073-7579019
 |  כניסה ללקוחות  |  EN

תזונה נכונה בתקופת החגים

פורסם בקטגוריות: תזונה ואורח חיים בריא ,
  • בית
  • תזונה נכונה בתקופת החגים

החגים בפתח ואיתם ארוחות החג, התבשילים, המשפחתיות והניחוחות… כיף גדול! במהלך תקופת החגים, בשל הארוחות המרובות והיציאה מהשגרה, חלה בדרך כלל עליה במשקל. בתהליך ירידה במשקל, ראוי להציב מטרות שניתנות ליישום, ולכן יש לשאוף לשמור על המשקל הקיים (אתגר לא קטן – אך קל יותר לעמוד בו) כאשר ירדו יסורי המצפון הפסיכולוגיים של הדיאטה, יתאפשר לנטרל את הצורך לפצות את עצמנו על החסר… מבלי מתן תשומת לב, ניתן בקלות לאכול 2,000 קלוריות (קק”ל) ואף יותר רק בארוחת חג אחת. עם מעט תשומת לב, ניתן לעבור את החגים ולהישאר מאוזנים. טיפים לתקופת החגיםתזונה נכונה ופעילות גופנית בתקופת החגים

  • הימנעו מדילוג על ארוחות ביום של ארוחת החג – ההימנעות גורמת לרעב ולהגדלת הנישנושים שלפני הארוחה .ארוחת צהרים – מאוזנת (ירקות, מרק, מזון המכיל חלבון) כשעתיים לפני הארוחה- פרי / יוגורט.
  • ירקות – השפע של הטבע! שלבו בארוחת החג מנות דלות בשומן, בעיקר ירקות – ירקות במגוון צורות –טריים, מאודים, אפויים, במרק.. הירקות מכילים סיבים תזונתיים המסייעים בתחושת השובע, בתהליך העיכול, ממלאים את הצלחת ו”חוסכים” כמויות גדולות יותר של מזונות עתירי קלוריות. צורות הכנה: אפייה, בישול, אידוי. בחרו נתחי בשר רזה: סינטה, כתף, פילה, הודו, דגים ועוף (מומלץ להוריד את העור לפני האפיה), מעט רוטב בסלט (העדיפו הכנת רוטב המכיל מעט שמן זית, טחינה, חרדל דיז’ון – על פני מיונז).
  • פעילות גופנית- הגוף שלנו צריך איזון ולכן בתקופת החגים חייבים להוסיף אימונים ולא להוריד, כי מינוס ומינוס זה פלוס!! ( גם לא מתאמנים וגם אוכלים המון זה מסוכן )
  • טריק להפחתת התשוקה למתוק בארוחה – שילוב של קינמון, פרי מיובש, דבש או סילאן בתבשילי בשר, עוף, ודגים מתאים לרוח החג ” שנה טובה ומתוקה” ומסייעים בהפחתת התשוקה למתוק בסוף הארוחה.
  • הסתפקו בצלחת אחת – מלאו צלחת אחת בכל טוב והסתפקו בה, רפדו את הצלחת בהרבה “דשא” (ירקות מכל הסוגים) ובמקום שנשאר על הצלחת הוסיפו פחמימות ובשר ו-זהו, סיבוב אחד..”נשנושים” מכלי הגשה מרכזיים לא מאפשרת הערכה נכונה של כמויות ולרוב גורמת לאכול יותר.
  • מים, מים, מים! הקפידו על שתיית מים בלבד והימנעו משתייה מתוקה ומיצים. יין – העדיפו לשתות יין אדום יבש . להמתיק כוס תה ב 8 כפיות סוכר נשמע מוגזם?! זו כמות הסוכר שאנו צורכים בפחית אחת של משקה ממותק..קצת ערכים קלוריים: כוס מיץ= 80 קק”ל, יין האדום היבש = 80 קק”ל לכוסית, יין מתוק= 160 קק”ל לכוסית. מבלי לשים לב, בקלות ניתן להגיע לצריכת 400 קק”ל רק משתייה ממותקת ו…חבל.
  • טיפ למארחים – לשמור על שפיות ולהאציל סמכויות! חלקו מטלות הגשה ופינוי, כדי שתוכלו להקפיד על אכילה בישיבה ולא תוך כדי הגשת המזון ופינויו.
  • טיפ למתארחים – מעשים טובים משתלמת לשני הצדדים! התנדבו לסייע בהגשת מזון ובפינויו, כך תנועו יותר במהלך הארוחה ותחסכו אכילה מיותרת. בנוסף, ניתן להתנדב להביא תבשיל אהוב ומופחת בשומנים וקלוריות.
  • קינוחים: עדיפות לאכילת קינוח קל (גרגירי רימון או סלט פירות מפירות עונה טריים) אם חשקה נפשכם בעוגה עשירה (לרוב מכילה כמות גדולה של סוכר ושומן) הסתפקו בכמות של פרוסה דקה אחת מהעוגה שנראית לכם הכי שווה.
  • חלוקת הקלוריות לאורחים… מזונות מפתים כגון עוגות שוקולד ועוד, חלקו לאורחים לקראת עזיבתם, כך תרחיקו פיתויים ליתר ימי החג.
  • לא נשמין מגודל הבננה – כשמדובר על ארוחת חג, ההתייחסות היא בסדרי גודל – כלומר פחות משמעותי אם נבחר לאכול מנה המכילה 50 קק”ל יותר ממנה אחרת. מה שחשוב זה אכילה בכמות דומה ככל הניתן לארוחה שגרתית והקפדה על ההנחיות העקרוניות המפורטות בדף זה.
  • תיהנו מאווירת החג והבילוי עם המשפחה והחברים, הם ממלאים לא פחות! תיהנו מהחברה והשיחה במהלך הארוחה. בכך, קצב האכילה יואט והשובע יגיע על ידי צריכת פחות מזון (תחושת השובע מגיעה לאחר 20 דקות).

 

“הארוחה המסורתית” אפשר קצת אחרת….
2 פרוסות חלה 160 קק”ל פרוסת חלה  80 קק”ל
מרק עוף + 2 כפות שקדי מרק 300 קק”ל מרק עוף + כפית שקדי מרק 150 קק”ל
מנת גפילטעפיש / דג 150 קק”ל מנת גפילטעפיש 150 קק”ל
מנת עוף + פרוסת בקר 450 קק”ל מנת עוף / בקר 300 קק”ל
מנת כבד קצוץ 250 קק”ל כף כבד קצוץ 100 קק”ל
תפוח אדמה + אורז + אטריות 350 קק”ל תפו”א בינוני או 3 כפות פחמימה 100 קק”ל
מבחר טעימות סלטים עם מיונז 300 קק”ל סלט ירקות  + רוטב כף שמן 100 קק”ל
פרוסת עוגה “מפנקת” 500 קק”ל 1/2 פרוסת עוגה “מפנקת” 250 קק”ל
3 כוסות שתיה ממותקת 300 קק”ל שתיה: מים / סודה 0 קק”ל
2 כוסיות יין יבש 160 קק”ל כוסית יין יבש 80 קק”ל
כוס יין מתוק 270 קק”ל חצי כוס יין מתוק (=כוסית) 160 קק”ל
סה”כ קלוריות: 3300 סה”כ קלוריות: 1500

  חג שמח ושנה טובה לכם ולמשפחותיכם! עינב גרוסמן דיאטנית קלינית וספורט B.Sc

לקוחות יקרים, ביום הבחירות הסניפים שלנו סגורים למעט סניף אקטיב שפתוח עד השעה 16:00