מכירות:073-7579019
כל נושא:03-6992995
 |  כניסה ללקוחות  |  EN

שיפור יכולת הקשב והריכוז בלימודים באמצעות שחייה, ולמה כל כך חשוב לשחות בתחילת שנת הלימודים

  • בית
  • שיפור יכולת הקשב והריכוז בלימודים באמצעות שחייה, ולמה כל כך חשוב לשחות בתחילת שנת הלימודים
    • כיצד שחייה תורמת לילדכם להיות קשובים ומרוכזים יותר בלימודים
    • חשיבות המים לרגיעה ואיזון
    • הקושי איתו מתמודדים ההורים כיום בעקבות הטכנולוגיה והאימפולסיביות של הילדים
    • כיצד נהפוך את ה- ADHD ליתרון…

מה קורה בחופש הגדול?

בעבר, היינו חוזרים מבית הספר, לוקחים את האופניים או משחקים בחוץ עד השעות המאוחרות. כיום, הילדים יושבים מול המחשב שעות על גבי שעות וצריך לגרום להם לצאת מהמסך אל העולם שבחוץ.

לצערנו, גם אנחנו ההורים לא מספיק פנויים לבלות עם הילדים, במיוחד בחופשת הקיץ הארוכה ולפעמים נוח לנו שהם מול המסך..

כך יוצא שבכל שנייה פנויה הילדים שלנו מבלים מול המסך במקום לצאת ולשחק בחוץ. ההשפעה יכולה להיות קשה: הילדים מכורים למסך, וגם אם אין להם בעיית קשב וריכוז, הם רגזנים וחסרי סבלנות.

כיצד מעבר של יותר חמצן למוח משפיע על יכולת הריכוז של הילדים בלימודים? ואיך המים יכולים לעזור?

באוויר יש לנו 21% חמצן ונפח ריאות בגודל מסוים. ככל שחגורת הכתפיים שלנו חזקה יותר ורחבה יותר, כך נצליח להכניס יותר חמצן לריאות. בנוסף, במים יש לחץ נוסף הנקרא לחץ הידרוסטטי (לחץ המים על הגוף) המחייב את הריאות שלנו, גם ללא מאמץ או שחייה, לעבוד ב- 60% יותר מאשר מחוץ למים.

תרגילי צלילה ושחייה בכלל מחזקים את חגורת הכתפיים ומרחיבים את נפח הריאות, כך שנכנס חמצן רב יותר לריאות בכל שאיפת אוויר.

כאשר אנחנו מכניסים יותר חמצן, יכולת הריכוז שלנו גדלה משמעותית ובמיוחד לאחר מאמץ!

טיפ להורים עם בעיות קשב: תנו לילד שלכם להכין  שיעורי בית לאחר פעילות גופנית ואם ניתן, אחרי אימון שחייה. יכולת הריכוז שלו תהיה פי 4 ואף 5 מזמן הריכוז הרגיל.

שחייה תסייע לילדכם להיות מרוכזים, לבצע מטלות במהירות, בפשטות והאימפולסיביות תרד פלאים.

למה כל כך חשוב לשחות בתחילת שנת הלימודים?

חופשת הקיץ  ארוכה וזו הזדמנות להכין את הילדים לשחייה. מומלץ להגיע לבריכה לשחק, לצלול ולשחות. שחייה ממש בשבוע הראשון של הלימודים תיצור איזון מושלם לגוף ובעיקר למוח.

הילדים יושבים שעות מול המחשב והטלוויזיה ולכן מאוד מומלץ לשחרר את האנרגיה בבילוי בבריכה.

שיפור יכולת הקשב והריכוז באמצעות שחייה

למה בכל זאת מים?

דמיינו שיש לכם כאב ראש ואתם מותשים מיום עבודה קשה וארוך. נכנסתם למקלחת, סגרתם את העיניים וזרם המים מרגיע אתכם. המים יוצרים סוג של עיסוי לראש, אותו לחץ הידרוסתטי המשחרר מתח ורגיעה.

קפיצה לבריכה או שחיה יוצרת את אותה אנרגיה מרגיעה שלא ניתן למצוא בפעילות אחרת.

שימו לב איך הפכנו פיזיולוגית לקופים: אנחנו יושבים כפופים מול מחשב, הצוואר שלנו בסטרס תמידי ואפילו האכילה שלנו מהירה כדי לחזור שוב אל המחשב..

בשחיית WEST אנו  משחררים את הצוואר והגב התחתון, מאריכים את השרירים ויוצרים יציבה נכונה לגוף. למעשה, אנו מתקנים את כל הלקויות שיצרנו בפעילות לא נכונה.

מה השפיע על מייקל פלפס השחיין האגדי להפסיק לקחת ריטלין וכדורים נוספים לריכוז בלימודים?

השחיין האגדי מייקל פלפס, הספורטאי הטוב ביותר בכל הזמנים עם 23 מדליות זהב אולימפיות (סה”כ 28 מדליות אולימפיות), השתתף ב- 5 אולימפיאדות!!

מייקל פלפס היה ילד עם ADHD, בעיות התנהגות ועף מכל מסגרת אפשרית.

הוא לקח ריטלין קונצרטה. המורים לא הסכימו שהוא יכנס לשיעור ללא ריטלין וטרחו לומר להוריו כמה לא יוצלח הוא…

בגיל 11, התאמן כל יום והפסיק את כדורי הריטלין. הפעילות הגופנית והשחייה בבוקר ובערב גרמו לו להתרכז. ההתנהגות בבית הספר ובבריכה השתפרה פלאים!

כשאמו של פלפס סיפרה את סיפורו אחרי אולימפיאדת בייג’ין, מאות ספורטאים ושחיינים מכל העולם הודו שגם הם סבלו מבעיות קשב וריכוז והמים הצילו אותם וגרמו להם להיות אנשים טובים יותר.

כשבקשו ממייקל לפרוש מהשחייה בשיא לאחר שלקח 8 מדליות זהב באולימפיאדת בייג’ין ב- 2008, הוא אכן פרש והיה שרוי בדיכאון  קליני, לקח סמים, נתפס נוהג תחת השפעת אלכוהול ועוד..

לקח לו שנתיים להבין שהוא צריך לשחות כל החיים!

מייקל הבין שהמים מאזנים ומרגיעים אותו, מסייעים לו להתרכז ולהיות אדם טוב יותר.

הבגרות והבשלות שלו הביאו אותו להיות הספורטאי הטוב בכל הזמנים ולא רק… חברי הנבחרת בחרו בו להיות קפטן נבחרת ארה”ב! דבר שלא מובן מאליו בכלל.

לסיכום

כולנו זקוקים לאיזון. כשמסיימים אימון, קל להתרכז ולבצע מטלות ביעילות ובמהירות.

המים מרגיעים, יותר חמצן נכנס למוח ועוזר לנו לשבת ללמוד, להתרכז, לאזן את השרירים ולחזק את חגורת הכתפיים.

לכן, אם יש לנו בעיית קשב, התרופה שלנו היא המים!

במקום שילדכם יוציאו את האגרסיות שלהם עליכם ובמקום לתת להם תרופות, פשוט הביאו אותם למים ואפשרו להם חיים בריאים ונכונים יותר.

ואולי, כמו מייקל פלפס, תהפכו את החסרון שלהם ליתרון ענק.

במשך השנים למדתי שיש לי יתרונות אבל גם חסרונות. הבנתי שיש לי בעיית קשב וריכוז.

למדתי איך לאזן את החיים עם “ההפרעה” וה- ADHD שלי הפך ליתרון ענק.

התבקשתי לקחת רטלין על מנת להבין את ההשפעה. לקחתי כדור והוא שכב אצלי בתיק במשך חודש. לאחר חודש זרקתי את הכדורים לפח ואמרתי לעצמי שאני ממש לא רוצה לשנות את היצירתיות שלי, את הטירוף, את האימפולסיביות (היום זה לדברים טובים), אני פשוט צריך להבין את המגבלה שלי, ודי מהר היא הפכה ליתרון.

אל תחכו. גם אם יש לכם קשב וריכוז וגם אם לא, תחילת שנת הלימודים היא הזדמנות נפלאה להתחיל לשחות בכל גיל ובכל רמה.

תיווכחו לראות כמה רגועים מרוכזים ונינוחים אתם וילדיכם.

צוות עולם המים כבר במים, ואתם?..