מכירות:073-7579019
כל נושא:03-6992995
 |  כניסה ללקוחות  |  EN

האם אני אלרגי לכלור? ומה עושים עם הנזלת שמופיעה בתום אימון השחייה

  • בית
  • האם אני אלרגי לכלור? ומה עושים עם הנזלת שמופיעה בתום אימון השחייה

האם יש לי אלרגיה לכלור?

סובלים מצינון, אדמומיות או אלרגיה על העור לאחר אימון שחיה? זה לא בהכרח אומר שאתם אלרגים לכלור: כל הדרכים לזיהוי ופתרון לבעיית ההצטננות לאחר אימון השחייה.

יצאתם מהבריכה והנזלת לא מפסיקה במשך שעתיים או יותר? לפני שאתם נכנסים לדיכאון קליני ממה שהרופא אומר, קראו את המאמר הזה, סיכוי גבוה מאוד שאין לכם בכלל אלרגיה לכלור.

רוב האנשים שבטוחים שהם סובלים מאלרגיה לבריכה או אלרגיה לכלור, אינם אלרגיים לבריכה כפי שהם חושבים. הבריכה הינה סביבה העשויה לעזור לפתור את בעיות האסטמה, לפתח את יכולות הנשימה ולגרום ליותר חמצן לזרום למוח. במקביל, מגע עם כלור, או שחייה בבריכה סגורה עלולים לגרום לתופעות לוואי כמו: נזלת, צינון או אדמומיות בעור.

במאמר זה נדון בנושא תופעות הלוואי העלולות להיגרם כתוצאה משחייה ואימון בבריכה, כיצד לזהות את מקור התופעות וכיצד להתמודד עם תופעות לוואי אלו.

כדי לטפל בבעיה, עלינו לדעת ולשלול את הקשר של התופעה לשחייה בבריכה. חשוב לא לצרוך נוגדי דלקת, נוגדי חמצון, תרופות וכדורים נגד אלרגיה לפני שבודקים את הסיבה להופעת התופעה כיוון שברוב המקרים, ההתנהגות במים היא זו שגורמת לתופעת הלוואי להופיע ולאו דווקא הכלור הנמצא בבריכה.

הופעת הצינון או הנזלת לאחר אימון שחייה יכולים להופיע בגלל מספר סיבות:

  1. אלרגיה לכלור – הסיבה הפחות פופלארית.
  2. נשימה לא נכונה דרך האף – מבלי לשים לב, במהלך השחייה מכניסים מים לאף ונושמים בצורה חזקה ולא נכונה.
  3. חוסר שינה או חולשה של המערכת החיסונית.
  4. התאמצנו מידי והמערכת החיסונית שלנו חלשה יחסית.

בכדי לדעת מהי הסיבה האמיתית להופעת התופעה וכיצד יש לטפל בה, נפעל בשיטת השלילה ונשלול את הסיבות האפשריות:

  • בראשונה, יש ללכת לבריכה שבה שחינו, ולאחר שהצינון עבר לשחות במשך עשרים דקות בצורה עדינה, לבד במקצה. ייתכן שהקצפת הרגלים של השחיינים ששוחים לפנינו במקצה גרמה לכך שאדי הכלור עולים, נכנסים לקני הנשימה וגורמים להתעטשויות או להופעת הצינון.
  • להשתמש בתופסן אף – מניחים את התופסן על האף ונושמים דרך הפה בשחייה. ברוב הפעמים כשהמים לא נכנסים לאף, הצינון יעלם. לעיתים קרובות, ההסתגלות של השחיין לבריכה צריכה להיות איטית. באימון הראשון, על השחיין לשחות כ-15 דקות וכל אימון לעלות את זמן השחייה בהדרגתיות עד שהגוף מסתגל. בדומה לריצת מרתון – אי אפשר לרוץ מרתון מלא אם לא עוברים תהליך הסתגלות הדרגתי.
  • בחלק מהמקרים, שחייה בבריכה סגורה מידי ולא מאווררת עלולה לגרום לצינון.
  • כמו כן, מצבים של: עייפות, חוסר שינה, תזונה לא נכונה ומערכת חיסון חלשה עלולים לגרום לתופעות לוואי.

  רגישות לכלור - תופסן אף לשחייה

במקרה של אלרגיה של העור, נפעל באותו האופן לזיהוי הבעיה ונזהה את הסיבה לתופעה. לאחר שזיהינו את הסיבה לתופעה, נפעל בהתאם.  

לסיכום, אם אתם מרגישים צינון או שהגוף נהיה אדמומי לאחר שחייה בבריכה, רצוי לבדוק את סיבת הופעת התופעה על ידי שחייה כשאין אנשים, ולבדוק האם יש השפעה על הגוף כתוצאה מההקצפה של המים. בשלב השני, נשחה עם תופסן אף כדי שלא יכנס לנו מים או אוויר דרך האף ונראה אם הצינון ממשיך. בשלב השלישי, נתאמן בשחייה בצורה הדרגתית ואיטית כדי לסגל את הגוף.

במקרה הכי גרוע, אפשר ללכת ולשחות בבריכת מלח או בים, אך לא מומלץ לוותר בקלות על האימון בבריכה, כיוון שהבריכה היא כלי לעבוד על סטים מדויקים והאימון בה ניתן למדידה.  

חשוב לדעת שיש אנשים אלרגים לשחייה בכלל, ואז הצינון יגיע גם בסיום אימון ים. במקרה כזה, גם פה תופסן אף יכול לעזור.

תופסן אף לשחיינים למניעת צינון לאחר השחייה

אם עדיין המאמר לא עזר לכם להסתגל למים, ניתן להתייעץ עם צוות עולם המים, אך תמיד חשוב לזכור שגם אם הרופא מאבחן אתכם כאלרגיים, כדאי ומומלץ לבדוק זאת ולא לוותר בקלות על השחייה, אלא להבין שכל אחד פשוט צריך את הקצב שלו בשחייה.

שחייה מהנה ובריאה!