מכירות:073-7579019
כל נושא:03-6992995
 |  כניסה ללקוחות  |  EN

תרגילי סגנון לשחיית גב בשיטת WEST

תרגילי סגנון לשחיית גב בשיטת WEST

#התרגילדגשים + הסבר
1.החלפת ידיים 1-10במשך 10 שניות מגלגלים את הגוף ואז מחליפים ידיים (במשך כל הזמן הרגליים ממשיכות לעבוד). ניתן לתרגל 1/3 1/6 1/12 (בכל פעם לחזור כתף לסנטר, על מנת לוודא גלגול גוף מקסימאלי).
2.הוצאת כתף ואגודל והחזרהמגלגלים את הגוף עד שהאגודל יוצא מהמים בגובה של 30 ס"מ, מחזירים אותו למים ואז מחליפים בין הידיים. המטרה היא לתרגל הוצאה, החזרת יד ושליטה בגלגול הגוף.
3.גלגול גוףשחייה עם סנפירים. מביאים כתף לסנטר. כתף אחת מופנית לרצפה והשניה לשמיים. ממתינים 3 שניות זווית, 3 שניות גוף ישר ו- 3 שניות גלגול לצד השני. הראש כל הזמן לא זז ונשר ישר כלפי השמיים (למעלה).
4.דולפין על הגב עד סיום האוויריוצאים על הגב, ידיים בחץ ומנסים להגיע כמה שיותר רחוק כאשר המטרה היא עליה איטית (חשוב להוציא בלונים מהאף כל הזמן). בזמן העליה אל קו המים, יש לשמור על הראש בין הידיים (לא לעזוב את החץ).
5.היפוך מגב לחתירה וההפךשחיית חתירה 5 תנועות והיפוך לגב 5 תנועות (ניתן גם עם סנפירים). ניתן לשחק עם תנועות הגב או החתירה 3/3 2/3 3/1 ועוד.
6.איזון הראששחייה עם שליש כוס מים
7.פופוב: תחושת מיםהמתנה של 6 שניות, כאשר יד אחת מתוחה מעל הראש והשניה ליד האגן. לאחר 6 שניות, מחליפים ידיים (כל הזמן תופסים מים עם היד הקדמית).
8.תחושת מיםשוכבים על הגב או "יושבים במים" בזווית של 90 מעלות, כאשר כפות הרגליים מופנות לכיוון הקיר בכיוון ההתקדמות. כפות הידיים מבצעות רק את תנועת סיום הגריפה בגב. תנועת כפות הידיים - הידיים עושות את הספרה 8 במהירות ובתנועות גדולות במים לצדי האגן
9.תחושת מיםשוכבים על הגב או הבטן, כפות הידיים מבצעות רק את תנועת סיום הגריפה בגב/חתירה. תנועת כפות הידיים - הידיים יוצרות את הספרה 8 במהירות ובתנועות קטנות במים לצדי האגן. יש להקפיד שהאגודל "שורט" את האגן.
10.רגליים גב סופרמןמנח של הגוף בדומה לחתירה (פופיק לקיר), אך בניגוד לחתירה, הראש כל הזמן בחוץ והמבט לתקרה.
11.יד אחת עובדתהיד שלא עובדת: 1. מעל הראש 2. ליד הירך 3. קשה מאוד - מופנית כלפי התקרה, מתרגל שליטה בשחייה ללא ירידה של הגוף (לשמור על ראש בקו המים)ניתן לתרגל כל כמה בריכות יד שלא עובדת במקום אחר.
12.מנח ראש עם כוס + עבודת רגלייםעבודת רגליים כשכוס פלסטיק שמחציתה מלאה במים מונחת על המצח (בין הגבות). ניתן גם לשחות גב מלא (עובד על תנוחת ראש וקו זרימה נכון).
13.1 2 3 החלףסופרמן. סופרים עד 3 ומחליפים ידיים.
14.30 מעלותמרימים יד ל- 30 מעלות, מורידים חזרה לירך ומחליפים ידיים.
15.גב צרפתייד נוגעת בכתף נגדית, מתיישרת לחזרה (90 מעלות לשחיין) וממשיכים בתנועה המלאה.
16.גב אנגלייד נוגעת בכתף שלה, מתיישרת לחזרה (90 מעלות לשחיין) וממשיכים בתנועה המלאה.
17.כלב גביד חוזרת מהמים (ולא מבחוץ).
18.עצירה ב- 90 מעלותהוצאת היד כשהאגודל מוביל, עצירה ב- 90 מעלות סיבוב כף היד, כך שהזרת מובילה המשך תנועה.

דגשים חשובים

  • במידה ונתפסות הרגליים – כף הרגל או התאומים, יש לבצע מיד מתיחה של כף הרגל ע”י החזקת כף הרגל / סנפיר ומתיחת האצבעות לכיוון מרכז הגוף. כמו כן, יש לבדוק עם מאמני /מטפלי עולם המים לראות מה צריך לשנות בתזונה, גמישות וכו’… ברוב המקרים מדובר במחסור של מינרלים בתפריט, כגון מגנזיום ואשלגן.
  • הגב הקלאסי – השחייה מתבצעת עם רגליים חזה, אנו שוחים אותו עם רגליים חתירה על מנת לא לגרום לפגיעה של הגב התחתון.
  • שבירת המרפק בעומק המים (לא לגרוף אויר).
  • גלגול גוף ללא סיבוב הראש