west logo heb white
תפריט
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
דברו איתנו

בלוג עולם המים

משחה היאכטות הראשון – "עולם המים" ו"דרך הים"

הטירוף שמאחורי הים הגבוה..

איך זה התחיל ?

בשיחה על קפה עם יוסי ( הבעלים של דרך הים ), הבנו מיד שחייבים לעשות משהו מטורף ביחד: אותו ראש, אותם לקוחות שאוהבים משהו מיוחד, אקסטרימי, כושר גופני, ניקיון גוף –נפש, בקיצור הרעיון המושלם : משחה יאכטות.

בדמיוננו הפרוע, כבר לקחנו 8 יאכטות עם צוות "דרך הים", כאשר המטרה-הפלגה ממרינה הרצלייה ללב ים, ושם איפשהו לשחות 3 ק"מ. הכל נראה מדהים וקליל. עכשיו מה שנשאר הוא, למצוא תאריך מתאים בין מגוון האירועים שהיו על הפרק: מרתון ת"א, חצי איש ברזל, טריאתלון נשים, משפחה, זוגיות , בקיצור נפל הפור והוחלט על ה- 28 למאי, יום לפני טריאתלון הנשים.

3 ימים לפני, יוסי הסביר לי כמה דברים על מזג האוויר. אני זוכר שהוא אמר משהו על שקע, שרב, עלייה של גלים גבוהים. מאז אותה השיחה, עקבנו בדריכות אחרי מזג האוויר, בודקים באתרי אינטרנט ומקווים לטוב.

לילה לפני הבוקר הגדול, נראה שהגלים עולים לגובה של 2 מ'. מי שלא יודע, זה גבוה מאוד! מסוכן… האלטרנטיבה היתה – לוותר, היה קשה, לא רצינו. יוסי הציע לעשות מרוץ יאכטות, קצת תחרותיות, גלים גבוהים, עבודת צוות. נשמע טוב, אבל מה לגבי השחייה ?

התייעצות עם הבנות מעיין ומירית, העלתה שמפגש חברתי של 80 שחיינים, חבר'ה מקסימים, יכול להיות רק טוב. במיוחד, שמהרגע שהחלטנו על המשחה, תוך 3 ימים נרשמו 80 איש ועוד 10 בסטנדביי, שלא לדבר על עוד כ- 50 איש שרצו להירשם ולא היה מקום. כבר אז ידענו שהולך להיות מטורף, והביקוש למשהו מיוחד במינו גבוה מאוד.

הגעתי ל"דרך הים" כבר ב- 5:30. ברור שבקושי ישנתי מאדרנלין, והדבר הראשון שעשינו יוסי ואני, זה להפליג בים, להרגיש אותו ולהחליט במקום.

אסף ורייצ'ל קלטו את האנשים בזמן שאנחנו התרשמנו מגובה הגלים. החלטנו שזה אפשרי, למרות שברור היה לי שיתווספו לי עוד כמה שערות לבנות, בהחלט עדיף לשחות .מיקמנו מצופים.

התחלנו בתדריך ראשוני לפני הכניסה למים. יוסי הסביר לכולם שרצוי לא להישאר על היאכטה כאשר היא לא מפליגה, בגלל הגלים הגבוהים וחייבים לקפוץ למים ולשחות אל המצוף ההתחלה.

זה היה מראה מדהים -יאכטה אחרי יאכטה התחילו לעגון במרחק סביר אחת מהשנייה והשחיינים בים הגבוה קופצים למים. אותם שחיינים שהעדיפו להיות עוד כמה דקות על היאכטה עד שכולם הגיעו לנקודת ההתחלה, הרגישו טוב טוב את הסחרחורת .

זה היה אחד הרגעים הגדולים, אני ויוסי עם סירת המנוע (כמו בקומנדו) בתזוזה מתמדת, לא מאמינים למראה המטורף הזה . כל ה-80 שחיינים ( פחות אלו שהחליטו להקיא..) מאחורי היאכטות ממתינים לצופר המסמן התחלת שחייה. השמש בדיוק מתחילה לעלות . חיכית לראות מי יקרא לנו ראשון. הפחד מהמים העמוקים ( אין קרקעית) הגלים הגבוהים, השעה המוקדמת.. קשר העין קצת נפגע, כי קשה לראות את האופק ובכלל. המזל היה, שצריך להקיף את היאכטה וניתן לראות אותה ממרחק, כי את המצוף בקושי ראו.

הצופר צפר, חלק מהשחיינים התחילו בספרינט, חלק שחו עם ראש בחוץ וחלק קטן מאוד נכנס ללחץ. ת'אמת, אני מבין אותם! מלמעלה זה היה מחזה מטורף, זה נראה כמו שחיינים בלב ים שהגלים סוגרים עליהם. לא היה ניתן לראות שחיינים שנמצאים ברדיוס של כ-10 מ' ימינה ושמאלה (מקו המים) .

את השחיינים ששחו, ליווינו עם הסירה. חלקם האחר, החליטו שהחיים יפים יותר על היאכטה ועלו לסירה שלנו ומשם הקפצנו אותם ליאכטה.

מרגע זה התחיל המרוץ האמיתי שלי ושל יוסי, כאשר יוסי נוהג ואני עם העיניים במים, דואג שכולם שוחים ובכיוון הנכון, ולאלה שבלחץ להיות לידם ולשאול מה קורה? ולמתקשה, לעודד ולהגדיר לו מרחק לסיום, והכי חשוב – לדאוג לאווירה, להיות בכל מקום, בכל רגע עם חיוך ענק והרבה מצב רוח (וכמה שערות לבנות שכבר צצו להם בהתחלה…).

השחיינים שסיימו, עלו מהר על היאכטה וישר לחוף עיפים אבל עם חיוך שלא ניתן לתאר. ביננו, לא כל יום אתה נמצא בלב הים, עם גלים כל כך גבוהים, מתמודד איתם, עובר אותם, מרגיש את הים בכל העוצמה שלו ומצליח.

בשלב מסויים, קפצתי גם אני למים להרגיש את הגלים והים. שחיתי ספרינט של 400 מ', לא יכול להסביר את האדרנלין שהייתי בו באותו רגע ורק אז הבנתי מה החברה עברו………

כולם הגיעו לחוף, אסף מבור מזג לכולם וויסקי משובח ואכלנו ממטעמי "קפה ירוק": טורטיות עם חצילים, ביצים, גבינות, ירקות, קפה ועוד מטעמים.

אפי מהבנים ודנה עדן מהבנות היו המנצחים ! גם כי הם שחו הכי מהר, אבל לא פחות חשוב, חייכו כל הדרך אל הניצחון, חילקנו גביעים באדיבות "דרך הים".

ללא ספק אחת החוויות המטורפות , מצפה בקוצר רוח למשחה יאכטות הבא

אז מי שלא היה ? לא נורא, לא כולם חייבים להגיע לרמות כאלה של הנאה

אורי

מוכנים לקפוץ למים?

07.08.22

לקוחות יקרים

ביום ראשון תשעה באב כל המרכזים של עולם המים פתוחים כרגיל למעט סניף קריית אונו – עירונית שיהיה סגור.

הסניף בבית נועם בקריית אונו בריכה טיפולית
פתוח כרגיל.