073-7579019
 |  כניסה ללקוחות  |  EN

חשיבות תפיסת מים בשחייה לחיזוק חגורת הכתפיים והמוטוריקה לילדים

פורסם בקטגוריות: הידרותרפיה לילדים ,
  • בית
  • חשיבות תפיסת מים בשחייה לחיזוק חגורת הכתפיים והמוטוריקה לילדים

שחייה לחיזוק חגורת הכתפיים והמוטוריקה לילדים

מהי בכלל תפיסת מים, מה חשיבותה ואיך היא מסייעת להתפתחות נכונה?

שחיינים מקצוענים מתאמנים ימים ולילות במשך כמה חודשים על מנת להשתפר קצת בתפיסת המים והכוונה היא לכמות המים שניתן לקחת איתנו בגריפה אחת (מרגע שהיד נמצאת ישרה וקדימה עד שמגיעים עם האגודל לירך). ככל שנהיה מיומנים יותר, נוכל להכפיל ואף לשלש את כמות המים ובכך להתקדם מהר יותר, לגייס יותר שרירים לעבודה, להאריך ולחזק אותם ולשמור על ידי כך על המפרקים.

חיזוק חגורת הכתפיים ומוטוריקה עדינה

כיום כ-70% מהילדים בגילאים 4-6 סובלים מחגורת כתפיים חלשה. הילדים מופנים לריפוי בעיסוק, עובדים איתם על מוטוריקה גסה, חגורת כתפיים וכמובן גם על מוטוריקה עדינה על מנת שיוכלו להחזיק עיפרון כמו שצריך בכיתה א’. בעבר ילדים חלשים פשוט נפלטו ממסגרות הלימודים… לא היתה מודעות לכך שמה שהיה צריך לעשות זה רק לחזק.

חיזוק חגורת הכתפיים לילדים בשחייה

לקראת בית הספר

בגילי צעיר כדאי מאד לחזק את הילדים (הן מבחינה פיזית והן מבחינת ביטחון עצמי). בכיתה א’ נדרשת מהילדים הסתגלות משמעותית למסגרת שונה בה הם נתקלים בהרבה דברים חדשים, גירויים וקשיים. בעזרת משחקי מים ניתן לחזק אותם ולהכין אותם טוב יותר ללימודים. אז למה לא?!

תרגילי תפיסת מים

התרגילים הקלאסיים של תפיסת מים נעשים עם אצבעות פתוחות (לא פתיחה מלאה) והמטרה היא ליצור התקדמות במים תוך כדי גריפה בזויות שונות. הנה מספר דוגמאות:

  1. ישיבה על בננה, עיגולים בידיים ואיסוף כדורים.
  2. שחיית כלב יד-יד ולהביא חישוקים מתחת למים.
  3. עיגולים בידיים בקצב שונה, פעם מהיר ופעם לאט.
  4. היפוך מתחת למים מהגב לבטן ובחזרה.
  5. שחייה רגילה בכל סגנון.
  6. התרגיל הקלאסי – רגליים מובילות את ההתקדמות, הראש בחוץ, הידיים צמודות למותן וזזות בצורה מהירה ימינה ושמאלה, וכפות הידיים מופנות כלפי הרצפה תוך כדי התקדמות לכיוון הרגליים.

ולסיכום

בעולם המים אנו משלבים בטיפול/אימון תרגילים ומשחקים רבים בהתאם לגילו ויכולתו של המטופל/מתאמן וכן בהתאם לגירוי הנדרש עבורו.

כאשר משלבים אצבעות פתוחות בתרגילים, עובדים על תפיסת מים ובכך מתייחסים לאלמנט נוסף שהוא המוטוריקה העדינה. כשאנו רוצים לצייר ולדייק בקו מסוים, אנו צריכים להרגיל את כף היד לעבוד בתיאום שרירי עדין וליצור תנועה מדויקת. תנועת גריפה במים עם אצבעות פתוחות ורפויות משפרת את יכולת התנועה ומאפשרת שליטה טובה יותר בכל אצבע ואצבע ושמירה על אותו מרחק בין האצבעות. תיאום כזה לוקח זמן אבל עם הדרכה נכונה התוצאות מדהימות וילדים שלא הצליחו להחזיק עיפרון ולדייק בתנועה, מצליחים לבצע תנועות מדויקות עם האצבעות תוך כמה חודשים (כגון גזירה, כתיבה, מילוי שטחים, צביעה בשטח מוגדר), מתחזקים מאד, משפרים את יכולת ויסות התנועה ואף את רמת הקשב.

לשחייה, שילוב סגנונות ומשחקי קואורדינציה במים בגיל צעיר יש חשיבות גבוהה מאד, ובגיל מבוגר שחייה מותאמת (טכניקת השחייה WEST >>) עוזרת לנו לשמור על גוף בריא, לשחרר מפרקים ולחזק שרירים.

כדאי מאד להגיע לפגישת אבחון, תגלו עולם שלם של אפשרויות….