073-7579019
 |  כניסה ללקוחות  |  EN

ההבדל בין WEST לשחייה תחרותית

שחייה תחרותית בסגנון WEST
#התנועהשחייה רגילה ושיטות שחייה נוספותשחייה תחרותית בשיטת WEST
1.כף יד מחוץ למיםאצבעות סגורות ומתוחותיד רפויה, יש מרווח בין כל אצבע על מנת להרפות מתח מהצוואר (יש ליצור מצב שכף היד כאילו תלויה)
2.זווית בין אמה לזרוע- בהכנסת יד למיםזווית קהה (גדולה מ-90)- כף יד נכנסת כמה שיותר רחוק (באמצע כמובן מרימים מרפק)כ- 90 מעלות בין האמה לזרוע ולפעמים פחות על מנת למתוח את היד בתוך המים (הזווית הקהה מתאפשרת רק כאשר יש גמישות גבוה לשחיין בצוואר, שכמות, תלת ראשי זרועי).
3.גובה מרפק מעל המיםכמה שיותר גבוההמרפק נמצא רחוק מהראש ולא בשיא הגובה (גם אם אנו יכולים להרים גבוה לא מומלץ, למרות המנוף הגבוה יותר).
4.זווית הכנסת כף יד למיםבין 45- 0 מעלותכ- 0 מעלות, על מנת להכין את היד לגריפה
5.עומק מתיחה מקו המיםכמעט על קו המיםבין 10 ל- 40 ס"מ, תלוי בגמישות השכמות והצוואר (ככל שיותר גמישים מכניסים יד יותר גבוה - קרוב לקו המים), על מנת ליצור מתיחה והארכה של שרירי הגב.
6.רגלייםקצב עבודת רגליים לפי מהירות שחייהרגליים זזות לאט בכל קצב שחייה כחלק מתזוזת הגוף. ניתן להזיז אותם אבל בקצב נמוך בהרבה מהשחייה הרגילה (אמורים לא לחשוב כלל על הרגליים).
7.סיום גריפהמסתיים בצד הגוף בצד של הירךסיום גריפה בצד הקדמי של הירך (4 ראשי) בחלק הפנימי.
8.עומק ראשמבט קדימה- גובה מצח בהתאם למהירות השחייההראש ישר – קו המים בין אמצע הראש ואפילו עמוק יותר (עד שהעקבים מגיעים לקו המים).
9.תחילת שחייה חץמתחילים בדולפין לפחות 2 תנועותדחיפת הקיר לאחר כשנייה עד 2 שניות מתחילים לשחות (כמה שפחות לחץ על הגב)
10.תזמון נשימהבסיום הגריפה הראש עולהבין תחילת הגריפה לאמצע הגריפה מתחילים להזיז את הראש, או הכי קל לזכור עם הכנסת כף היד למים, זה בדיוק הזמן לגלגל את הגוף ולנשום