west logo heb white
תפריט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
דברו איתנו

מרכז מידע

מרכז מידע

כיצד להכין את ילדכם לשיעורי שחיית פעוטות (ומדוע ההכנה כל כך חשובה)

לפעמים אנחנו חושבים – מה יש כאן להכין? נכנסים למים ושוחים וזהו, הילד שלי דג…

הכנה לשיעורי שחיית פעוטות

יחד עם זאת, בשיעור הראשון ובכלל בחודש הראשון, ישנם המון דברים חדשים, המון גירויים – כגון מקום חדש, בריכה חדשה, טמפ' מים שונה מהאמבטיה, פתאום אנחנו ההורים נמצאים בתוך המים, מחזיקים את הילד בזויות שהוא לא כל כך מכיר, יש לו בגד ים חדש… אם עד עכשיו הוא הרגיש שהחיים יפים – אין בגדים באמבטיה, פתאום מלבישים לו בגד ים צמוד ואם לא די בכל זה, מגיעים גם מדריכ/ה שכל רצונם הוא להחזיק אותו במים ושרים לו שירים שהוא לא מכיר.

לפני שנתחיל לספר לכם על הטיפים חשוב לנו לספר לכם על המטרה שלכם בשחיית פעוטות בעולם המים ועל שיטת השחייה WEST שנבנתה במיוחד על הקטנטנים 

המטרה שלכם כהורים: לגרום לילד לשחות 25 מ'  בגיל 3-4 שנים, לבד ללא מצופים ( עם או בלי סנפירים)

מה זה יעשה לכם כהורים ולילד שלכם בחיים?

ילד ששוחה 25 מ' בגיל 3 הוא יותר חזק, הביטחון העצמי שלא יותר גבוה, אתם ההורים רגועים בהרבה מכל שאר ההורים, אתם תתמלאו גאווה עד דמעות שזה יקרה ואתם תהפכו את הילד שלכם להיות טוב בספורט , בכל ענפי הספורט, כן זה משנה חיים שלמים שילד שוחה 25 מ' לבד בשיטת עולם המים.

בסוף המאמר ידבר קצת על שיטת עולם המים לשחיית פעוטות ואיך היא פותחה…

אנו יודעים ששחיית התינוקות זהו אחד הדברים המדהימים, הכיפים, המחזקים, זמן איכות מדהים שלנו כהורים, עוזר למערכת החיסונית של ילדינו, משחרר ועוד. למרות כל זאת, יש מספר טיפים שכדאי לעשות לפני שמתחילים לשחות, על מנת להבטיח ב- 99% שהחוויה הראשונית שלנו כהורה ולילד תהיה מוצלחת.

למרות כל זאת, אם אתם כהורים באים ליהנות, ההנאה בשחיית הפעוטות בעולם המים מובטחת, גם אם לא תעשו את כל 10 הטיפים (וגם אם לא תעשו אפילו טיפ 1):

10 טיפים חשובים " איך להכין את ילדיכם לחוג שחיית פעוטות ולהפוך את הילד לדולפין"

  1. מומלץ להגיע לאמבטיות של 30 דקות (לפחות פעמיים לפני השיעור הראשון). הפעוט צריך להסתגל לשהייה במים, על מנת שלא התעייף לאחר מספר דקות.
  2. מומלץ לקנות בגד ים רב פעמי לשחייה בבריכה ולנסות אותו באמבטיה לפחות פעם אחת לפני (ניתן לקנות בחנות עולם המים,בפולג , רמת השרון ורמת גן).
  3. כמה שיותר משחקים באמבטיה– לנסות לשיר לילד באמבטיה מדי פעם ולשלב כמה שיותר משחקים, ברווזונים, כדורים וכו', על מנת להפוך את האמבטיה למוצלחת וחווייתית.
  4. להגיע לבריכה עם הילד פעם אחת לפני השיעור הראשון, לטייל איתו, להסביר לו, להראות לו את המים ואם ממש בא לכם, לקחת מים מהבריכה ולשים לו קצת על הפנים (המים במרכזי עולם המים טובים יותר ממי הברז).
  5. להראות לו את מדריך/ת השחייה במחשב גם אם הוא בן 3 חודשים ולספר לו שהולכים לשחייה בבריכה. עד היום הילד שלכם היה מורגל לאמא, אבא, סבא וסבתא.
  6. לקבוע את שיעורי השחייה לתינוקות בזמן שנוח לכם ואתם הולכים להתמיד לפחות עד גיל 3 שנים ברציפות. חלק מהתהליך המדהים הוא לא רק לבלות עם הילד למשך חודש ולחכות לצלם אותו מתחת למים, אלא להגיע לגיל 3 כשהוא שוחה לבד בבריכה וצולל. ילד ששוחה בקביעות, גם אם הוא היה הכי חלש בזמן הלידה, הופך להיות דג, חזק במים ומחוצה להם. אלפי ילדים בעולם המים ששחו מגיל 3 חודשים, 8 חודשים, שנה וחצי, והתמידו, הגיעו למצב שקל להם מבחינה ספורטיבית בכל תחומי האירובי. איזה כיף לשים את הילד שלנו שיהיה בין הטובים בספורט, ומה שבטוח לא אחרון.
  7. להגיע שני ההורים יחד ולהיות עם הפעוט במים בפעם הראשונה (לא תמיד זה אפשרי מבחינת הצפיפות בבריכה), זאת מאחר שההורה שנמצא במים נהנה בטירוף וההורה שנותר בחוץ קצת סובל מחום. אנחנו נוהגים לחמם את החלל במיוחד בחורף, על מנת שהילדים שיוצאים מהמים ירגישו נעים וישמרו על חום הגוף.

טיפים ליום בו מתקיים שיעור השחייה

  1. לנסות להעיר אותו עד כחצי לפני השיעור. אם הוא נרדם, או עייף מאוד, על מנת שיוכל להסתגל בצורה עדינה ולא ניקח אותו מהר וקדימה למים.
  2. אוכל לפני ואחרי השיעור – לנסות להאכיל כ- 30 דקות עד שעה לפני השיעור, על מנת שהאוכל יספיק להתעכל ומצד שני שלא יהיה רעב בזמן השיעור. גם אם הוא רעב בזמן השיעור, ניתן להאכילו ולהיכנס ישר למים (רק מומלץ בשלב זה פחות להקפיץ אותו). בסיום השיעור, לפני שהוא נרדם, לתת לו לאכול – הוא עבד קשה, 30 דקות של מאמץ, חיזוק שירים וגירויים רבים. האוכל חשוב מאוד לפני השינה, על מנת לבנות את השריר ולחזק את המערכת החיסונית.
  3. שינה ואוכל בסיום  – לאחר סיום הארוחה חשוב מאוד לישון. השריר שלנו נבנה בשינה, העצמות מתחזקות וגדלות בשינה, המערכת החיסונית מתחזקת וכל הגירויים נקלטים. שינה טובה לאחר השיעור מאפשרת לפעוט לבנות את עצמו לשיעורים הבאים.

לסיכום, גם אם לא ביצעתם את כל 10 הדגשים לא קרה כלום. בשלב מסוים, גם אם הקטנטנים רעבים ועייפים, ברגע שהם רואים מים ובמיוחד במרכזי עולם המים, מיד שוכחים הכל. אך כמו שרץ מרתון מרגיל את הרגליים שלו לפני המרתון לזמן הריצה במרתון עצמו, כך השחיין הצעיר יכול להרגיל את הגוף שלו לאמבטיה של 30 דקות (זמן השיעור).

גם במידה והילד רוצה לצאת מהמים במהלך השיעור הראשון, ישנו סיכוי טוב שהוא עייף, רעב או שהספיק לו. לא קרה שום דבר, כל ילד צריך את זמן ההסתגלות שלו.

אנו זקוקים לשלושה דברים על מנת לשמור על ילדינו ולבנות את הגוף: אוכל, שינה ופעילות גופנית.

קריאה נוספת של המאמר תעזור לכם לא רק ליהנות משיעורי השחייה לתינוקות, אלא גם לשמור על המערכת החיסונית, בחורף ובקיץ.

שיטת עולם המים לשחיית פעוטות "WEST "   ראשי התיבות של שחיית ווסט היא Water World Swimming Therapy

או במילים אחרות שחייה הידרותרפית , אתם ההורים שואלים למה בכלל אני צריך שחייה הידרותרפית אם לילד שלי אין שום בעייה?

עולם המים הוא כיום המרכז הגדול והמקצועי בישראל לטיפול בפעוטות והידרותרפיה בכלל, מגיעים אלינו תינוקות מכל מגוון הבעיות מטונוס שרירים נמוך , ילדים או חולשה באחת הגפיים, טורטיקוליס , עיקוב התפתחותי ועוד…

לאחר שראינו כלכך הרבה מקרים הבנו שחייבים ללמד בצורה אחרת, חייבים לא סתם לבנות את השריר של הפעוט או התינוק אלא קודם להאריך את השריר ואז לחזק אותו.( חיזוק לפני הארכה יוצר שריר קצר מאוד וקשה יותר להאריך אותו בשלב מאוחר יותר)

שיטת עולם המים בעצם ע"י עבודה על שלושת האלמנטים: 1.אורך שריר חגורת הכתפיים, 2. נשימה ובעיטות ( מגיל מאוד צעיר עם סנפירים) לוקחים את התינוק ובונים לו שרירים תומכי שלד בצורה האופטימלית לכל ענף ספורט ובכלל לחיים.

איפה הורים טועים?

הורים רבים לוקחים את הילד ל- 3 חודשים ואז מפסיקים!!

השלב החשוב ביותר בשחיית הפעוטות הוא המעבר מגיל שנה ו- 11 חודשים לגיל שנתיים או במילים אחרות השלב שהילד מודע לעצמו , שולט בנשימה ואי אפשר סתם להצליל אותו אלא צריך ללמד אותו לשלוט בנשימה וכמובן ללמד אותו להרים את הראש לבד.

עולם המים הוא המרכז היחיד בישראל ובין המרכזים הבודדים בעולם שמצליח לקחת ילדים בגילאי פחות משנתיים לשחות 25 מ'!!

לסיכום:

השחייה תתמוך לילד שלכם בכל החיים, תהפוך אותו לחזק יותר, עם ביטחון עצמי גבוה יותר, הגוף שלו או שלה יראו אחרת ואתם תהיה ההורים הכי מאושרים בעולם.

 

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.