west logo heb white
תפריט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
דברו איתנו

מרכז מידע

מרכז מידע

החוגים כעוגן לחיי ילדינו

מאת: רומינה ריי, מנהלת תחום שחיית פעוטות בעולם המים

חוגים לילדים | חוג שחייה לילדים

רוב בני האדם, קטנים כגדולים, זקוקים לשגרה ועקביות כדי להרגיש נינוחים, ושינוי, גם אם לא במפתיע, יכול להקשות על חיי היום יום שלנו ולעיתים אף להוות גורם מטלטל המוביל לתקופה קשה. זה פשוט לא פשוט להתנתק מהרגלים ישנים ורובנו זקוקים לזמן הסתגלות כשניצבים מול החדש והלא מוכר – החלפת מקום עבודה למשל, שלא לדבר על גמילה מעישון וכד'.

בעוד שאנו, המבוגרים, יודעים להסתכל על השינוי כחלק מתהליך של החיים ולהכניס אותו לפרספקטיבה נכונה, עבור הילדים, המוכר והידוע הינו בסיס לסדר בעולם. עד כדי כך שלעיתים די בשינוי קטן בסדר היום של הילד בכדי לשנות את מצב רוחו, התנהלותו ואפילו התיאבון שלו לאורך כל היום. על אחת כמה וכמה נכון הדבר כאשר ילד מתנתק מהסביבה המוכרת והבטוחה בעקבות כניסה לגן נניח ונקלע לעולם זר ושונה בו הוא נאלץ להתמודד עם פרצופים חדשים (גננת, ילדים שאינו מכיר וכו'). גם זמן ההסתגלות שנדרש להורים יכול להשפיע עליו, לעיתים אף יותר משאר השינויים.

מעברים מעין אלו עשויים להיות טראומתיים ולגרור שינוי קיצוני בהתנהגות כגון סרבנות והרבה מאבקי "דווקא". במקרים כאלו הורים רבים נוטים להפסיק את שאר פעילויותיו של הילד מתוך כוונה לגונן עליו ולא "לטרטר" אותו עד שיסתגל לשינוי, אבל למעשה ההיפך הוא הנכון. במקרים כאלו, דווקא אותם הרגלים ישנים, כמו חוגים בהם הילד השתתף, יכולים לבוא לעזרתו. שם הוא מוצא את עולמו הישן, המוכר והטוב. החוגים הופכים לעוגן האחיזה של הילד ושומרים עליו מפני הכאוס אליו נכנס בעקבות השינוי שחווה, הם מקבלים פן נוסף וחשוב ביותר בעיצוב סדר יומו החדש של הילד. הפסקת הפעילות לא רק שלא תעזור לו להסתגל למצב החדש, אלא תצטרף לאותם דברים מוכרים שהיו ואינם ואשר יקשו עליו עוד יותר בתהליך ההסתגלות.

אחת האינדיקציות הברורות ביותר לחשיבות השמירה על המשכיות החוגים, גם אם כעת זמן הנסיעה שלכם ארוך יותר, הוא החיוך הגדול עמו הילד מגיע לחוג. אנו עדים למקרים רבים בהם ילד שעובר תקופה קשה, מגיע למפגש בשמחה גלויה עם מוטיבציה גבוהה להשתתף ובסיום קשה לו מאד להיפרד.

אורי סלע מספר שכאשר הבן שלו עבר לגן חדש, הוא לא נרדם בצהריים, התעורר כל לילה מספר פעמים בחרדה, והזמן היחיד בו הסתמנה רגיעה היה ביום בו הגיע לשיעור שחייה. שחייה, ופעילות גופנית בכלל, משחררת מתחים ומקלה עלינו להתמודד עם שינויים, במיוחד אם היא מתבצעת בשעה קבועה ובימים קבועים.

אז אם אתם מתכננים שינוי כלשהו, קחו בחשבון – חוגים לא רק מפתחים גופנית וחברתית, הם גם יכולים לסייע לילדכם להסתגל ביתר קלות למציאות חדשה.

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.