מכירות:073-7579019
כל נושא:03-6992995
 |  כניסה ללקוחות  |  EN

שלבים בקפיצת ראש בשחייה

  • בית
  • שלבים בקפיצת ראש בשחייה

קפיצת ראש נכונה עוזרת להיכנס למים בצורה טובה ונכונה יותר, כך אנחנו משפרים את מהירות השחייה וחשוב ביותר, שמירה על הגוף ובעיקר על הצוואר והגב בזמן הקפיצה.

שלבים בקפיצת ראש בשחייה

לפעמים בקפיצת ראש, אנחנו חושבים שככל שנקפוץ חזק יותר ורחוק יותר כך נגיע רחוק ונשחה מהר יותר, אך הדבר לא תמיד נכון.

בעולם המים, שחיינים רבים שקופצים רחוק מידי והרגליים נופלות להם למטה, נופלים על הבטן, נעצרים ישר אחרי הקפיצה ועוד… לכל אדם יש את זווית הקפיצה הנכונה וכך הוא יכול גם לשמור על הגוף וגם להגיע רחוק ומהר יותר.

1. נפילה למים בישיבה – אנחנו יושבים על שפת הבריכה, ידיים בחץ, ראש בין הידיים ולאט לאט מאבדים שיווי משקל ונופלים למים. ברגע שהידיים נוגעות במים מותחים ומיישרים את הרגליים.

2. נפילה למים בעמידה חץ מופנה למים – אנו עומדים בכיפוף קל ידיים בחץ מתוחות ולאט לאט נופלים למים וכמו בתרגיל 1, ברגע שהידיים נמצאות במרחק של כ- 30 ס”מ מהמים מיישרים את הרגליים לפוינט.

3. נפילה למים לתוך חישוק – ברגע שנוכחנו לדעת שאנו יודעים להיכנס בצורה נכונה למים, אנו מכוונים ומנסים להיכנס לחישוק, גם הפעם תוך כדי נפילה ויישור גוף לתוך החישוק.

4. קפיצה ללא נפילה עם ידיים חץ מוכנות – תרגיל 4 מתאים גם לשחיינים שמפחדים מהקפיצה או שלא מספיקים ממצב שהידיים על שפת הבריכה להביא אותם באוויר לחץ. כ- 10% משחייני המאסטרס קופצים למים בדרך זו. את הקפיצה, ממצב של חץ מתוח לכיוון המים, קופצים ומיישרים את הידיים והרגליים. הפעם ניתן להמשיך את הקפיצה לעבודת רגליים מהירה ושחייה.

5. קפיצה תחרותית – הקפיצה התחרותית עברה המון גלגולים, מקפיצת הצפרדע, לגובה, קיפול גוף וכו’. מה שחשוב לנו בכל גיל זו היציבה על המקפצה, כאשר הישבן גבוה, פיסוק רגליים בהתאם לגמישות הדו ראשי ירכי, ראש למטה. כשקרואים “ל- מקומות”, נהדק את הגוף וב-“קפוץ” מרימים ראש ונכנסים למים כשהגוף ישר.

6. קפיצה מהירה לחישוק רחוק – תרגיל 6 הוא למי שמוכן לקחת קצת סיכונים או עם מדריכי ומאמני עולם המים. קופצים במרחקים שונים לתוך חישוק מכוונים את הגוף לחישוק ובשריקה, לאחר שאמדנו את המרחק, נכנסים לתוך החישוק ומותחים טוב טוב את הגוף ובמיוחד את החץ.