מכירות:073-7579019
כל נושא:03-6992995
 |  כניסה ללקוחות  |  EN

למה אנשים טועים כשהם חושבים שהבעיה העיקרית שלהם בשחייה היא הנשימה?

  • בית
  • למה אנשים טועים כשהם חושבים שהבעיה העיקרית שלהם בשחייה היא הנשימה?

האם באמת יש לנו בעיית נשימה בשחייה?

לפחות 5 אנשים בשבוע מגיעים אלינו, לעולם המים, בטענה שיש להם בעיה עם הנשימה במים, וכמעט כולם טועים.

אלו שכן מגיעים אלינו, מצליחים להבין די בקלות שהבעיה העיקרית היא דווקא לא הנשימה. 

בעזרת מאמר זה, תוכלו להבין די בקלות למה בכל זאת אותו שחיין או שחיינית מרגישים שאין להם בכלל אוויר, ומבקשים, בביטחון מלא, לעבוד על הנשימה שלהם בסגנון החתירה.

על מנת להבין את ההסבר לבעיה, נתחיל בדוגמא:

קחו אדם כלשהו, תוסיפו לו 20 ק”ג (לדוגמא: אדם ששוקל כ- 80 ק”ג, עם תוספת של 25% ממשקלו על הכתפיים) ובקשו ממנו ללכת. לאחר פרק זמן לא ארוך במיוחד, הוא ידווח על קושי נשימתי וייתכן וגם יחוש בקושי ברגליים ובכתפיים, והדופק יתחיל לעלות ולעלות… במידה ואותו אדם אינו מיומן בהרמת משאות כבדים, הוא יתחיל לנשום בכבדות לאחר משהו כמו 25 מ’, ויוריד את המשקל הכבד מהגב.

אותו אדם מבין שהקושי הנשימתי, הכבדות, הכאב ברגליים ובכתפיים, הוא כתוצאה מאותה משקולת כבדה, ולא יחשוב שהבעיה היא הנשימה.

עכשיו גם אתם וודאי כבר מבינים מדוע 95% מהאנשים שמגיעים אלינו כדי לעבוד על הנשימה, וחושבים שרק אם נסדר להם את הנשימה הם יהיו האדם המאושר בתבל, בעצם טועים… 💡 😉  

ואם נחזור לאותה דוגמא של אדם המרים משקל כבד – על מנת שהוא לא ירגיש קושי נשימתי מהמשקל שהוא סוחב על הגב, עליו להשקיע בין שלושה לששה חודשים של תרגילי יציבה, תרגילי כוח לרגליים, גמישות לרגליים ועוד….

ובחזרה לשחייה

מרבית האנשים מרגישים קושי נשימתי לא בגלל שהנשימה שלהם אינה נכונה, לפעמים היא דווקא נכונה ולפעמים הנשימה היא רק הדגש התשיעי בחשיבותו בסולם דרגות לימוד השחייה. הכוונה היא שתמיד ישנם מושגים חשובים יותר לעבוד עליהם לפני שניגשים לנשימה.

על מנת להבין קצת יותר, כדאי לדעת שבשיטת השחייה WEST אנחנו מחפשים להרפות את הגוף, כי כאשר ישנן זוויות מסויימות בשחייה שגורמות לנו לסטרס, אנחנו שוקעים וכאשר אנחנו שוקעים, הגוף שלנו נמצא בבלימה קבועה, כך שלא רק זה שאנו יוצרים לחץ בצוואר ובגב התחתון תוך כדי שחייה, אנחנו גם נאלצים להתאמץ הרבה יותר.

כמה יותר אנחנו מתאמצים?

ככל שהגוף שלנו שוקע יותר, כך הרגליים יורדות יותר למטה ולמעשה נגררות. אותו גרר יכול להוות במקרה הטוב 30%, 50% ואף להגיע ל- 60%  גרירה. הסטרס שנוצר לגוף עם בלימת רגליים של 50%, משפיע כמעט בקשר ישיר על מידת המאמץ של אותו שחיין.

לדוגמא, שחיין יכול לשחות 44 תנועות לבריכה, אך ברגע שנסדר לו את הציפה ע”י ששת הדגשים של שיטת השחייה WEST, הוא אוטומטית, תוך 5 דקות, ירוויח את אותם 50%+. ולמה אותו “פלוס”? כי כאשר הורדנו את מספר התנועות ל- 32 (בשחייה של 25 מ’), המאמץ והדופק ירדו משמעותית, ואז גם יעילות התנועה משתפרת.

ששת הדגשים בשיטת השחייה WEST הם:

  1. מציאת מנח וצורת כף היד האופטימאלית עבורכם בזמן שאתם שוחים
  2. עומק המתיחה האישי
  3. מנח הראש במים
  4. גרירת הרגליים
  5. זמן הגלישה
  6. אופן נשיפת האוויר – מאיפה והאם לעצור את הנשימה מתחת למים.

כפי שאתם שמים לב, לכל שחיין, גם אם הוא שחיין ממש ממש טוב, ישנם 6 דגשים היוצרים ציפה ובסופו של דבר גם מרפים את הגוף וגם עוזרים לכם לשחות מהר יותר. אותם דגשים חשובים יותר מנשימה.

רמז ענק: כאשר משפרים את דגשי הציפה ומתאימים כל דגש באופן אישי אליכם, הנשימה שלכם תהיה קלה פי כמה גם ללא כל עבודה על הנשימה.

סוד אחרון :כאשר דגשי הציפה “תפורים” לנתוני גופכם, לימוד הנשימה הולך בצורה ממש, אבל ממש קלה.

מומלץ גם לצפות בסרטון ומאמר שנותר הסבר על ציפה ושקיעה במים >>

אחרי שאתם שולטים ממש אבל ממש טוב בסגנון שלכם תקראו את המאמר הזה>>