5 תרגילים לשיפור תפקודי הריאות, שחרור סטרס וטיפול בבעיות נשימה במיוחד בקורונה

  • בית
  • 5 תרגילים לשיפור תפקודי הריאות, שחרור סטרס וטיפול בבעיות נשימה במיוחד בקורונה

5 תרגילים סופר חשובים שניתן לבצע כל יום על מנת לנשום יותר נכון, יותר טוב ועל הדרך, לשפר את יכולת הציפה והמהירות בשחייה

בתקופה הזו, שבה אנשים רבים חולים ומצוננים, כדאי לעשות מספר תרגילים פשוטים, שיעזרו לפתוח את הנשימה ולקדם את ההחלמה. כאשר אנחנו משתעלים, נתפסים לנו השרירים הבין צלעיים. בתרגול של חמש דקות ליום, אנחנו יכולים לשחרר את השרירים האלה ולהכניס יותר חמצן לגוף.

בתקופה הזו, שבה אנשים רבים חולים ומצוננים, כדאי לעשות מספר תרגילים פשוטים, שיעזרו לפתוח את הנשימה ולקדם את ההחלמה. כאשר אנחנו משתעלים, נתפסים לנו השרירים הבין צלעיים. בתרגול של חמש דקות ליום, אנחנו יכולים לשחרר את השרירים האלה ולהכניס יותר חמצן לגוף.

 

תרגיל מס׳ 1 – מכות לשריר הדלתא  הקדמית

בעזרת יד אחת מכים על אזור הדלתא הקדמית ביד השניה. זהו האזור העליון בזרוע, קרוב לכתף, מקדימה. 

מרידיאן הריאות עובר לאורך היד, ובאזור הזה נמצאות שתי נקודות חשובות מאד לנשימה – Lung 1 ו- Lung 2, שיכולות לעזור לנו לפתוח את הנשימה.

את התרגיל מבצעים במשך דקה. 

ניתן לשלב גם תנועה סיבובית עדינה לצדדים, ואפילו מוזיקה.

 

תרגיל מס׳ 2 – "שיוף" הזרוע והאמה עד האגודל ולחיצה על נקודת הקצה של האגודל ושל מרידיאן הריאות

כמו שעובדים על עץ עם מקצועה, אנחנו משייפים את החלק הקדמי של היד, לאורך מרידיאן הריאות, מהדלתא הקדמית ועד האגודל, תוך הפעלת לחץ ממש. לאחר מספר שיופים, תופסים את קצה האגודל ולוחצים עליו משני צידי הציפורן, ואז מנערים את היד הלוחצת. מיידית תרגישו יותר אוויר נכנס לריאות.

את התרגיל מבצעים במשך דקה. 

 

תרגיל מס׳ 3 – ידיים לפנים ולאחור + מתיחת אגודל למעלה, ידיים לפנים ולאחור + מתיחת אגודל מאחורי הגב כלפי מטה

זהו חימום לפתיחת בית החזה. במשך כ-10 שניות, או 4 פעמים, מניעים את הידיים לפנים ולאחור, כשבכל סגירה נותנים מכה חזקה לאזור הדלתא האחורי של היד, עם כף היד הנגדית.

לאחר 10 שניות משלבים אגודלים ומותחים את הידיים כלפי מעלה.

חוזרים על פתיחה וסגירה של הידיים 4 פעמים, ואז שוב משלבים אגודלים ומותחים את הידיים מאחורי הגב לפתיחת הריאות.

 

תרגיל מס׳ 4 – מתיחת מרידיאן הריאות כלפי השמיים ב- 45 מעלות + קיפול מרפק במנוחה

זוהי מתיחה של כל מרידיאן הריאות. שואפים אוויר ומותחים את הידיים למעלה בזווית של 45 מעלות, כשאת המתיחה מוביל האגודל הפרוש. בשיא המתיחה נושפים את האוויר החוצה עם קול. מקפלים את הידיים למנוחה ושואפים שוב אוויר.

חוזרים על כך למשך דקה.

תרגיל 5 – 3 נקודות, קירוב שכמות, מתיחת מרידאן הריאות ומתיחת אגודל למעלה

זוהי פתיחה ומתיחה של השכמות.

מקרבים את השכמות זו לזו בידיים מקופלות. מותחים למעלה ב-45 מעלות בהובלת האגודל, כמו בתרגיל 4, ואז משלבים אגודלים ומותחים כלפי מעלה כמו בתרגיל 3.

חוזרים על כך במשך דקה.