073-7579019
 |  כניסה ללקוחות  |  EN

לנשום כל 3 תנועות בשחייה

  • בית
  • לנשום כל 3 תנועות בשחייה

ואיך מתאמנים לזה?

נשימה כל 3 תנועות בשחייה

בכל פעם כשאני מבקש ממישהו ששוחה כל 2 תנועות לשחות כל 3, אני שומע “תירוץ”, אפילו כשאני חושב ששמעתי הכול זה מגיע – “יש לי מים באוזן הימנית תמיד”, “אני לא סימטרי”, “אין לי אוויר בצד השני”, “כואב לי הצוואר”, “ככה מייקל פלפס שוחה”, “ראיתי את השחיינים באליפות העולם…”, “המציל אמר לי שזה בסדר” ועוד….

כמה נתונים חשובים

  1. היום, יותר ויותר שחיינים ברמה עולמית שוחים כל 2 תנועות, אך במהלך האימונים מתרגלים גם כל 3,5,7 ויכולים לשחות לשני הצדדים. אותם שחיינים גם מצליחים לשחות סימטרי ולהתקדם בצורה מדהימה בנשימה כל 2 בניגוד אלינו (לא לשכוח, הם שחיינים ברמה עולמית). סאן יאנג למשל, אלוף העולם ב-1500 מ’, נושם לפעמים לצד ימין ולפעמים לצד שמאל באותה בריכה.
  2. 90% מהשחיינים “החובבים” ששוחים עד 3 פעמים בשבוע ונושמים כל 2, חותכים קו סימטריה, כך יוצרים לחץ באזור הגב, צוואר וכתף ולכן שוחים בזיג זג.
  3. הזזת הראש במהירות גבוהה, כל פעם לצד אחד, מצריכה המון עבודה על שרירי הצוואר ולאנשים שאינם שחיינים מקצועיים זה עלול לגרום לכאב.
  4. רוב השחיינים ששוחים כל 2, צוללים לאחר הנשימה ואז מירב הכוח מתבזבז לצורך עלייה ופחות לצורך התקדמות.
  5. זמן הלימוד לשחייה בנשימה כל 2 או כל 3 זהה גם אצל שחיין מבוגר וגם אצל ילד.
  6. שחייה כל 3 תנועות בריאה יותר, סימטרית יותר, נכונה ולא יוצרת לחץ על אזור הגב והצוואר.

איך לנשום כל 3 תנועות בשחייה

שחיינים ברמה עולמית שוחים כל 2, מפני שזה מאפשר לקחת יותר חמצן לשרירים. גם אני בתחרות לפעמים נושם כל 2, אך ללא יוצא מן הכלל כל האימונים שלי הם נשימה כל 3 ( אלא אם מטרת התרגיל שונה). ובכל זאת, למה שחיינים נוטים לנשום ככה? הסיבה העיקרית היא שאין אוויר. רוב השחיינים מרגישים מצוקה באוויר וחושבים שהם לא נושמים נכון, אבל ברוב המקרים הסיבה האמיתית היא שהם לא שוחים נכון ו/או לא שוחים באופן סימטרי.

אז מה צריך לעשות?

  1. האימון החשוב ביותר הוא שחייה עם שנורקל ללא נשימה, לשחות לאט עד שמצליחים להגיע ל-1000 מ’ עם/בלי סנפירים, כאשר הדגש העיקרי הוא על גלגול גוף לכ-45 מעלות, כל פעם שנוגעים עם הכתף בסנטר או בלחי.
  2. לאחר שהתנועה מושלמת ומרגישים שהראש במנח ישר ולא זז, ניתן להמשיך לשלב הבא שהוא מנח נשימה >>.

השחייה היא ספורט מדהים. מומלץ לקחת מהשחייה את הדברים הטובים, את האורך, הסימטריה, הגמישות, ורפיון הצוואר והגב.

נשימה כל 2 תנועות אפשרית בהחלט אך מעל גיל 18 כבר כדאי יותר לחשוב על הבריאות ולהתאמץ כדי לשחות נכון ולשמור על עצמנו. מספיק לחצים יש לנו בחיים, לחצים שגורמים לצוואר תפוס (ובמיוחד בצד ימין) אז לא צריך להוסיף עוד.

8 תרגילים שכדאי לעשות על מנת לתרגל נשימה בטכניקת WEST ולשמור על הצוואר >>

יאללה למים, תיהנו ותשמרו על עצמכם….

לקוחות יקרים, ביום הבחירות הסניפים שלנו סגורים למעט סניף אקטיב שפתוח עד השעה 16:00