west logo heb white
תפריט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
דברו איתנו

מרכז מידע

מרכז מידע

מהם היתרונות של שנורקל שחיינים וכיצד מתרגלים אליו?

שנורקל שחיינים הוא אביזר התורם לשיפור קו הזרימה וליציבות הגוף במהלך שחייה. על כן בשנורקל מסוג זה, נעשה שימוש מרובה בשיטת ה-WEST, במטרה לשמור על הצוואר והגב התחתון.

היתרון המרכזי שלו הוא בכך שהשנורקל יוצא ממרכז הפנים ועל כן שומר על סימטריה ואינו מייצר נטייה או לחץ על צד אחד של הראש בדומה לשנורקל הפשוט.

שנורקל צלילה רגיל מושך למעשה את הראש לצד אחד ועלול לייצר לחץ לא בריא על חוליות הצוואר. כיצד אפוא נעשה בו שימוש נכון, כך שלא נאבד את יתרונותיו?

שלב הראשוני

עלינו להתאים את השנורקל. השנורקל למעשה מורכב משני חלקים אותם יש לחבר על ידי השחלת צינור השנורקל בלולאה המתאימה, היוצאת מרצועת המצח. 

לאחר חיבור הצינור לרצועה, עלינו לוודא שגובה הרצועה ביחס לשנורקל תואם לאורך הפנים. את הרצועה יש להלביש סביב הראש עד מתחת לקו השיער, כלומר כך שחלקה העליון של הרצועה שכרוכה סביב המצח ממוקמת מעט מתחת לקו השיער.

בשלב השני

נרגיל את עצמנו לנשום אך ורק דרך הפה. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא תחילה לסתום את האף בעזרת היד ולשאוף ולנשוף בעזרת הפה דרך השנורקל ולאחר זמן הסתגלות מסוים להכניס את הראש מתחת למים ולנסות לנשום דרך השנורקל ולבדוק אם אנו מצליחים לעשות זאת בלי שיכנסו מים לאף.

במידה ואנו מתקשים להתרגל לנשימה דרך הפה ובכל זאת נכנסים מים מהאף( או מים לפה), רצוי להיעזר בתופסן לאף המיועד לשחיינים. מדובר בתופסן קטן שמתלבש על האף ומחזיק אותו סגור וכך מונע שאיפה דרך האף וחדירת מים. מדובר באביזר נוח שגם מעודד הרגל לנשימה דרך הפה מתחת למים.

בשלב השלישי

שמטרתו להרגיל אותנו לשמור על הראש ישר במהלך השחייה, נבצע תרגיל שחייה עם סנפירים מבלי לבצע תנועות עם הידיים, כאשר הידיים צמודות לגוף או כאשר יד אחת מחזיקה את האף סגור על מנת לא לנשום דרכו. תרגיל זה יעבוד על המיומנות שלנו באיזון הגוף ושמירה על יציבות הראש בזווית ובעומק הנכונים. במידה ונעמיק יתר על המידה, יכנסו מים לשנורקל וכך נוכל גם לתרגל את הוצאת המים מהצינור על ידי נשיפה חזקה לתוך הצינור והשפרצת המים.

בשלב הבא

יש לבצע שחיית חתירה עם סנפירים, תוך הקפדה על דיוק התנועות ואיזון הראש במים. התרגול נועד למנוע מאיתנו לצלול במהלך החתירה או להכניס את הראש עמוק מדי למים. פעמים רבות, באופן אוטומטי אנו מעמיקים במהלך השחייה ואחד היתרונות של השנורקל ושל המיומנות שאנו צוברים בעזרתו הוא פיתוח ההרגל של שמירה על ראש ישר – הרגל בעל חשיבות גם ליעילות השחייה וגם לשמירה על חוליות הצוואר והגב.

לאחר תרגול שחיית חתירה עם סנפירים וייצוב הראש באופן ישר, יש לבצע שחיית חתירה נוספת – הפעם ללא סנפירים. הסנפירים קצת עוזרים לנו לצוף ולשמור על הגוף קרוב לקו המים ובהעדר הסנפירים, נדרש תרגול נוסף בשמירה על עומק קבוע בשחייה.

בשלב האחרון, נבצע יציאות מהקיר מתחת למים על ידי דחיפה של הקיר מעומק הבריכה, כאשר צינור השנורקל כולו מתחת למים למעלה אל גובה קו המים. בעת ביצוע התרגיל, יתמלא השנורקל במים ולאחר שאנו עולים לגובה קו המים וקצה השנורקל יוצא החוצה, עלינו לנשוף חזק דרך הפה החוצה את המים שבשנורקל ולהמשיך את תהליך הנשימה דרך הפה. תרגיל זה עוזר לנו לשפר את היכולת שלנו בהוצאת מים וחזרה לנשימה בעזרת השנורקל מבלי לעצור את השחייה. חשוב לקחת הרבה אוויר לפני שמבצעים אותו בכל פעם, כך שיהיה לנו מספיק אוויר לנשוף החוצה בשביל להוציא את המים.

חשוב מאוד לבצע את כל התרגילים עם חיוך, אחרי הכל, השנורקל הוא אחד האביזרים הטובים ביותר לשחייה תחרותית וכמובן לשחיית WEST ולטיפול במים.

מה לעשות אם בכל זאת , לא עובד לנו עם שנורקל השחיינים? נכנס לנו מים ואנחנו על סף ייאוש

חשוב להבין שמה שמפריע לנו לנשום בצורה קלה עם שנורקל זה " הפקת הבהלה" שאנחנו בסטרס מהאביזר הזה ובא לנו להעיף אותו מאיתנו אנחנו בעצם אומרים , " לא נעים לי " נכנס לי מים לאף וזה לא כיף ואתם צודקים, לכן במידה ואתם רוצים להסתגל לשנורקל צריך לעבוד בכמה שלבים נוספים של עצירת נשימה.

  1.  נשימה של דקה עם שנורקל מחוץ למים 
  2. עצירת נשימה של 10 שניות עם השנורקל מחוץ למים ואז נשיפה ( הוצאת אוויר של 2 שניות ) ו- 2 שניות שאיפה ואז שוב עצירת נשימה של 10 , ככה במשך דקה , זה תרגיל מעולה לפתח את הריאות ללא קשר לשנורקל השחיינים.
  3. מכניסים את הראש למים עם השנורקל ובמשך דקה שמים יד על האף וסוגרים אותו , שואפים ונושפים לאט לאט.
  4. שוחים מרחק קצר של כ- 10 מ' ללא נשימה עם שנורקל עד לקיר , רק שנוגעים בקיר שואפים אוויר, תרגול של עצירת נשימה עם שנורקל שחיינים מרגיע אותנו מאוד כי אין לנו את אלמנט הבהלה, חשוב לתרגל את זה מספר פעמים ורק כאשר אנחנו יכולים לשחות חתירה עם שנורקל בפה וללא נשימה עוברים לשלב 5
  5. שוחים מרחק קצר עם שנורקל שחיינים – עוצרים נשימה במשך כמה תנועות , כ- 10 מ' נושפים 2 שניות וישר שואפים אוויר , ברוב המצבים בגלל שלא נשאר לנו אוויר להוציא הגוף שלנו שואף אוויר בצורה מדוייקת מאוד ורק מהפה.
  6. שוחים 25 מ' עם שנורקל , קצת לפני שנגמר לנו האוויר ( אם לא נגמר האוויר מתחילים לנשום ב- 18 מ' ) שואפים אוויר פעם אחת וממשיכים לעצור נשימה עד סוף הבריכה.
  7. שוחים 25 מ' עם שנורקל שחיינים, עוצרים נשימה במשך 10 מ' ואז נושמים כרגיל מהפה עד סוף הבריכה 
  8. מנסים לשחות 8X25 חתירה עם שנורקל כאשר כל פעם בתחילת הבריכה עוצרים נשימה 5 שניות 

** שנורקל השחיינים הוא אחד האביזרים הטובים ביותר לשיקום במים , להרפיית צוואר וכתפיים , במידה ולא הצלחתם תמיד כדאי לקבוע שיעור עד 4 שיעורים להסתגלות לשנורקל עם אחד המאמנים הבכירים של עולם המים , לא היינו מוותרים על השימוש באביזר כלכך מדהים לשחייה כמו שנורקל השחיינים.

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.