west logo heb white
תפריט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
דברו איתנו

מרכז מידע

מרכז מידע

כיצד יש לנהוג על מנת לשמור על בטיחות ילדינו בבריכה בתקופת הקיץ?

כללי בטיחות לילדים בבריכה

כולנו מכירים את הסיטואציה בה אב בבריכה גוער בבנו על שקפץ למים ללא מצופים. הילד יוצא מהמים כדי לאכול או לשחק ומוריד את המצופים לנוחיותו, באופן טבעי לחלוטין כשהוא מסיים הוא קופץ בחזרה למים כחלק מהבילוי בבריכה, אולם מבלי לשים לב וללא פיקוח צמוד של מבוגר הוא שוכח ללבוש שוב את המצופים בטרם חוזר למים. במקרה הטוב, זה נגמר בבהלה של ההורה שקופץ אחרי הילד להוציאו מהמים, במקרה הרע, זה עלול להגמר בטביעה.

לפיכך בנושא בטיחות, חשוב להבהיר מספר דברים. יש תאוריות רבות לגבי מצופים: לשים, לא לשים, מצופי בננה, מצופי נודל… לפני הכל, מה שהכי חשוב הוא לשמור על בטיחות הילדים, גם אם לדעתכם זה יכול לעכב את לימוד השחייה שלהם. כלומר, יש להעדיף לשים לילדים מצופים, כדי שתוכלו להשגיח עליהם בצורה הטובה ביותר, ביחוד כשאתם משגיחים על יותר מילד אחד.

בנושא האווירה הכללית, טעות שאני נתקל בה פעמים היא היחס של ההורים לילדים בעת בילוי בבריכה. חשוב להימנע מלהפוך להיות מדריכי השחייה של ילדכם במקום להיות פשוט ההורים שלהם. מאוד נפוץ לראות הורים שלהוטים לקדם את יכולת השחייה של הילדים, מקפידים איתם על התנועות, בדרך כלל בתקיפות ובחוסר סבלנות ופעמים רבות ממאיסים את לימוד השחייה על הילד ומוציאים לו את החשק מהבילוי בבריכה. ההורה יכול לעשות המון דברים מהנים, מרגשים ומקדמים אבל על ידי משחק ובילוי ולא בהדרכת הילד.

מלבד משקפת, דבר נוסף שילדים מאוד אוהבים ומשאיר חוויה טובה אצלם הם צעצועי בריכה למיניהם, כדורים, ומשחקים צפים. במקום שתגיעו לבריכה והילדים שלכם יראו צעצועים כאלה אצל אחרים וישגעו אתכם לקנות להם גם, תהיו אתם ההורים שבאו מצוידים והביאו לילדים שלהם את כל האביזרים המהנים.

במידה וילדכם כבר שוחה טוב ויודע להסתדר במים, תוכלו לקנות לו גם משחקים ששוקעים, כדי לאמן אותו גם בצלילה אל קרקעית הבריכה. בצורה זו תפתחו אצל ילדיכם את התנועה, את השרירים ואת הנשימה שלהם. כשעה של משחק במים דורשת מאמץ רב, מחזקת את חגורת הכתפיים ומשפרת את יכולת השחייה.

מומלץ מאוד להמנע ממתנפחים למיניהם וסירות גומי בבריכה שעלולות להיות מסוכנות מאוד. הילדים אוהבים לרוץ מחוץ לבריכה לקפוץ על המתנפחים הללו ויכולים בקלות להחליק ולקבל מכה, לעוף מההדף לאחור ולהיפגע בראשם.

כדאי להצטייד בפירות ובמאכלים בריאים מהבית וכך למזער את כמות הג'אנק שהם יאכלו במהלך הבילוי וגם לצמצם את ההוצאה הכספית שתגיע במידה והילדים ישארו רעבים וירצו לקנות אוכל, גלידות או קרטיבים.

לסיכום, חשוב להפוך את הבילוי בבריכה לחוויה בטוחה, מהנה וכיפית ולהתכונן אליה בהתאם. לא להיות המורים שלהם ולא להגיע על תקן מדריכי שחייה, אלא לשחק ולבלות איתם, כמו שהם מצפים מכם.

שמירה על הילדים בבילוי בבריכה

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.