west logo heb white
תפריט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
דברו איתנו

בלוג עולם המים

מרים בר און – שיקום לאחר תאונת אופניים: טיפול מס' 1

מרים הגיעה אלינו לצורך טיפול שיקומי במים,  לאחר שעברה תאונת אופניים קשה ביותר >>

התאונה

כפי שניתן לראות בתמונה למעלה את הזרוע של מרים, היו צריכים לחבר את הזרוע שנחצתה כמעט לחצי, שלא לדבר על עצם החזה – "הסטרנום" ועצם השוק – "הטיבייה" שהיא אחת העצמות החזקות בגוף, ועוד לא הזכרנו את הפציעות בראש ובגוף כולו. ככה זה כשרכב לא רואה את הרוכבים והחליט לחצות צומת. מרים שרכבה במהירות של כ- 60 קמ"ש, לא הצליחה לבלום והרכב נכנס בה כמעט חזיתית.

כן, היא יצאה בנס. המזל הגדול שהיא ספורטאית מהטובות בארץ במרחקים ארוכים. אדם אחר כבר לא היה איתנו.

הפציעה היתה קשה, הגוף מותש מניתוחים, כדורים לכאבים והראש גמור. ביקשתי מתום מרמרלי, בן זוגה של מרים, שהוא גם מאמן קבוצת הטריאתלון של עולם המים, להביא אותה מיד כשמורידים לה את התפרים, עם כסא הגלגלים ישר למים. כששאלתי מה מותר לעשות, התשובה היתה בקושי לנשום, כי עצם הסטרנום נשברה – לחץ קל על החזה יכול ממש להפריע לנשימה, שלא לדבר על תפקוד נוסף.


טיפול מספר 1

 

בעולם המים אנחנו מאמינים בעבודה במקום מנוחה. מנוחה במקרה של פגיעה עלולה לגרום לדיכאון ולקריסה של מערכות הגוף. בנוסף, אנו מנסים "לנצל" את הפציעה ולהבין מה ניתן ללמוד ממנה, מה אנחנו לוקחים איתנו הלאה, איזה שינוי אולי נעשה בחיים.

לא נתתי לה לרדת דרך הכסא נכים ועשינו מאמץ להיכנס למים. בשלב ראשוני, החזקנו את הקיר כשהיא עומדת על רגל אחת וכופפנו את הרגל תוך נשיפה בתוך המים. מטרת התרגיל היתה להשוות לחצים עם הגוף ובעיקר לראות כמה משפיע השבר בסטרנום על הנשימה והשהייה במים. משם, עברנו לשכיבה על המים תוך שיד אחת אוחזקת בקיר הבריכה, המתנה של כמה שניות, הוצאת בלונים ועמידה איטית.

המטרה בטיפול ההידרותרפי בעולם המים היא לעשות כמה שיותר. תוך 24 שעות כבר לעשות אימון בטווח אירובי נמוך, עם החלקים של הגוף שעובדים. משם, התחלנו עיגולים בידיים – יד שמאל תפסה את יד ימין עם האגודל ויצרה מתיחה קלה מלפנים, עד גבול של כמעט כאב. היופי בטיפול שהיד והרגל שלא מתפקדות אינן צריכות לעבוד כלל, אלא לתת למים לעשות את העבודה.

לקראת סיום, שחינו עם סנפיר אחד על הרגל החזקה, תוך עיגולים קטנים של הידיים ללא נשימה, וברגע שנגמר האוויר, מתהפכים על הגב ונעמדים.

לסיום, עשינו טיפול הרפייתי וגררנו את הגוף ימינה ושמאלה עם מצוף מתחת לברכיים.

התוצאות היו מידיות: טווח התנועה גדל וכמעט הצלחנו לכופף את הברך ל-90 מעלות (הרגל היתה כמעט ישרה וללא טווח תנועה כלל), היד התרוממה קצת וכפי שאתם זוכרים, לא עשינו שום תרגיל של הגדלת טווח התנועה, אלא נתנו לחלקים הכואבים להיגרר במים לבד.

אני חושב שהדבר העיקרי בסיום, היה הניצוץ המטורף בעיניה של מרים. שווה לשאול את מרים איך היא הרגישה, אבל החוויה שהדם זורם שוב… נכון, אסור לנו לדרוך, אבל אנחנו יכולים לזוז, להזיז את עצמנו לבד. לא חייבים מטפל ליד. סוף סוף באמת עובדים, הגוף חי, איזה כיף!

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.