west logo heb white
תפריט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
דברו איתנו

בלוג עולם המים

ככה משנים אורח חיים! יובל מקבוצת הריצה של "סונטו עולם המים" מספר:

במשך שנים רציתי לעשות משהו עם עצמי – ולא עשיתי דבר.

הגעתי לגיל 40, אני כבר לא רזה כפי שהייתי בן 20 וגם לא בן 30.

אינספור פעמים הבטחתי לעצמי שאתחיל בפעילות ספורטיבית ואפילו היו לי כמה התחלות של צעידות ליליות, שתמיד היו מלוות בתחושה ש"הפעם אני נכנס לכושר" ותמיד, אבל תמיד זה נגמר בקול ענות חלושה, כלומר ב… הפסקה.

אגב, תמיד היו לי סיבות מוצדקות… פעם זה עומס בעבודה, פעם זה הילדים, פעם הרעייה, פעם מזג האוויר, פעם אני סתם עייף ורק לפעמים היתה זו ההכרה הלא ממש נעימה שזה לא אף אחד מאלה – אלא זה פשוט אני.

לפני חצי שנה קראתי בניוזלטר של עולם המים על קבוצת ריצה שעומדת להיפתח, קבוצה שמיועדת למי שעד היום לא היו בכושר, ו/או לא היו בפעילות כלשהיא, ו/או שרוצים להסיר מעליהם כמה קילוגרמים מיותרים ו… כל אפשרות נוספת – אני כנראה עונה על כולן….

מעולם לא הייתי טיפוס ספורטיבי. הייתי אלוף בהמצאת תירוצי התחמקות משיעורי ספורט בבית הספר, אני שחיין גרוע ואפילו לא צופה בשידורי ספורט בטלויזיה.

רזה, אגב – דווקא כן הייתי, אבל גם זה כבר היה מזמן.

ובכן, כשקראתי על קבוצת הריצה (טריאתלון) – הרגשתי שזה בדיוק מה שהייתי צריך.

הגעתי לפגישת ההכרות עם המדריכים, קיבלתי הסבר שנשמע טוב, וכשמדריך בשם אשר, אמר שנפגשים ביום רביעי בשעה שש ורבע, שאלתי האם יש מצב להזיז לשבע – על מנת שאספיק להגיע מהעבודה…

אשר הסביר על חסרונות הריצה בערב, על יתרונותיו הרבים של אימון הבוקר – ואני כבר הבנתי שהנה החלום מתפוגג… 06:15??? בצומת גלילות?? בחורף?! אבל אני לוקח את הילדים לגן ולביה"ס…

חזרתי הביתה, סיפרתי לרעייתי על התקווה – ועל האכזבה והיא מייד נרתמה לעניין והודיעה לי שתבקש לשנות את שעות עבודתה בימי רביעי, כך שלא יהיה מה שימנע ממני לצאת מוקדם.

ובכן, עתה, משהוסרו המגבלות הטכניות – נשארתי רק אני – האם אני "לוקח את עצמי בידיים" או ש…

ב- 6 בינואר השתנו חיי.

אני יודע שזה נשמע פומפוזי – אבל זו האמת, אני פשוט מאושר.

וזה המקום לספר על אשר, המדריך שלנו, איש מופלא, מאמן בחסד, מקצוען שאין כמותו, נשמה גדולה, סובלני, יודע את נפש מתאמניו ומתאים את עצמו לכל אחד ואחת מאיתנו. אנחנו רצים בקבוצה, אבל כל אחד מאיתנו שונה. אנחנו גברים ונשים, בגילאים שונים, בכושר שונה, עם יכולות ומגבלות שונות. אשר נותן לנו משימת אימון ומדלג בינינו כאיילה (נשמע פאראפרזה, אבל אתם צריכים לראות אותו רץ ואז תבינו שכנראה גם האיילות הן בוגרות קבוצת ריצה של אשר…), תוך כדי שהוא מדריך ומכוון כל אחד מאיתנו, מתאים את המשימות לכל אחד באופן האופטימלי עבורו וגם מלמד אותנו תוך כדי על פיזיולוגיה, על היבטים פסיכולוגיים, על תורת האימון ועל הרגלי אכילה.

קצב ההתקדמות – אישי. בהדרגה עוברים מהליכה לריצה, מוסיפים אימוני בית ונכנסים לשיגרת חיים, שמשולבים בה אימונים.

תחושת הסיפוק האישי – אדירה, האווירה בקבוצה – חברית ומהנה, כשנהנים – מתברר שממש קל לקום בבוקר.

אחרי אימון אני יוצא ליום עבודה עם חיוך מאוזן לאוזן ועם אנרגיות בלתי רגילות.

ועוד משהו – כיום אני כבר משלים מסלול של כשישה קילומטרים ומתכנן להשתתף באחד מהמרוצים העירוניים הקרבים עלינו לטובה.

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.