס’ 2: שחיית חתירה, ובכל 3 תנועות ביצוע גלגול על הגב ונשימה – שחיינים רבים אינם מצליחים לבצע היפוך, מטים את הראש בעת הנשימה, בולעים מים ויוצרים לחץ בצוואר. מטרתנו היא להתגלגל בקלות גלגול שלם (לא רק 90 מעלות כמו בנשימה נכונה).

תרגיל מס’ 3: "סופרמן" – שיוט עם הרגליים כשיד אחת מושטת קדימה והשנייה מונחת על הגוף מוסט ב- 45 מעלות, סופרים בין שניה ל-5 שניות תוך כדי עבודת רגליים בהתאם לתרגיל ואז מגלגלים את הגוף לאט ויוצרים מנח נשימה. לאחר הנשימה חוזרים לאט למנח גוף נכון כמו שהיינו קודם.

תרגיל מס’ 4: גריפה ביד אחת בלבד עם גלגול גוף ל- 90 מעלות ללא נשימה – תרגיל זה עושה את כל העבודה לקלה יותר. אנחנו שוחים חתירה כשרק יד אחת גורפת והשנייה צמודה לגוף, כשבכל תנועה שלישית מגלגלים את הגוף ל- 90 מעלות ושומרים על הראש כל הזמן בקו זרימה נכון (מבט למטה).

תרגיל מס’ 5: "קוביה" – שחייה בעזרת הרגליים, וסיבוב הגוף ב- 45 מעלות כל 3 שניות. כשאנחנו על הגב או על הבטן, הידיים בצדי הגוף וכאשר שוחים בהטייה לצד ימין או שמאל, יד אחת מובילה את התנועה ומתוחה לכיוון תנועת הגוף במים ומחפשים את מנח הנשימה הנכון. 3 שניות על הבטן, 3 שניות על צד שמאל, 3 שניות על צד ימין, 3 שניות על הגב.

שתהיה לנו נשימה נעימה.

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.