west logo heb white
תפריט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
דברו איתנו

מרכז מידע

מרכז מידע

האם הצלילה חשובה בגיל 3 חודשים או שזה סתם גימיק?

זה מצטלם מעולה וניתן לשלוח לסבא, סבתא, דודים ודודות… אבל האם הילד/הפעוט באמת מוכן?

האם זה נכון לצלול בגיל 3 חודשים ?

ננסה לספר קצת על צלילה אצל פעוטות – מתי כן, מתי לא, והאם צלילה בגיל הזה בכלל חשובה?

כפי שחלקכם וודאי יודעים, הפעוט גדל במים במשך 9 חודשים ולכן, המקום הטבעי לו אח"כ זה מים. מהבטן ועד גיל 6 חודשים, עדיין קיים אצל הפעוט "רפלקס הנשימה" (מחקרים בעולם אומרים שרפלקס זה קיים עד גיל שנה) והכוונה היא שהוא אינו בולע מים מים במשך כמה שניות כאשר מצלילים אותו. אבל האם הוא נהנה מזה? והאם הוא מוכן? על כך נדבר עכשיו.

הצלילה עד גיל שנה אינה חשובה כלל ואפשר להסתדר גם בלעדיה כחלק מחינוך הילד לשחייה ולהפוך אותו לדג במים( יש דברים חשובים הרבה יותר ). אבל אנחנו, פעמים רבות כל כך רוצים להעניק ולהשקיע בילד שלנו כבר מהרגע בו הוא נולד, ולא משנה באיזה תחום – החל מעיצוב החדר שלו שיהיה משופע באלמנטים ויזואליים שיגרו את חושיו של התינוק, כמו למשל ציורי קיר לחדרי תינוקות ועד לפריטים כמו מחמם מגבונים  או שאנו מושפעים אפילו מבלי להיות מודעים לכך, מלחץ חברתי ורוצים להצליל את הילד שלנו כבר בשיעור הראשון.

התשובה שלי לאותם הורים שכבר רוצים להצליל ואומרים שהילד מוכן היא: "האם אתם מוכנים לקחת את הסיכון של "פיפטי פיפטי" שהילד שלכם יסבול אחר כך מפחד מים? או לא ירצה בריכה בכלל, ואתם תיאלצו לשלם כספים רבים בכדי להוציא אותו מהטראומה וכו'..?

תמיד יש את העקשנים שאומרים "אבל"… אין אבל, זה פשוט לא שווה להצליל את הילד שלכם לפני הזמן.

מה הכי חשוב בשלבים הראשוניים של שחיית פעוטות מעבר לקשר עם ההורה, החיבור המדהים של ההורה והילד במים, כושר, אירובי, חיזוק המערכת החיסונית ועוד?

שלושה דברים חשובים לנו בעולם המים על מנת להפוך את הילדים שלכם לדגים ושישחו בגיל 3 שנים (אבל ממש ישחו), וכן, צדקתם – הצלילה היא לא אחת מהם. ילד ששוחה בגיל 3-4 הוא חזק יותר, הביטחון העצמי שלו גבוה יותר, חגורת הכתפיים שלו חזקה יותר, הקואורדינציה משתפרת וכשהוא ילך לבריכה וכל שאר הילדים יהיו עם מצופים, אתם תוכלו ללכת גאים מאוד כי התמדתם 

ובכן, שלושת הדברים החשובים ביותר שהם לא צלילה :

  1. חיזוק חגורת הכתפיים – כיום 70% הילדים עד גיל 6 סובלים מחגורת כתפיים חלשה, אנחנו בשחיית פעוטות ניצור משחקים כגון תפיסת כדורים ( הפעוט שולח ידיים לפנים  ) או החזקת חישוק  ועוד…
  2. חיזוק הנשימה – מדריכים רבים חושבים שהצלילה  משפרת את הנשימה? אבל תנועה במים, יצירת לחץ הידרוסטטי משתנה תעשה את ההבדל , כגון גרירת הפעוט לפנים ויצירת זרם מים על הריאות.
  3. חיזוק הרגליים כחלק ממנח השחייה – הכוונה היא להרגיל את הילד לבעוט ב"פוינט" עם ידיים קדימה ועקבים בקו המים. תנועה זו עוזרת ליציבה, לשחייה, להליכה, ריצה בעתיד ועוד….

ובכל זאת, האם אני מאמין בצלילה? כן, ובהחלט, אבל רק כשהילד מוכן. ואם בכל זאת הוא לא מוכן, אין מה למהר ומומלץ להתייעץ עם הצוות המקצועי של עולם המים על מנת לדעת מתי זה הזמן הנכון.

בשלב הראשון – גם אם הילד מוכן, אין מה להצליל אותו לפני שהיה לפחות 4 שיעורים במים.

בשלב השני – ניתן לילד להרגיש את המים על הפה, שישתה קצת את המים (אל דאגה, בבריכות עולם המים המים טובים יותר ממי שתייה).

בשלב השלישי – נרטיב את הראש והפנים עם מים באופן קבוע ונחייך אליו כאשר המים מטפטפים מראשו על העיניים.

בשלב הרביעי – ניתן לו סימן של "1..2…. וש….לוש" ואז צוללים עם סוג של הרמה.

בשלב החמישי – הצללה רק עם הפנים במים

בשלב השישי – הצללה מלאה ובסיום תמיד חיוך של ההורה, הרמה והורדה קלה ולהגיד לפעוט "כל הכבוד!"

והכי הכי חשוב – לתת לצוות עולם המים לעשות את העבודה: להתייעץ, לשאול שאלות, ולתת לילד את הזמן שלו ואם הוא לא מוכן – לחכות קצת.

שתהיה לכם שחייה מהנה וכיפית, וכמובן צלילה – כן, בהחלט כמה שיותר – יותר טוב, אבל בשלבים נכונים ובקצב של הילד!

להתראות בבריכה!

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.