עדכונים שוטפים עולם המים

אימון הארכת שרירים ותפיסת מים

את האימון כדאי לבצע פעם בשבוע לפחות.

אימון זה הוא אימון יציאה מהשגרה ומאפשר קצת לעצור, לחשוב לפני שרצים ושוחים מהר, הוא מלמד אותנו להבין את הקשר בין "מספר תנועות + מהירות + דופק".

החיבור בין שלושת המרכיבים מאפשר הבנת השחייה טוב יותר ושליטה בשחייה נכונה. אם ניתן, כדאי לעשות את האימון במים חמים כ- 30 עד 33 מעלות על מנת ליצור אורך תנועה גדול, הרפיית והגמשת הגוף.

ציוד נדרש: סנפירים בלבד.

#התרגילמטרות
1.חימום 300 מ' - יש לשלב בין חתירה גב וחזה אם יודעים בדופק של 20 (ב- 10 שניות)חימום מפרקים ושרירים
2.100X4 מ' חימום. 30 שניות הפסקה בין כל 100 מ'. יש לספור מספר תנועות בבריכה ה-4. דופק 65%לדעת לשלוט במספר תנועות גם בשחייה למרחק.
3.25X8 מ' צלילה בחתירה, ידיים בחץ עם סנפירים בעומק של 80 ס"מ +-הגדרת נפח ריאות והארכת שרירי הרגליים, מתחת למים טווח התנועה של הרגל גדול יותר מקו המים, טווח התנועה מגיע כמעט למקסימום.
4.25X8 מספר תנועות, יש למתוח את היד במשך 2 שניות ללא רגליים - הרגליים נגררותלדעת את מספר התנועות האמיתי ולא ע"י כוח הרגליים
5.200 מ' רגליים בשחיית גב, ידיים בחץ עם סנפירים, ידיים על קו המים, ברכיים לא יוצאות מהמיםהארכה, שחרור שכמות והגמשת הרגליים ובמיוחד כף הרגל.
6.50X8 מ' מספר תנועות + זמן, 15 שניות הפסקה בין כל 50לדעת ולהבין את החיבור בין מספר תנועות ב- 50 לזמן, לדוגמא הזמן 50 שניות והתנועות (בכל ה- 50 מ') 38 ביחד זה 88, צריך לדעת לשמור על אותו מספר כל 50 מ' ועל מספר תנועות זהה בבריכה הראשונה לשנייה.
7.שחייה על הצד. שוחים עם סנפירים, בריכה אחת יד ימין קדימה ובריכה שנייה יד שמאל קדמית, חצי עין אחת בתוך המים. היד הקדמית בעומק של 20 ס"מ.200 מ' שחיה
8.100X4 מ': 25 מ' – שחיית כלב, 25 מ' - תפיסת מים, רגליים מובילות, 50 מ' – מספר תנועות, דופק 65%הכלב ותפיסת המים יכולים לעזור להגיע למספר תנועות קטן יותר עם פחות מאמץ
9.50X4 מ': 25 מ' - כלב, 25 מ' - מספר תנועות, 20 שניות הפסקה בין כל 50.לנסות להגיע למספר תנועות שווה בין הכלב לשחייה, אם מצליחים כנראה שהגלישה ותפיסת המים טובה.
10.25X4 מ' מספר תנועות, דקה יציאהבדיקה אם כל מה שעשינו עזר
11.100 מ' שחרור

סה"כ: 2,600 מ'. (אם אין זמן ניתן להוריד את תרגילים 2+5+9 ואז יוצא 1,900 מ').