תפריט
Search
Close this search box.
חיפוש
דברו איתנו

מרכז מידע

מרכז מידע

עקרונות תזונתיים לשחיינים

תזונה לפני אימון תחרות שחייה:

תזונה מותאמת לתוכנית האימונים והגעה למצב תזונתי אופטימאלי במהלך כל העונה משפיעה על התפקוד והיכולת באימונים ובתחרויות. הרכב הארוחה לפני אימוןתחרות משפיע על יכולת השחיין במים בטווח הקצר והארוך.

מטרות התזונה לפני אימון

  • להגיע במצב נוזלים מאוזן
  • מאגרי אנרגיה מלאים

הכנת הגוף להתאוששות בסיום המאמץ גיוון וצריכת כל רכיבי התזונה הוא חשוב לספורטאי לאורך היום , אולם, ארוחת לפני אימון צריכה להכיל בעיקר נוזלים ופחמימות. אכילת כמות גדולה של חלבון ושומן בסמוך לאימון למשל, תפגע ביכולת הביצועית במים מכיוון שתהליך העיכול שלהם איטי.

מה לאכול ומתי?

כ 3-4 שעות לפני האימון: ארוחה מאוזנת הכוללת פחמימות חלבונים ושומנים דוגמאות: חזה עוף+פסטה+ירקות מבושלים או כריך+גבינהביצה+ירקות

כשעה לפני האימון: ארוחה קלה המבוססת על נוזלים פחמימות קלות לעיכול ולספיגה דוגמאות: חטיף אנרגיה או כריך מלחם לבן או תמרים, בננות

כ15 דקות לפני הזינוק בתחרות: מומלץ ל"תדלק" את הגוף באנרגיה זמינה דוגמאות: חצי חטיף אנרגיה או תמר או חופן קורנפלקס או כמה שלוקים ממשקה איזוטוני.   

* הערה: התקופה הסמוכה לתחרות היא לא הזמן לניסיונות קולינריים… כל ספורטאי יגלה את העדפותיו התזונתיות וקביעת עיתוי האכילה לפני הזינוק לפי ניסיונו האישי מספר שבועות לפני התחרות ויתרגל זאת במהלך תקופת האימונים.  

עינב גרוסמן, דיאטנית קלינית וספורט B.Sc 050-8242023

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.