073-7579019
 |  כניסה ללקוחות  |  EN

מהם היתרונות של שנורקל שחיינים וכיצד מתרגלים אליו?

  • בית
  • מהם היתרונות של שנורקל שחיינים וכיצד מתרגלים אליו?

שנורקל שחיינים הוא אביזר התורם לשיפור קו הזרימה וליציבות הגוף במהלך שחייה. על כן בשנורקל מסוג זה, נעשה שימוש מרובה בשיטת ה-WEST, במטרה לשמור על הצוואר והגב התחתון.

היתרון המרכזי שלו הוא בכך שהשנורקל יוצא ממרכז הפנים ועל כן שומר על סימטריה ואינו מייצר נטייה או לחץ על צד אחד של הראש בדומה לשנורקל הפשוט.

שנורקל צלילה רגיל מושך למעשה את הראש לצד אחד ועלול לייצר לחץ לא בריא על חוליות הצוואר. כיצד אפוא נעשה בו שימוש נכון, כך שלא נאבד את יתרונותיו?

שלב הראשוני

עלינו להתאים את השנורקל. השנורקל למעשה מורכב משני חלקים אותם יש לחבר על ידי השחלת צינור השנורקל בלולאה המתאימה, היוצאת מרצועת המצח. 

לאחר חיבור הצינור לרצועה, עלינו לוודא שגובה הרצועה ביחס לשנורקל תואם לאורך הפנים. את הרצועה יש להלביש סביב הראש עד מתחת לקו השיער, כלומר כך שחלקה העליון של הרצועה שכרוכה סביב המצח ממוקמת מעט מתחת לקו השיער.

בשלב השני

נרגיל את עצמנו לנשום אך ורק דרך האף. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא תחילה לסתום את האף בעזרת היד ולשאוף ולנשוף בעזרת הפה דרך השנורקל ולאחר זמן הסתגלות מסוים להכניס את הראש מתחת למים ולנסות לנשום דרך השנורקל ולבדוק אם אנו מצליחים לעשות זאת בלי שיכנסו מים לאף.

במידה ואנו מתקשים להתרגל לנשימה דרך הפה ובכל זאת נכנסים מים מהאף, רצוי להיעזר בתופסן לאף המיועד לשחיינים. מדובר בתופסן קטן שמתלבש על האף ומחזיק אותו סגור וכך מונע שאיפה דרך האף וחדירת מים. מדובר באביזר נוח שגם מעודד הרגל לנשימה דרך הפה מתחת למים.

מהם היתרונות של שנורקל שחיינים וכיצד מתרגלים אליו?

בשלב השלישי

שמטרתו להרגיל אותנו לשמור על הראש ישר במהלך השחייה, נבצע תרגיל שחייה עם סנפירים מבלי לבצע תנועות עם הידיים, כאשר הידיים צמודות לגוף או כאשר יד אחת מחזיקה את האף סגור על מנת לא לנשום דרכו. תרגיל זה יעבוד על המיומנות שלנו באיזון הגוף ושמירה על יציבות הראש בזווית ובעומק הנכונים. במידה ונעמיק יתר על המידה, יכנסו מים לשנורקל וכך נוכל גם לתרגל את הוצאת המים מהצינור על ידי נשיפה חזקה לתוך הצינור והשפרצת המים.

בשלב הבא

יש לבצע שחיית חתירה עם סנפירים, תוך הקפדה על דיוק התנועות ואיזון הראש במים. התרגול נועד למנוע מאיתנו לצלול במהלך החתירה או להכניס את הראש עמוק מדי למים. פעמים רבות, באופן אוטומטי אנו מעמיקים במהלך השחייה ואחד היתרונות של השנורקל ושל המיומנות שאנו צוברים בעזרתו הוא פיתוח ההרגל של שמירה על ראש ישר – הרגל בעל חשיבות גם ליעילות השחייה וגם לשמירה על חוליות הצוואר והגב.

לאחר תרגול שחיית חתירה עם סנפירים וייצוב הראש באופן ישר, יש לבצע שחיית חתירה נוספת – הפעם ללא סנפירים. הסנפירים קצת עוזרים לנו לצוף ולשמור על הגוף קרוב לקו המים ובהעדר הסנפירים, נדרש תרגול נוסף בשמירה על עומק קבוע בשחייה.

בשלב האחרון, נבצע יציאות מהקיר מתחת למים על ידי דחיפה של הקיר מעומק הבריכה, כאשר צינור השנורקל כולו מתחת למים למעלה אל גובה קו המים. בעת ביצוע התרגיל, יתמלא השנורקל במים ולאחר שאנו עולים לגובה קו המים וקצה השנורקל יוצא החוצה, עלינו לנשוף חזק דרך הפה החוצה את המים שבשנורקל ולהמשיך את תהליך הנשימה דרך הפה. תרגיל זה עוזר לנו לשפר את היכולת שלנו בהוצאת מים וחזרה לנשימה בעזרת השנורקל מבלי לעצור את השחייה. חשוב לקחת הרבה אוויר לפני שמבצעים אותו בכל פעם, כך שיהיה לנו מספיק אוויר לנשוף החוצה בשביל להוציא את המים.

חשוב מאוד לבצע את כל התרגילים עם חיוך, אחרי הכל, השנורקל הוא אחד האביזרים הטובים ביותר לשחייה תחרותית וכמובן לשחיית WEST ולטיפול במים.

איך מסתגלים לשנורקל שחיינים