מכירות:073-7579019
כל נושא:03-6992995
 |  כניסה ללקוחות  |  EN

תזונה לילדים לפני ואחרי אימון מה כן ומה לא?

  • בית
  • תזונה לילדים לפני ואחרי אימון מה כן ומה לא?

תזונת ילדים לפני אימון שחייה

במאמר זה ננסה לתת מספר דוגמאות של ילדים שהולכים לחוג בשעה מוקדמת או מאוחרת,  ילדים שקר להם, ילדים שמוכנים ללכת לחוג רק אם הם מקבלים שוקולד ולמה בכלל כדאי לאכול?

אתחיל ואספר לכם שיש מיליון תיאוריות לגבי תזונה ומה שבטוח שרוב הילדים לא יגידו לנו – “אמא, אבא מה זה בא לי סלט עכשיו”….. זה פשוט לא קורה.

תזונת ילדים לאחר אימון שחייה

עוד נתון שחייבים לדעת – לא כדאי לעשות כמה שינויים ביחד והכוונה היא שאם המטרה שלכם היא שהילד יתחזק או יעלה/ירד במשקל,  לא לדבר איתו על אוכל בכלל בחודש הראשון, גם אם הילד נמצא בחוסר איזון ואוכל רק ג’אנק.

המטרה היא שהגוף שלנו לא יכול להכיל מספר שינויים בו זמנית, כך שבחודש הראשון לאכול כרגיל. אם האימון מתחיל ב- 16:30 ואתם אוכלים צהריים בשעה 14:00 וארוחת ערב בשעה 19:00, גם אם שום דבר לא מאוזן באכילה של הילד שלכם וגם אם יש לו 10 ק”ג להוריד, לא לדבר איתו על תזונה בכלל, כי פיזיולוגית לגוף לוקח חודש שלם להסתגל לפעילות הגופנית.

למה בכלל אוכלים? מעבר לעובדה שצריך אוכל על מנת לגדול ולהתפתח

ילד צריך לאכול לפני האימון על מנת לקבל אנרגיה זמינה. ילד שלא יאכל לפני השיעור יאבד את כל האנרגיה מארוחת הצהריים ואחרי 15 דקות בלבד התפוקה שלו תרד ב- 10-20%. זה אומר שהוא חווה קושי בלי להרגיש שיש לו את הקושי הזה.

מה קורה לאותו ילד שמתעצבן בקלות או שיש לו קושי להקשיב? ילד עם בעיות קשב ללא אוכל יכול לאבד סובלנות, לצעוק, לרצות לצאת מהמים, יציק לילדים והכל בגלל שלא הבאנו לו את הספקת האנרגיה הזמינה הזאת או במילים אחרות הורדנו לו את דרגת הקשב שגם ככה הייתה נמוכה ב- 20%.

במאמר לא ניכנס למושגים כגון מהי פחמימה זמינה אבל ממש על קצה המזלג, היא פחמימה שמספקת אנרגיה מהירה, כמעט ללא סיבים ושלא לוקח זמן לעכל אותה. לדוגמא: בננה, תמר, חטיף ללא שומן, לחם לבן עם קצת ריבה

מה עלול לקרות מעבר לאיבוד יכולת?

כאשר השריר שלנו זקוק לאנרגיה, הוא קודם כל מביא אנרגיה למוח לתפקוד תקין ואז לשרירים. אם אין לנו את ספק האנרגיה לשרירים הגוף יגיב בשריר תפוס ולפעמים אפילו קרע. בחורף, ילדים יכולים להרגיש קור כי הם לא מצליחים לחמם את הגוף ואף מגיעים למצב קריסה של המערכת החיסונית. ההורה אומר שהילד חולה כי נדבק או משהו בסגנון אבל הסיבה האמיתית היא שפשוט הגוף השתמש בכל המאגרים והתחיל לפרק שריר שגורם לקריסת מערכות.

ננסה לשים דברים בפרופורציות, אם לא תאכלו לפני אימון לא תהיו חולים אבל בהחלט ניתן לדבר עם הילדים על חשיבות האוכל להצליח יותר באימון, איזה ילד לא רוצה להצליח?

למה חשוב לאכול אחרי אימון? ומה כדאי לאכול?

לפני שבכלל נדבר על מה קורה אחרי האימון, אספר סיפור קטן על שחיית פעוטות.

לפני מספר שנים ראינו תופעה של ילדים בשחיית פעוטות שהילד כלכך מתעייף מהשיעור שהוא נרדם בסוף השיעור ולא מספיק לאכול ישר אחרי השיעור. יותר ויותר ילדים היו חולים ולא הגיעו לחוג בשבוע שלאחר מכן. אחרי בדיקה קלה הבנו שאותם הורים נתנו לילד לישון, במקום להאכיל אותו ורק אז לתת לילד לישון.

מה קורה לגוף? הגוף לוקח את האוכל על מנת להתאושש ולשחרר את השרירים, לבנות את השריר מחדש, לחדש סיבי שריר ועוד… כך גם לפעוט בן 4 חודשים. מה קורה כשאין את האוכל הזה כדי  לאזן את הגוף ואז לבנייה? הילד קורס ישר והמערכת החיסונית שלו נחלשת ואם הילד לא מספיק חזק הוא ישר חולה.

או כמו שלפעמים אנחנו שואלים את ההורים – מה אתם מעדיפים? שהילד שלכם יהיה חולה, או שהוא יהיה שחיין וחזק מאחרים?

התשובה כמובן ברורה! ברור שכדאי לאכול אחרי, קודם כל על מנת לאזן את הגוף להתאוששות ואז לבנייה.

לא ניכנס לטבלת המאכלים ונתחיל לחשב 3 פחמימות על 1 חלבון כי פשוט לא נצא מזה. גם פיצה או נקניקייה שהם פחות בריאים יעשו את העבודה ויתנו את מה שהגוף צריך על מנת להתאושש ולבנות שריר, אבל כן כדאי להקפיד מה אוכלים על מנת לבנות את הגוף שלנו לחיים והכוונה היא לבנות גוף חזק, שלד חזק,  בדיוק כמו שאנחנו לא מחפפים בשלד של בית שאנחנו בונים.

מה בכל זאת לאכול?

שניצל, חזה עוף, חביתה עם פיתה מחיטה מלאה, גבינה טובה, טחינה וכמובן סלט קטן וטעים אם הם רוצים.

לסיכום

מה שאנחנו מכניסים לגוף בונה אותנו, מחזק אותנו וגם שומר עלינו. ילדים שמתאמנים בשעות הצהריים שידחו את ארוחת הצהריים ויאכלו חצי פיתה לפני האימון או סנדוויץ’ קטן על מנת לקבל אנרגיה ולא להעמיס מידי.

מומלץ לא להתחיל בתפריט אם אתם נכנסים לחוג חדש אלא רק אחרי חודש ולדבר עם הילדים שלכם. ואם בא לכם, גם לקרוא איתם את המאמר יחד.

שחייה ותזונה מהנה!