west logo heb white
תפריט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
דברו איתנו

בלוג עולם המים

סיכום אליפות העולם בשנחאי

השבוע הסתיימה לה אליפות העולם לשחייה אשר נערכה בשנחאי, סין .

זו הייתה אליפות העולם ה – 14 והיא שימשה לנו כהכנה נהדרת לקראת המשחקים האולימפיים ב – 2012 בלונדון .

האליפות "שידרה" לנו 2 מסרים חשובים לקראת השנה הקרובה :

1.   יש יורש למייקל פלפס ושמו ריאן לוכטה .

2.   יש עתיד לשחייה לאחר האיסור על השימוש בחליפות .

באליפות נקבעו 2 שיאי עולם חדשים : האחד נקבע ע"י ריאן לוכטה מארה"ב במקצה ה – 200 מ.א כאשר הזמן אותו קבע היה 1:54.00 בקרב מדהים מול יריבו/חברו מייקל פלפס .  שיא העולם השני נקבע ע"י הסיני סון יאנג במקצה ה – 1500 מ' חופשי כאשר עצר את השעון על זמן של 14:34.14 דק' . ( התוצאות מעוררות כבוד והתפעלות בעיקר משום שמדובר בעידן חדש, עידן שלאחר השימוש בחליפות הביוניות, ששינו לחלוטין את סדר היום בבריכות בעולם ) .

מיותר לציין שמדובר בשני מקצים קשים מאד וטקטיים ביותר, כאשר במקצה המעורב-אישי יש צורך לשלוט בצורה עילאית בארבעת הסגנונות : פרפר, גב, חזה וחתירה ולתכנן את המקצה בצורה טקטית כך שניתן יהיה לשמור על כוחות לכל אורך המקצה וכמובן בבריכה האחרונה .

מקצה ה – 1500 מ' חופשי הינו המקצה הארוך ביותר בבריכה ( ישנם מקצים ארוכים יותר במסגרת תחרות המים הפתוחים ) וגם הוא מתאפיין בהכנה טקטית, תכנון מראש כיצד לשחות, האם לפתוח לאט יותר / מהר יותר , חלוקת כוחות וזמנים . יפה מאד היה לראות את השוני בין הסגנונות בצורת השחייה בין כל שחיין ושחיין כאשר הזוכה ממש הקפיד על העברת יד שקטה עם אצבעות מעט פתוחות, נשימה כל 3 תנועות ומדי פעם נשימה כל 2 תנועות לכיוון היריב . הסגנון הארוך והשקט הקנה לו פיתוח של כוח ועוצמה והתקדמות במים מחד, אך גם מנע ממנו להתעייף מאידך .

היציאות מהקיר כמובן מדהימות כל פעם מחדש, ויפה לראות את העוצמה בעת הדחיפה ושחרור הלחץ מן הריאות בעזרת הוצאת אוויר מהאף .

מבחינת תוצאות והישגים, כמובן שארה"ב לקחו את מס' המדליות העשויות זהב הגבוה ביותר – 17 במס' ו – 32 מדליות בסה"כ, כאשר סין קטפה בסה"כ 15 מדליות מזהב ו – 36 מדליות בסה"כ .

אצל הנשים לא נקבעו שיאי עולם, אך השחייניות המדהימות פדריקה פלגריני, רבקה סוני, מליסה פרנקלין ואחרות סיפקו לנו רגעים של נחת ואושר עם תוצאות יפות מאד בסגנונות השונים .

ובזווית הישראלית, 7 שחיינים ייצגו אותנו, כאשר רגע השיא כמובן היה מקום 6 בגמר ה – 50 מ' גב שנקבע ע"י גיא ברנע ( בזמן של 25.01 ) ובנוסף עוד 4 חצאי גמר שנקבעו ע"י גל נבו ( מקום 11 ב -200 מ.א ) , נמרוד שפירא בר-אור ( מקום 15 ב – 200 מ' חופשי ), יעקב טומרקין ( מקום 16 ב – 200 מ' גב ) ועמית עברי ( מקום 16 ב – 50 מ' פרפר ) .

ומילה אחת על מייקל פלפס, שחיין העל שרק לאחרונה חזר לאימונים אמנם הפסיד 2 מדליות זהב שבעבר היה זוכה בהן בקלות, אך הוא טרם אמר את המילה האחרונה . למרות הכול, הוא שמר על ההגמוניה במקצי הפרפר וזכה בזהב ב – 100 מ' פרפר וב – 200 מ' פרפר . בסה"כ זכה פלפס ב-7 מדליות, 4 מזהב, 2 מכסף ואחת מארד ( במקצים אישיים ובמקצי השליחים ) .

200 מ.א גמר:

 

200 פרפר גמר :

 

100X4 מ.א גברים גמר :

 

1500 מ' חופשי גמר :

 

100X4 חופשי נשים גמר :

 

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.