west logo heb white
תפריט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
דברו איתנו

בלוג עולם המים

יומן "שכרון חושים": שיעור שלישי בשחייה

ליז ישראל – שיעור שחייה מס' 3

בשיעור זה, אנו מתקדמים משלב לימוד השחייה ועוברים כבר לשלב האימון.

בתחילה, רצינו לראות איך ליז שוחה 25 מ"ר ללא סנפירים. הסגנון יפה מאוד, הראש נשאר ישר, הרגליים עובדות כל הזמן ברצף. דבר קטן שיש לעבוד עליו הוא הנשימה – לנשום תוך כדי גלגול גוף ולא עם הראש קדימה. כשנושמים עם הראש קדימה, הרגליים שוקעות, מה שמקשה עלינו את התנועה. למרות זאת, ליז הצליחה לשחות 25 מ"ר חתירה ללא סנפירים!

בשלב הבא, אנו מעוניינים שליז תגלגל את הגוף תוך כדי תנועה, 3 שניות עם הראש בתוך המים ו- 3 שניות מגלגלים את הגוף ונמצאים במנח נשימה. כאשר מבצעים את התרגיל ללא סנפירים, זה מאוד מאוד קשה. הברכיים מעט מתקפלות ואנו מנסים – על מנת לשמור על קיפול קטן ברגליים – לעבוד על היפוך מחתירה לגב וגם יותר מאוחר על הגב.

לאחר תרגול, תנועות בגב ותנועות בחתירה, אנו מרגלים את הגוף לגלגול קצת יותר מהרגיל. לאחר גלגול גדול יותר מהרגיל, הופכת הנשימה בגלגול הקטן למשימה קלה הרבה יותר.

כעת, ננסה לשחות גב תוך כדי בעיטה עם הרגליים, עם ובלי סנפירים. לאט לאט, גמישות כף הרגל תופסת את הצורה הנכונה.

לסיום, מצליחה ליז לשחות באופן מרשים 50 מ"ר עם סנפירים. כל הכבוד!

 

חיים בוגרד – שיעור שחייה מס' 3

לאחר שבוע, חיים כבר שוחה ללא סנפירים ומצליח להתקדם ללא תזוזת הראש. אמנם הסגנון עדיין לא מושלם ויש עוד דרך ארוכה, אך כבר אנו חשים בשיפור.

ניסינו לבדוק מה קורה אחרי "נשימה כל 3" והאם הגוף מצליח להתגלגל נכון- עדיין יש מעט קושי וקצת בליעת מים. בדיוק בשביל זה אנחנו כאן – אנו ממשיכים לעבוד על מנח הנשימה. כאשר חלה התקדמות, ניסינו לעבוד קצת על הרגליים דרך סגנון הגב. מהר מאוד, הרגליים התחילו לבעוט נכון יותר ולא להתכופף. כאשר הרגליים עובדות טוב, נבדוק כמה השחייה השתפרה – האם הנשימה השתפרה והאם יצליח חיים לשחות 25 מ"ר חתירה ללא נשימה?

ואכן, זה קורה! עם סגנון איטי ונכון, מצליח חיים לשחות 25 מ"ר חתירה ללא נשימה. יפה מאוד!

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.