west logo heb white
תפריט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
דברו איתנו

בלוג עולם המים

משחה פוסידון – משחה הדגל של הים התיכון

 

משחה פוסידון הוא אחת החוויות המטורפות לשחייני המים הפתוחים, טריאתלטים ובכלל חובבי ים.

הפעם הראשונה שחשבנו על המשחה, היה על קפה עם יוסי סוקולוב מ"דרך הים". רצינו לעשות שיתוף פעולה בין עולם המים לדרך הים – יש לנו לקוחות משותפים שאוהבים את האווירה, הכיף, מים ובכלל ים. כל שנותר לנו הוא רעיון מה לעשות…

לאחר מחשבות קלות, עלינו על הרעיון: צוות דרך הים יזרוק את השחיינים בלב ים והם ישחו ויקיפו יאכטות כמו שעושים בחו"ל ויחזרו או ליאכטה או לחוף.

תוך 10 ימים, שיגענו כמה שחיינים מעולם המים והמשחה הראשון יצא לדרך. השחיינים קפצו למים, הקיפו יאכטות ושתו בירות ושמפנייה כבר ב- 10:00 בבוקר.

לאור ההצלחה מהמשחה שהיה סוג של פיילוט, הוחלט להרים משהו אחר, גדול יותר כמו תחרות שחייה בלב ים ולהביא ספורטאים מכל הארץ וגם מהעולם.

למשימה צירפנו חברים טובים – את צוות "שוונג" שיודע להרים אירועי ספורט בצורה הטובה ביותר וכך זה היה – עולם המים מופקד על הפן המקצועי, "שוונג"  על ההפקה ו"דרך הים" על כלי השיט. שילוב מושלם אם אתם שואלים אותי.

אז מה בכל זאת שונה?

השחיינים הגיעו ב- 6:00 בבוקר, שתו קפה, אכלו משהו קל, לקחו כובעים ורשמו עליהם את מספרי התחרות. לאחר תדריך של צוות עולם המים על המסלול, עלו כ-110 אנשים על 3 יאכטות וקאטאמארן.

לאחר הפלגה של כ-10 דקות, הם הגיעו, קיבלו תדריך קצר ושריקה של 4 דקות לתחילת השחייה. כולם היו צריכים לקפוץ ישר למים ולשחות כ-70 מ' עד המצוף הצהוב שמסמן את ההתחלה. אחת השחייניות סיפרה שההרגשה היתה כמו להיות במטוס – אתה עומד בשורה, יודע שכבר מתחיל המשחה, אין לך זמן לראות מה קורה למטה או מה הגובה ואתה פשוט קופץ למים מהקומה השנייה של הסירה. האדרנלין בשמיים וגם המים שהיו בטמפרטורה של 24 מעלות לא השפיעו על הגוף והתחושה היתה שחם.

מכל הסירות שוחים לנקודת הזינוק ומקבלים ממני דקה. בדקה הזאת, עד שהשחיינים האחרונים מגיעים מהסירות לקו הזינוק, אנחנו עושים כמה תרגילים כדי להכניס אותם לעניינים, כמו לצעוק, להרים ידיים (ניתן לראות בסרטון) ואז 10,9 8 ………..כולם מזנקים לשחייה של 1900 מ' בלב ים ומסיימים בחוף הנכים בהרצליה.

לאחר כ-30 דקות, קופץ משחה נוסף של 1900 מ'.

ואז התחילו המשוגעים באמת ששחו 3800 מ' בלב ים. עומק המים בין 7-10 מ', לא רואים את הקרקעית, סירות החילוץ ואני ביניהם מטיילים בין השחיינים, רואים שכולם שוחים יפה וגם דואגים שמישהו לא ישחה לקפריסין…

בסיום, כל שחיין מגיע לחוף, מקבל מגבת מתנה והולך ל"דרך הים" למסיבה האמיתית: בירות, סנדוויצים והמון המון חיוכים מאוזן לאוזן. שחיינים מגיל 15 ועד 76 עם בגדי ים, רוקדים, מחייכים ומספרים חוויות. לא כל יום זורקים אותך בלב ים ואומרים לך "יאללה שחה לחוף".

עם שמש מטורפת ומים קרירים, ארגון מדהים בתאריך מטורף ה-11.11.11, טקס הסיום היה כמתוכנן והתחיל בדיוק ב-11 ו-11 דקות ו- 11 שניות.

הזוכים הבולטים במיוחד היו- דניאל קציר, שזכה ב-1900 מ' בפער גדול במיוחד, אילנה טבת, מאמנת ושחיינית עולם המים, ניצחה בהפרש ניכר ב- 1900 מ' נשים. עדי ביכמן, שלא רק ניצחה את קטגוריית הגיל שלה 21-29 במשחה ל-3800, אלא את המשחה כולו גברים ונשים (עדי מאמנת שחייה ומתאמנת בעולם המים), עדינה פאור שניצחה את קטגוריית הנשים 35-39, טל סנונית – הראשון הראשון בגברים וגם בקטגוריה 45-49. איילת נגלי, המנהלת המקצועית של הידרותרפיה בעולם המים שליוותה שחיינים ב-1900 מ', עזרה בהפקת האירוע וקפצה ל-3800 מ' ואף ניצחה בפער יפה את קטגוריית הגיל 40-44. פאולה פולו מאיטליה ניצחה באלגנטיות את קטגוריית הנשים ב- 3800 מ' גילאי 45-49, וכמובן גרשון שפע, ששרף את המים וניצח את גיל 65-69 במרחק הארוך 3800 מ'.

אני נהניתי בטירוף במשחה הזה כמו שלא נהניתי הרבה זמן – הכל, החל מההפקה, הסירות, ליווי השחיינים, לראות את הצוות שלי בקלילות מדריך ודואג לכל השחיינים במים ומחוץ למים ולא פחות חשוב (אולי הכי חשוב), שכולם חזרו הביתה בשלום ועם חיוך ענק.

בסיום, חגגנו עם שפנייה ובירות עם יוסי מ"דרך הים", שהיה הפינוק של עוד אירוע מטורף, פסיכי ומוצלח.

 

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.