west logo heb white
תפריט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
דברו איתנו

מרכז מידע

מרכז מידע

לימוד, שיפור ותרגול בבית, של תנועת הרגליים בשחיית חזה אצל ילדים

חמישה תרגילים שניתן וכדאי לעשות בבית על מנת לשפר את תנועת הרגליים בשחיית חזה לילדים

תנועת הרגליים בשחיית חזה היא אחת התנועות המורכבות בשחייה. לא סתם בעולם המים  סגנון השחייה הראשון שלנו הוא חץ עם רגליים בחתירה, וזאת על מנת לבנות אלסטיות בכף הרגל לפני שמתחילים תנועות קואורדינטיביות ברגליים.

חשוב לציין שאין צורך ולא כדאי ללמד את ילדכם לעשות את התנועה המלאה של שחיית חזה בבית. את זה תשאירו למדריך בשיעור השחיה, שיש לו הידע המקצועי הנדרש. לימוד של תנועה לא מדויקת עלול לעכב את ילדכם במים.

רוב הילדים שמתקשים בתנועת הרגליים בסגנון שחיית חזה לא מצליחים לבצע את התנועה בשל מספר סיבות:

  • השרירים המקרבים והמרחיקים חלשים מדי
  • שריר השוקה הקדמי (Tibialis Anterior) חלש
  • שריר התאומים המדיאלי חלש ולא מצליחים להשתמש בו בצורה נכונה
  • שרירי הבטן חלשים – חשוב לציין שבתנועת הרגליים שרירי הבטן רק תומכים בגוף

זה בדיוק כמו להגיד לילד "למה אתה לא מצליח לעשות עליות מתח?", בזמן שהילד בכלל לא יכול להחזיק את המתח במשך שתי שניות בלי ליפול, או לבקש מילד לקרוא כשהוא בכלל לא יודע את האלף בית. 

הסיפור בעצם מאוד פשוט – חזקו את השרירים הספציפיים בצורת משחק, ואולי תגלו שאין בכלל לילד בעיית קואורדינציה.

ברגע שהילד יתחזק, הוא יכול להיות שחיין חזה מדהים.

שריר הטיביאליס אנטיריור (שריר השוקה הקדמי) הוא המפתח לרגלי הצפרדע בתנועת הרגליים בסגנון חזה אצל ילדים, כי הוא זה שמאפשר לכפות הרגליים להיות כלפי חוץ בסוג של פלקס.

הכנו לכם סט תרגילים פשוטים שצריך לחזור עליו כארבע דקות ברצף (סה"כ ארבע דקות לכל חמשת התרגילים). אם הילד משתף פעולה ונהנה, מומלץ לבצע אותם פעמיים ביום, ותוך שבעה ימים בלבד כבר תרגישו תוצאות.

תרגיל מס' 1 – הליכה עם כפות רגליים לצדדים – עומדים כמו עמידה ראשונה בבלט: עקבים יחד, אצבעות לחוד, לצדדים. הולכים ישר קדימה, תוך שמירה על כפות הרגליים במנח הזה.

תרגיל מס' 2 – הרמת העקבים כלפי מעלה – מעמידה ראשונה, כמו בתרגיל הקודם, נעמדים על קצות האצבעות (בבלט – רלווה) ויורדים חזרה.

כעת ניתן לשלב את שני התרגילים הראשונים בכל צורה שעולה על דעתכם – צעד, רלווה, צעד, רלווה, או – צעד, רלווה רגל אחת, ואז השניה, ועוד.

תרגיל מס' 3 – הרמת כפות רגליים ישרות בזמן ישיבה על כיסא – יושבים על כיסא ומחזיקים בשני צדדיו. מיישרים את הרגליים לפנים עד הסוף, ומקפידים על כפות רגליים צמודות בפוינט. מרימים ומורידים את הרגליים. כך אנו מחזקים גם את השרירים המקרבים, וגם את שרירי הבטן. 

תרגיל מס' 4 – תפיסת כיסא – יושבים על כיסא כמו בתרגיל הקודם, ושוב מרימים רגליים ישרות למעלה, אבל אז מכופפים ברכיים ומורידים את כפות הרגליים, מבלי לגעת ברצפה! ומביאים את כפות הרגליים מאחורי רגלי הכיסא, כך שגב כף הרגל ״תופס״ את הכיסא. 

תרגיל מס' 5 – כיפוף ברכיים – עומדים בעמידה ראשונה, עקבים יחד, אצבעות לחוד. מכופפים את הברכיים ויורדים עם הידיים לרצפה. רוכנים קדימה ונשענים על הידיים, המרפקים מכופפים. מחזירים את המשקל לרגליים ונעמדים. אצבעות כפות הרגליים כל הזמן פונות החוצה.

 

מקווה שנהניתם (-:

אל תשכחו לשתף חברים עם ילדים שלומדים לשחות ומדריכי שחייה.

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.