west logo heb white
תפריט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
דברו איתנו

מרכז מידע

מרכז מידע

תרגול נשימה בבית לקראת שיעורי השחייה או בין שיעור לשיעור

איך לשפר את יכולת השחייה של הילד מבלי ללכת לבריכה?

איך לשפר את יכולת הנשיפה שלכם, יכולת הבועות שלכם לקראת שיעורי השחייה?

אנו משקיעים רבות בילדינו, משתדלים להעניק להם את התנאים המקסימליים להתפתחות ולרכישת מיומנויות וכישורים בכמה שיותר תחומים, השקעה הדורשת מאמצים כספיים וזמן רב מצד ההורים.

כאשר מדובר בשחייה, להוצאה הכספית מתלווה הסעת הילד לבריכה והחזרתו ממנה ולרובנו יש קושי בהשקעת זמן נוספת בכך. הורים רבים המבקשים לשפר את מיומנות ילדיהם בשחייה, היו מעוניינים בפתרון שאינו דורש השקעת משאבים וזמן נוספים ובכל זאת להשיג תוצאות טובות יותר עבור ילדיהם. אך האם ניתן לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה? כשמדובר בפיתוח כושר הנשימה של הילד, מסתבר שכן.

המאמר הבא, יעזור לכם לשפר את יכולות הנשימה של ילדיכם אפילו באמבטיה, בעזרת ארבעה אביזרים פשוטים שאיתם ניתן לבצע מספר תרגילים המפתחים את הריאות ואת יכולת אספקת החמצן.

  תרגול נשימה בשחייה לילדים   

האביזר הראשון איתו ניתן לתרגל נשימות הוא כדור. על הילד לנשוף בעוצמה על כדור במים, מבלי לגעת בו, ובכך לדחוף אותו קדימה. אפשר להציב לו חישוק כדי להוסיף לו מוטיבציה להעביר את הכדור בתוך החישוק. תרגיל בסיסי זה, מלמד את הילד לבצע נשיפה חזקה וכך מחזק את שרירי בית החזה והסרעפת.

שיפור הנשימה לשיעורי השחייה: בלונים עם שמפו

שיפור הנשימה לשיעורי השחייה לילדים

את התרגיל נעשה בעזרת שימוש בכוס ובקשית. את הכוס יש למלא במים עד חציה, להוסיף מעט שמפו ולבקש מהילד לנשוף לתוך כוס המים בעזרת הקשית (ניתן להתחיל בכוס מים ללא שמפו עד שהילד יתפוס את פעולת הנשיפה, כדי שלא יבלע מים עם סבון). לאחר שהילד מגלה שהפעולה מייצרת בועות, הוא מתלהב ובאופן אוטומטי נושף חזק ולאורך זמן כדי לייצר בועות רבות העולות מעל גובה הכוס. הנשיפה הארוכה מחמש שניות, תשפר את יכולת הנשימה של הילד.

שיפור יכולות הנשימה לילדים בשחייה

שיפור הנשימה בשחייה: נשיפה עם דולפין

שיפור הנשימה בשחייה: נשיפה עם דולפין

תרגיל שלישי הוא בעזרת שימוש בצעצועים למשחק בנשיפה. למשל צעצוע בצורת דולפין מאוד מתאים לתרגול. יש לו שני חורים, אחד בפה והשני באזור הזנב. את צעצוע הדולפין ממלאים במים ונותנים לילד לנשוף לתוך החריץ בפיו של הדולפין, כאשר מהנקב השני יוצאת מזרקת מים. חשוב שהילד יבצע זאת תחילה מחוץ למים כדי שיתרגל לנשיפה בלחץ נכון ולא יכנסו לו מים לפה, ורק לאחר מכן לבצע את התרגיל כשצעצוע הדולפין בתוך המים.

תרגילי בועות לשיעורי השחייה: יצירת בועות בקש באמבטיה או ישירות בקו המים

תרגילי בועות לילדים לשיפור הנשימה בשחייה

התרגיל האחרון פשוט מאוד ואינו דורש אביזרים נלווים. נבקש מהילד כשהוא נמצא באמבטיה, שינשוף כמה שיותר בועות בתוך המים, כלומר ינשוף בעוצמה בליווי רעש ולאחר מכן ינשוף חלש ולאורך זמן, ולבצע זאת מספר פעמים לסירוגין.

ככלל, פעולת השאיפה (הכנסת אוויר לריאות) היא הפחות בעייתית, דווקא מכיוון שיש לנו פחות שליטה עליה. עלינו להתאים את פעולת הנשיפה לשהותנו במים, כדי למנוע מצב בו נוציא מהר את מלוא האוויר מהריאות במהלך השחייה ונרגיש צורך חוזר לשאוף במהירות, מה שעלול לגרום לנו לבלוע מים.

התרגילים המובאים כאן מהווים את הבסיס לפעולות הנשימה הנכונות בשחייה וניתן לבצע אותם בפשטות ובהשקעה מינימלית עד אפסית של זמן וכסף.   

ילדים רבים שלא עובדים על נשיפה נכונה, בולעים מים מהאף, מה שעלול לגרום בקלות לפחד מים וחוסר רצון ללמוד לשחות. באמצעות מספר תרגילים כיפים באמבטיה, ניתן ממש לפתח את יכולת הנשיפה וליצור חוויה אחרת וחיובית כאשר הולכים לשיעורי השחייה. 

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.