west logo heb white
תפריט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
דברו איתנו

מרכז מידע

מרכז מידע

4 סיבות סופר חשובות למה בחתירה כדאי לנשום כל 3 ולא כל 2

שחיינים אולימפיים שוחים עם נשימה כל 2, למה לנו זה פחות טוב?

4 סיבות סופר חשובות שיסבירו לכם טוב יותר את חשיבות השחייה הסימטרית , או במילים אחרות שחייה עם נשימה כל 3, פעם אחת נושמים ימינה ופעם שנייה שמאלה.

 רוב השחיינים האולימפיים שוחים עם נשימה כל 2 בתחרויות, הסיבה העיקרית היא יותר חמצן, המטרה שלנו זה להכניס יותר חמצן לשרירים וככה נשחה מהר יותר.

חשוב להבין שרוב השחיינים החובבנים, שחייני מאסטרס, צריכים לשחות עם נשימה כל 3, בגלל 2 סיבות עיקריות: 1. בריאות 2. זה פשוט יגרום לנו לשחות יותר מהר במרחקים ארוכים.

לקחנו את ה- 4 סיבות העיקריות שמסבירות את הסיבה לנשימה סימטרית, נשימה כל 3 

  1. שחייה סימטרית ומאוזנת –  90%  השחיינים שאינם אולימפיים חותכים קו סימטרייה, חיתוך קו סימטרייה גורם לכם טיפה לשחות בזיגזג וגורם לכם לעצר במים בזמן הנשימה.
  2. שמירה על הצוואר והגב התחתון –  שאנחנו חותכים קו סימטריה נוצר לחץ על הגב התחתון והצוואר, במקום להרוויח מהשחייה אנחנו פוגעים בגוף, רוב האנשים הלא מיומנים כאשר נושמים כל 2, עולים גבוה מידי ובמקום לנשום ולהמשיך לשחות עם עולים גבוה , יוצרים לחץ על הצוואר ואז שהראש חוזר למים הם, הגוף כולו שוקע, במקום להשקיע את הכוח להתקדמות אנחנו עסוקים באיזון הגוף , אותה יציאה מאיזון יוצרת לחץ בצוואר וגב התחתון.
  3. ציפה טובה יותר – כאשר אנחנו שוחים כל 2 יש שקיעה גדולה יותר של הגוף בזמן הנשימה ואז הנשימה יוצרת גרר, הרגליים שוקעות ואנחנו נלחמים הרבה יותר במים, שקיעה גם גורמת לבלימה.
  4. שחייה מהירה יותר למרחקים – התחמצנות יותר איטית – שאין לנו לחץ על הצוואר והשחייה היא סימטרית בנשימה כל 3 , קצב השחייה למרחק הופך להיות מהיר הרבה יותר והגוף מתעייף הרבה יותר לאט.

 

אם אתם שוחים  נשימה כל 2 ואתם רוצים לשנות לנשימה כל 3, מומלץ לעשות 5 כמה תרגילים על מנת להצליח לשחות בריא יותר ומהר יותר.

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.