073-7579019
 |  כניסה ללקוחות  |  EN

למה השחייה היא חובה עבור כל מי שרוצה לרדת במשקל?

פורסם בקטגוריות: תזונה ואורח חיים בריא ,
  • בית
  • למה השחייה היא חובה עבור כל מי שרוצה לרדת במשקל?

מרגישים כבדים? רוצים לרדת במשקל? למה חובה להתחיל בשחייה על מנת להצליח בתהליך ולשמור על המשקל הנכון לאורך זמן

במאמר נדבר על הדרך העיקרית והנכונה לרדת במשקל, אבל לפני שנתחיל חשוב להבין מה קורה לגוף שלנו כאשר אנחנו שוקלים 100 ק”ג+, כ- 25% ויותר מהמשקל הרגיל שלנו.

הפגיעה היא קשה למפרקים, לדם, ללב, לכליות ועוד…נסו לרגע לדמיין שאתם סוחבים ג’ריקן של 20 ק”ג על הגב שלכם ואתם מתחילים ללכת… לאחר פרק זמן מסוים הדופק יעלה, הגב יכאב והמפרקים יצעקו. לאחר כמה חודשים, השרירים מתחילים להתחזק, אבל בעיקר להתקצר והדרך לחיזוק הגוף מלווה בשחיקה של המפרק, כאבי גב ואף פריצות דיסק קשות.

ואז אנו עלולים למצוא את עצמנו הולכים לאין סוף טיפולים, עושים דיאטת פחממות, נמצאים קבוע בטיפולי הידרותרפיה, דיקור, פיזיותרפיה ואנחנו כבר על סף יאוש… אין לנו כוחות להמשיך.

חשוב להבין שהסיבה לעליה במשקל היא מאה אחוז פסיכולוגית ונפשית. אנחנו מפצים עם אוכל על  מצוקה, “מפרקים את המקרר” כשהילד חולה או כשמעצבנים אותנו בעבודה ועוד…. המטרה שלנו היא להבין את שורש הבעיה ולהתחיל לפעול לירידה מאוזנת במשקל.

הירידה במשקל מחולקת ל- 4 חלקים:

  1. “לסתום את הפה”
  2. פעילות גופנית
  3. פעילות נפשית.
  4. תזונה מותאמת אישית 

  

למה שחייה כל כך חשובה לירידה במשקל? ולמה בכלל שחיית WEST

לאחר שהבנו קצת את הנזק שעלול להיגרם “מהסחיבה” של משקל עודף בלבד, ניתן להבין לבד מה קורה ככל שאנחנו דוחים את הקץ – הגוף שלנו הופך להיות “מאובן” וטווח התנועה שלו קטן, לריאות אין מקום להיפתח  והגוף שלנו מתקפל ומתכווץ מיום ליום.

מה קורה לגוף בשחייה ולמה זה כל כך חשוב?

שחייה מאריכה את השרירים, יוצרת אלסטיות לגוף ובעצם מורידה את המתח ממשקל  הגוף על המפרק. שחיית WEST (שהנה שחייה הדירותרפית המותאמת אישית למבנה הגוף והיכולות), מקצרת ב- 50% ויותר את פרק הזמן שלוקח לגוף ליצור את אותו “בולם זעזועים” שמאפשר לנו בפרק זמן די קצר גם לעסוק בענפי ספורט אחרים ללא פציעות.

בשחיית WEST, כל פלג הגוף התחתון שסובל ישירות ממשקל הגוף, מיטלטל מאחורי הגוף כחלק ממתיחת היד ובכלל, מפרק מתח, סטרס, מרחיק את השרירים הנוקשים מהגב התחתון והצוואר ומאפשר לנו מאימון לאימון להעמיס עוד ועוד על הגוף ללא כאב ועם הרגשה כללית מעולה.

בעצם מטרת שיטת השחייה WEST היא להכין את הגוף לעומסים העתידיים ובכך בעצם למנוע פציעות עתידיות.

תירוצים של אנשים שרוצים להוריד במשקל

התירוצים הם רבים – “ניסיתי כבר כל דיאטה אפשרית”, “כואב לי וכל דבר שאני מנסה לא טוב לי”, “אין לי אנרגיה”, “מחר מתחילים דיאטה!!!” “אחרי החגים”, “השעות לא נוחות לי”, “הילדים”, “המשפחה”… “אני מפחד להעמיס יותר מידי על הגוף”, “השוקולד בערב מפיל אותי” ועוד……

אחד הדברים שחשוב לדעת הוא שכאשר מתחילים תהליך הוא שאסור להתחיל מספר דברים יחד. הכוונה היא, שאם אנחנו מתחילים לשחות, אז רק לאחר שלושה חודשים כשהגוף כבר התרגל ונכנס למעין ריטואל של השחייה, רק אז ניתן לשלב גם תזונה נכונה, שקילה וכו’…

דוגמא לאדם מעל 100 ק”ג

אדם ששוקל מעל 100 ק”ג, סובל ברוב המקרים מכאבים בגב התחתון, כאבי ברכיים, הוא כבר שוקל לעשות קיצור קיבה, קשה לו ללכת, אין לו אוויר, יש בעיות סוכר, לפעמים לחץ דם ורבים רבים בגיל צעיר מידי מתחילים לקחת כמויות אדירות של תרופות.

למה דווקא מים?

נתחיל מהלחץ ההידרוסטטי, שהוא לחץ המים על הגוף. אותו לחץ מלטף שבלי שנשים לב משפר לנו את הנשימה, הוא מלטף לנו את הברכיים והגב ומפחית עומס. מעבר ללחץ ההידרוסטטי, במים אנחנו מרגישים חוסר משקל. היתרון המרכזי מעבר להפחתת הלחץ על הגב התחתון, הצוואר ובכלל הגוף, הוא שאנחנו יכולים לחזק את השרירים ללא נשיאת משקל ובעצם להתחזק בלי לסבול.

לאדם עם משקל גבוה וכאבי גב, כל תרגילי הבטן יכולים להיות כואבים עד בלתי נסבלים. במים, תרגילים פשוטים כמו שכיבה על המים ועמידה איטית תחזק לנו כל שרירי הליבה ותעזור לנו מאוחר יותר מחוץ למים להיות יציבים יותר ופחות כאובים.

מה הסכנות בירידה מהירה במשקל?

יש מגוון סכנות אבל העיקריות הן פשוט כישלון וחזרה למשקל גבוה בהרבה ממה שהיינו בו בתחילת התהליך. מעל ל- 70% מהאנשים שהשתתפו בתוכנית “יורדים בגדול” פשוט חזרו למשקלם  הישן + נזק נפשי כתוצאה מהכישלון והגברת הסיכון לקבל ח”ו התקף לב ואף דום לב.

אחת הסכנות היא שהגוף שהיה רגיל במשך שנים להזרים את הדם בקצב מסוים, פתאום זרימת הדם הופכת למהירה. ברור שקשה להוכיח זאת מדעית, אבל בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר גברים שמקבלים דום לב ומתים בעקבות פעילות גופנית מואצת וירידה מהירה מידי במשקל).

הסכנות הנוספות הם פגיעה בכל חלק וחלק בגוף – מפרקים, רצועות, יתר לחץ דם, סוכר, חוסר אוויר, ביטחון עצמי ירוד, חוסר יכולת להיכנס להריון ועוד….

האם לחץ דם גבוה / כולסטרול גבוה / רמת סוכר לא יציבה – הם דברים הניתנים לשינוי?

כן, בהחלט. הגוף שלנו נותן לנו צ’נסים – לא רק צ’אנס אחד אלא כמה ואנחנו חייבים לקחת את הצ’אנס, כי כל עליה במשקל משאירה עוד צלקת ועוד צלקת עד שכל מערכות הגוף קורסות.

תזונת המטבח הטבעי – “עופרן”

יש המון דיאטות, דיאטות פחממות, דיאטות פירות, לא לאכול מהשעה 19:00 בערב, כוס יין כל יום , פלאו ועוד….

לא חשבתם שיש סיכוי שלכם מתאים משהו שונה?, משהו שיגרום לכם להרגיש שמה שאתם אוכלים נכון לכם? משהו שישבור לכם את הטירוף של השוקולד בסוף היום?

משהו שיאפשר לכם לשבת ליד שולחן ורק לדבר בלי להסתכל על האוכל שנשאר? משהו שיאפשר לכם בזמן שיש בופה , גם לטייל ולא להיות ערב שלם ליד הבופה..

תורטבע , התפתחות דרך אכילה היא הנוסחה הטבעית להתאים אכילה למבנה הגוף, למצב הנפשי והאישי , בעצם לאכול יותר אבל אוכל שיגרום לנו להיות רגועים, אוכל שיכול לטפל לנו במחלות בכאבים.

לאתר תורהטבע>>>

מה מייחד את פרויקט “WEST100” מכל תהליך אחר?

עולם המים הוא הגוף הגדול המקצועי בישראל בתחום המים. לאחר 20 שנות פעילות עם מאות מדריכים, אקדמייה שמכשירה היום הכי הרבה מדריכים ומטפלים במים בישראל ומעל 100 אלף לקוחות בארץ ועוד עשרות אלפי לקוחות בעולם, אנחנו יודעים מהי הדרך הנכונה להצלחה.

הכוונה בלהצליח הוא שבשלב הראשוני אנחנו נכין את הגוף, בשלב השני נתחיל לשלב תזונה נכונה, ובשלב השלישי נעבוד על חיזוקים ויציבות. השלב האחרון הוא יצירת אורח חיים בריא לכל החיים.

הפרוייקט מתחיל עם 3 חודשים של שחייה ובעיקר טכניקה – טכניקה שלא רק מלמדת את השחיין לשחות אלא טכניקת WEST שבונה את הגוף עד הקצה וקצת פחות, טכניקה שמשתמשת בטווח התנועה הטבעית של הגוף ומאריכה אותו לאט לאט תוך כדי טלטול הגוף והרפיית שני האיזורים החשובים – שהם הגב התחתון והצוואר.

אנשים רבים נוהגים לומר “זהו, היום מתחילים” – הם מפסיקים לאכול פחממות, מפסיקים סוכרים, מתחילים להתאמן כמו משוגעים ותוך חודש וחצי יושבים עם כאבי ברכיים, כאבים בגב תחתון ונמצאים ממש לפני ניתוח.

לעולם המים מגיעים כל אותם אנשים שלפני ניתוח, אחרי ניתוח, אנשים שמחוסר ידיעה פגעו לעצמם בגוף. רובם לא מגיעים כשטוב אלא כשממש ממש כואב להם והם לא יכולים להרים את הילדים, לטייל או לנשום, ורק כשממש כואב, עושים את הצעד. פתאום יש זמן? פתאום מותר ללכת לטיפול במקום לעבודה? פתאום הגוף שלנו חשוב יותר מזוגיות? 

פרוייקט WEST 100 מבין את הקושי ועוזר לאנשים שבורים להתחיל חיים מאושרים.

עשרת הדברות להצלחה בירידה במשקל

  1. שחייה במשך 3 חודשים – עבודה בעיקר על טכניקת השחייה בשיטת WEST
  2. לאחר 3 חודשים להתחיל תזונה – תזונה המותאמת לאדם באופן אישי, תזונה לא קיצונית שמאפשרת ביום שישי קצת לחרוג או ליהנות בחתונה.
  3. בשלב ההתחלתי, לא להפסיק לעשן – זה זעזוע גדול מידי לגוף ויגרום לכם להיכשל בוודאות
  4. למצוא חבר או חברה ולעשות את הפרוייקט בבית
  5. לשתף ולשתף כמה שיותר אנשים
  6. לדבר עם בן או בת הזוג על כמה זה חשוב לכם 
  7. בחיים אבל בחיים, לא להגיד “מחר”. אם החלטתם להתחיל עכשיו, מחר יכול להיות מאוחר 
  8. לא להקשיב לאנשים שאומרים לכם שאתם לא יכולים
  9. לא להישקל כל יום
  10. לקחת לעצמכם יעד של חצי שנה ויותר. פחות מזה יכול לגרום לכם להיכשל (הורדה של 17 ק”ג ב- 17 ימים לא אומר שלא תחזירו אח”כ את הכל)

לסיכום

אל תחכו למחר, שימו את עצמכם במקום הראשון ותשחו WEST בתור התחלה. 

גם אתם יכולים לחיות חיים מאושרים וללא כאבים.